לימודי ציור מנשר - אמנות-שני-דיכנר
צור קשר

להתפרנס מאומנות

עשרות אמנים בהיסטוריה זכו לעושר שלא ניתן לאמוד את היקפו, אך זאת רק לאחר מותם. מכאן נולדה התפיסה של "האמן הרעב", שמשקיע כל חייו בעולם היצירה ומוצא עצמו קוטף את הפירות לעת זיקנה, אם בכלל. תפיסה זו כבר מזמן איבדה כל רלוונטיות, במיוחד בעידן החוגג את האמנות ומבין את יוקרתה. לכל אדם יש פינה בחגיגה החל מאוצרים, אספנים, יועצי אומנות, עובדי גלריות ומנהלי תערוכות, וכלה בהוראת האומנות והדרכתה בבי"ס ומוזיאונים ברחבי הארץ. העבודה בעולם האמנות מצריכה ידע לצד מיומנויות תקשורת, מכירות, תצוגה ולעתים גם שיווק. לאחר היכרות עם צדדים שונים של אותו עולם יצירתי ומיוחד ניתן ליישם את הניסיון ביצירותיכם.

ייעוץ לאספני אומנות

יועץ אומנות, בדומה ליועץ פיננסי, יכול לתרום מניסיונו ולהקדים תרופה למכת שגיאות המתחילים. יועץ ששמו הולך לפניו, יכול להשיג את היצירות עבור האספן במחיר מוזל יותר, דבר שיהפוך את שכר טרחתו להרבה מעבר למשתלם עבור הקניין. שכר היועץ יכול ליהיות שעתי (150 דולר פר-שעה ומעלה) או להתבסס על עמלות רכישה (בד"כ 10%). מלאכת הייעוץ מתבססת על מיפוי צרכי הלקוח מבחינת טעם אישי, סגנון, תקציב ומיקומה הייעודי של היצירה. מתן מענה לכל היבט ברשימה זו מצריך עבודת שטח הכוללת סיורים בגלריות בארץ ובעולם, מפגשים עם אמנים, הצגה דיגיטלית של מכלול הפנינות התואמות את רצון הלקוח, ולסיום דאגה לכל צרכי המיסגור, השינוע ומיקום היצירה בחלל.

תרפיה באומנות

תרפיה באומנות היא מסלול המעמיד על נס את הפן הפסיכולוגי המסתתר מאחורי היצירה. בבסיס העיסוק עומדת ההנחה כי תהליכים פסיכולוגיים המתרחשים שלא במודע עשויים לצוץ אל פני השטח ולהגיע לרמת המודע במהלך עבודה יצירתית. מודעות זו מהווה מפתח להתמודדות עם הבעיות הנסתרות ופתרונן לצד ריפוי הדרגתי. הטיפול באמנות מתרגם את מה שהמטופל מתקשה להביע מילולית וכל מפגש כולל הדרכה וליווי מקצועיים בין אם במתכונת פרטית, זוגית או תרפיה משפחתית. השמיים הם הגבול מבחינת הקומבינציות בין הגישה הטיפולית לתחום היצירה ובין האפיקים השונים מצוי דימיון מודרך ומובנה בציור, טיפול באומנות פלסטית, מטפורה בשילוב דימיון מודרך וציור וכו'.

עבודה בגלריית אומנות

בוגרי לימודי אומנות עשויים למצוא עצמם בגלריית אומנות, בין אם במסגרת הצגת עבודותיהם האישיות או כחלק מהצוות המנהל את המקום. כדי לממש את האופציה השנייה ו"להשתפשף" בעולם האומנות, לפני העלאת תערוכה, ועל הדרך גם להתפרנס בכבוד- הגלריה היא ה-מקום לשם כך. העבודה במסגרת הגלריה מצריכה ידע והיכרות מעמיקה עם הזרמים הבולטים ביותר ואלו שעדיין מצויים בחיתוליהם. הידע וחדות הניתוח של כל יצירה לפרטי פרטים מבחינת רקע, מסר וטכניקה מהווים כלי מכירות מספר אחד בגלריה, במיוחד לבעלי אוריינטציה עסקית ואמנותית. לצד התנסות בעולם הרכש והמכירה, עובדי הגלריה לעתים יצטרכו להוות קבלת פנים למבקרי הגלריה, לשווק ולעתים אף לעסוק מעט בהנהלת חשבונות.

הוראת האמנות

הוראת האמנות היא אופציה תעסוקתית נפלאה למי שחפץ בשילוב בין העברת המידע התיאורטי אודות היסטוריית האמנות ומרכיביה לבין יישום מעשי של מכלול המרכיבים. בעלי אוריינטציה חינוכית יוכלו להעביר את חדוות האמנות לדור הבא. ההוראה יכולה להעשות במוסדות חינוך יסודיים ועל-יסודיים או במסגרת סדנאות וקורסים מקצועיים. כל אמן בוחר את הבמה שלו ואת דרך הטמעת התוכן האמנותי. לצד המידע התיאורטי על עולם הקו, הצבע, הצורה, הקומפוזיציה, החלל וההיסטוריה השלמה שביניהם משתתפי השיעור מתנסים בתרגום התאוריות הלכה למעשה. כל זאת תוך הצגת אלמנטים של מחשבה, דימיון ויצירתיות תוך שמירה על הקו המנחה של השעור.