לימודי ציור מנשר - אמנות-שני-דיכנר
צור קשר

מה התכונות שצריך גרפיקאי?

הטכנולוגיה החדשנית בתחום העיצוב הולידה תוכנות רבות, העומדות לרשותם של המעצבים והופכות את חייהם לפשוטים יותר. ובכל זאת, קורס גרפיקה וגם העיסוק בתחום העיצוב איננו מתאים, בהכרח, לכל אחד, שכן הוא מצריך יכולות מיוחדות ומיומנויות שונות. תמיד חלמתם להיות מעצבים? תוהים מה התכונות שצריך גרפיקאי? הנה פירוט של כמה מהבולטות שבהן:

  • יצירתיות – מי שרוצה להירשם למסלול של לימודי גרפיקה ולעבוד בתחום באופן מקצועי עליו להיות יצירתי. יצירתיות, בתחום העיצוב ובתחום האמנות בכלל, היא דרישה הכרחית מכל מי שרוצה להיות מקצוען ולהצליח בכך.
  • מקוריות – ישנם לא מעט מעצבים וגרפיקאים, המציעים את שירותיהם. חלקם עובדים עם חברות וגופים גדולים וחלקם עובדים עם לקוחות קטנים. גרפיקאי מקצועי ומצליח הוא גרפיקאי מקורי. כזה שאיננו מעתיק או שואב את רעיונותיו מעבודותיהם של אחרים, אלא מציע מוצר מוגמר חדש, שאין כמותו.
  • חדשנות – מי שבוחר להירשם ללימודי עיצוב הכוללים גם קורס גרפיקה ורוצה לעבוד בתחום, עליו להיות חדשני. יש להכיר את המגמות המובילות כיום, אך יחד עם זאת גם להפתיע את קהל הלקוחות. חדשנות היא מילת המפתח, בעיקר כדי להתמודד עם התחרות הרבה בתחום.
  • עצמאות – הגרפיקאי עובד לרוב באופן עצמאי. בין אם הוא עובד מטעם חברה מסוימת ובין אם הוא פרילנסר, עליו להיות מסוגל לעבוד לבד, להניע את עצמו בלי שיהיה תלוי באחרים. עליו להיות עם משמעת עצמית, הנדרשת מכל מי שרוצה לעבוד בתחום ולהתמודד בהצלחה עם האתגרים הרבים שכרוכים בכך.
  • הקשבה וזיהוי נכון של צרכים – בוגר לימודי גרפיקה, הבוחר לעבוד בתחום, מוכרח לדעת כיצד לקרוא נכון את לקוחותיו, עליו להיות קשוב ולהבין נכון את הצרכים הקיימים. כך הוא יוכל לספק ללקוח בדיוק את מה שהוא רוצה ולהביא את עצמו, במקביל, גם לידי ביטוי.
  • יכולת טכנית ברמה גבוהה – הגרפיקאים של היום משתמשים, כחלק בלתי נפרד מתהליך העבודה שלהם, בתוכנות גרפיות שונות, שחלקן מורכבות מאד. גרפיקאי מקצועי הוא כזה שיודע כיצד להשתמש בהן נכון, לנצל בצורה מרבית את הכלים שהן מציעות וגם ללמוד בכוחות עצמו, לעיתים, תוכנות חדשות שתוכלנה לסייע לו בעבודה.
  • הכרות עם בעלי תפקידים שונים – מי שרוצה לעבוד כגרפיקאי, ובמיוחד מי שמתכנן לעשות זאת כעצמאי/פרילנס, חשוב שיכיר, ולפני שיוצא לדרך, בעלי תפקידים שונים, הקשורים אל תחום העיצוב והפרסום, בין אם באופן ישיר ובין אם עקיף. כך, הוא יוכל להתמודד בצורה טובה יותר עם האתגרים השונים של המקצוע ולקדם את עצמו ואת העבודות שלו. הכרות עם בעלי תפקידים שונים בתחום תעזור לו להצליח יותר וגם להגיע בעתיד ללקוחות חדשים נוספים.