לימודי ציור מנשר - אמנות-שני-דיכנר
צור קשר

בניית תיק עבודות אומנות – מה צריך להכין?

פנייה לאפיק לימודי האמנות מצריכה את כרטיס הביקור האישי שלכם. "כרטיס" זה בוחן את רמת השיח עם עולם האמנות ואת הפוטנציאל הקריאטיבי של כל מועמד ומועמד.

בסופו של יום כולם מעוניינים בתשובה חיובית, אך הדרך לשם עשויה להיות מאתגרת במיוחד. מדוע? מחמת מלכודת החיקויים המפתה, הנטייה להעמיס את תיק העבודות ביצירות מאותו הז'אנר או הטכניקה, העדר גיוון בנושאים ויכולות שימור לקויות הגובלות בשוליים קרועים וכתמים.

כדי לדלג מעל המשוכות מומלץ לחבק בחום את המקוריות, הגיוון והאתסטיקה תוך כדי עמידה בדרישות הקבלה.

מה להכין בתיק עבודות?

כל מוסד אקדמאי הפותח שעריו עושה זאת בתנאים שלו ובהתאם למסלול הנבחר. על פי רוב, לימודי אמנות מחייבים ריאיונות מקצועיים המלווים בהצגת "משימות הבית" המוקצות ע"י הפקולטה המיוחלת. אלו, בין היתר, כוללות:

פורטרט עצמי. הפורטרט יכול להתבצע בכל טכניקה פרי בחירתכם- איור, ציור, רישום, פיסול, צילום, קולאז' ועוד.

"תעודת זהות". מדובר במעין רמיזה אודות עולמו של היוצר, כל זאת ללא נוכחותו הישירה כפי שמוצגת בפורטרט. גם כאן העבודה המסמלת אתכם ואת הנישה האישית יכולה להתבצע בכל טכניקה מועדפת.

דימוי מעולמו של אמן אהוב והסבר כתוב.

יש המתייחסים למשימות אלו כאלטרנטיבה לתיק העבודות וישנם מוסדות המעוניינים לראות אלמנטים אלו בתוכו.

כללים לבניית תיק עבודות אמנות איכותי

על מנת לגבור על המכשולים הברורים ולהרשים אף את המראיין הותיק ביותר בתולדות ישראל, חשוב לאמץ מספר כללי מפתח:

  • יצירות מ-ק-ו-ר-י-ו-ת

צרו יצירות מקוריות ואל תתפתו לצרף לפורטפוליו חיקויים של יצירות קיימות. אין זה משנה אם מדובר בצילומים, מאנגה, אנימציה או יצירה שמעטים נחשפו אליה, לאחר חשיפה לאלפי יצירות של מועמדים שונים המראיין מיומן דיו בזיהוי העתקות באופן מיידי. זהו כלל הכרחי בעל חשיבות מכרעת שעמידה בו פירושה עדיפות על פני מאות מועמדים אחרים או ירידה לתחתית הרשימה.

  • מגוון נושאים.

גיוון נושאי מדגים את נכונותכם לעבודה סביב רעיונות שונים, זאת על פני עבודה חד גונית העלולה להדגים אופקים צרים או מוגבלים. מומלץ להעשיר את תיק העבודות בדמויות, פורטרטים, נופים, טבע דומם וכד', שכן אלו מקנים תחושת ורסיטיליות המותירה רושם ראשוני חיובי במיוחד על המראיין.

  • עבודות מוגמרות בלבד.

ודאו כי מכלול העבודות המאוגדות לכדי כרטיס כניסתכם למוסד האקדמאי אכן מומשו במלואן והינן מסודרות ומוכנות להצגה. אם המוסד האקדמי לא דורש מראש להציץ בסקיצות המפארות את מחברת הרישום שלכם, תמיד היו מוכנים עם תיק עבודות מוגמר ומהוקצע. משמעות האמור היא- אפס חללים לבנים, טביעות אצבעות, שוליים בלויים וקרועים או דמויות חצויות.

  • מדיה אמנותית מגוונת.

אחד מגורמי ה"ואוו" בתיק העבודות טמונה ביכולתו של המועמד להעביר את רעיונותיו במספר מדיות שונות כמו פיסול, ציור, מדיה דיגיטלית, הדפסים ועוד. שילובם יחד מראה על יוזמתו של המועמד להתמקצע בטכניקות עבודה שונות ועל סט כלים המקנה לו גמישות במעבר מטכניקה אחת לאחרת.

  • מיומנות ציור ועריכה.

ציורים מרשימים עומדים בלב ליבו של כל פורטפוליו מוצלח, במיוחד כשמדובר בהיכרות הראשונית עם המועמד. אתם יכולים להיות אשפי המדיה הדיגיטלית אך דבר לא משתווה למעשה ידיכם. לאחר שיצרתם אוגדן עבודות בהתאם לדרישות המוסד, מומלץ להעזר במכרים שכבר התקבלו או במורים לאמנות שיעשו רוויזיה על התיק ויסייעו לכם לברור ואף לשלוף החוצה את המיותר. כמו כן, ה-input  המתקבל מזוג עיניים נוסף יכול לסייע לכם למקד את העבודה, להציג טווח גיוון נרחב ולהציג את מיטב עבודתכם.