לימודי ציור מנשר - אמנות-שני-דיכנר
צור קשר

האבולוציה של איור דיגיטלי

בימינו, נראה כי שם התואר "דיגיטלי" מוצמד כמעט לכל מילה, ואמנות אינה יוצאת דופן. למעשה, עם לימודי ציור מומלץ לשלב וללמוד ביחד עם קורס איור דיגיטלי והיכרות עם כלים טכנולוגיים שונים ליצירה, כמו תוכנות עריכה.

המושג של איור דיגיטלי הוא חדש למדי. הוא הופיע לראשונה בשנות ה-80 אך שורשיו נטמנו כשני עשורים קודם לכן. מאז, התחום מתפתח כל הזמן ובקצב מהיר. אם אתם שוקלים לקחת קורס איור מקצועי, ומעוניינים להתמקצע באמנות דיגיטלית, חשוב להבין כיצד נוצרה ומה המשמעות שלה בתרבות בנקודת הזמן הנוכחית.

 

ההיסטוריה של אמנות דיגיטלית

אמנים שואפים תמיד לשלב מדיומים חדשים בתהליך היצירה שלהם. לכן, האמצעים שעומדים לרשותם והיצירות שלהם מסוגלים לשקף את רוח התקופה. ככל שהגישה למחשבים ולתוכנות הפכה נפוצה יותר, הצעד הטבעי היה לחקור את הקשר בין טכנולוגיה לאמנות.

באמצע שנות ה-60 המושג "אמנות מחשב" החל להישמע בקהילת האמנות, ובתחילת שנות ה-80 האומנים כבר החלו לדבר על "אמנות דיגיטלית". מונח זה נטבע וזכה על ידי האמן הרולד כהן, שעבד עם מהנדסי מחשבים כדי ליצור את הצורה המוקדמת ביותר של תוכנת ציור. זו הייתה מכונה שתוכנתה לצייר על גיליונות נייר גדולים שהונחו על הרצפה.

בשנות ה-90 אמנות דיגיטלית קיבלה דחיפה עצומה, ובשלב זה הביקוש של קורס איור רגיל וגם הקורס הדיגיטלי התחיל להרקיע שחקים. בתקופה זו, כלים דיגיטליים נעשו זמינים יותר לקהל הרחב, האינטרנט והמחשבים האישיים נתנו לאומנים את החופש להתנסות בקלות בטכנולוגיות מתפתחות.

כל אחד ואחת יכלו לסרוק צילום ולערוך אותו דיגיטלית, לצייר בתוכנה או לערוך גרפיקה ואודיו לסרטון. זה היה גם העשור שבו נוצר צורך באמנות דיגיטלית עבור אתרים, סרטים וכו'. חלוצים בתחום כמו מאוריציו בולוגניני לא רק שילבו אודיו, וידאו ותמונה ביצירותיהם, אלא הפכו את הצגים, המחשבים והרובוטיקה לחלק מהיצירות, באופן שכיום אנחנו לוקחים כמובן מאליו.

 

כיצד נתפס איור דיגיטלי כיום?

יש הטוענים כי איור דיגיטלי הוא אסכולה באמנות, בעוד אחרים מעדיפים לא להניח תווית על התחום ולראות אותו בתור מרכיב שרלבנטי למגוון פורמטים וזרמים שונים.

אמנות דיגיטלית דורשת היכרות ושליטה באלמנטים המסורתיים של אמנות – צורה, קו, צבעים, צורה, חלל ומרקם – לצד פיתוח מיומנויות חדשות כמו שליטה בתוכנות עריכה וכלים ממחושבים שונים. לכן, קורס איור דיגיטלי מוכרח לשלב בין העולמות הללו.

ניתן ליצור אמנות דיגיטלית באמצעות סוגים שונים של טכנולוגיות, ולכן קשה להסתכל עליה בפריזמה צרה. בפועל, איור דיגיטלי עשוי לשלב ספקטרום רחב של מדיומים והתוצאה הסופית יכולה לבוא בשלל פורמטים, כמו הנפשה, קבצי GIF, סרטונים ועוד.

כדאי גם להזכיר את אחת ההתפתחויות האחרונות בתחום – NFT. אלה אסימונים דיגיטליים שאינם ניתן לשינוי, וביכולתם לאחסן פורמטים מקוריים של יצירות אמנות דיגיטלית, יחד עם אישור בעלות, סעיפי זכויות יוצרים וכו'. כלומר, יכול להיות שאנחנו נמצאים על סף מהפכה, אשר עשויה להיות רלבנטית מאוד לעולם האמנות.

העניין הגובר ב-NFT מלמד רבות על האופן שבו טכנולוגיות חדשות יכולות להפוך אמנות לנגישה יותר, וליצור דרכים חדשות לזהות את עבודותיהם של יוצרים.

 

לסיכום

כעת, אתם יודעים מהי אמנות דיגיטלית, כיצד היא התפתחה, מה חושבים עליה המומחים ואיך היא עשויה להיראות בעתיד. נשמע לכם מעניין? כנראה שאתם מתאימים להיות חלק מכיתה של לימודי אמנות דיגיטלית. צרו איתנו קשר או שוטטו באתר לקבלת פרטים נוספים על קורס איור דיגיטלי וקורסים נוספים.

האבולוציה של איור דיגיטלי