לימודי ציור מנשר - אמנות-שני-דיכנר
צור קשר

מה התפקיד של מפיק סרטים

תחום הקולנוע מעניין אתכם? חולמים להיות מפיקי סרטים כשתגדלו? אם כן, תוכלו למצוא לא מעט מסגרות לימודיות, המציעות לכם קורסים מקצועיים בתחום הפקת הסרטים. קורסים אלה מספקים לכם את כל הכלים הנדרשים למפיק סרטים, וגם חושפים אתכם לעולם הכל כך מיוחד הזה. מה תפקידו של מפיק סרט וכיצד בוחרים את המסגרת הלימודית המתאימה? על כך ועוד, במאמר הבא.

מהו מפיק סרטים

במסגרת לימודי קולנוע נחשפים התלמידים למגוון רחב מאד של תפקידים, הלוקחים חלק מהעשייה הקולנועית כולה. בכל בית ספר לקולנוע מוצעים מבחר של קורסים, המתמקדים, בין היתר, בתחום ההפקה. תפקידו של מפיק סרט הוא ניהולי בעיקרו. מפיק סרטים זקוק לניסיון רב בתחום הקולנוע וגם כדאי שיכיר לעומק את התעשייה עצמה. המפיק אחראי לפן הניהולי והארגוני של הסרט לאורך כל הדרך, וכבר מהשלב הראשון, כשהוא בגדר רעיון בלבד. תפקיד של המפיק מתמקד בגיוס הכספים למימון הסרט, בגיוס שחקנים ואנשי צוות וגם בפיטורם במידת הצורך, הוא זה שאחראי על שינועו של הציוד והצוות כולו ממקום למקום וגם על קבלת הרישיונות הנדרשים לצילום במקומות שונים. בעוד שבעבר תפקידו של מפיק הסרטים כלל גם התייחסות לפן היצירתי של הסרט, הרי שכיום אחראי לכך הבמאי ואילו המפיק עצמו מתמקד בצד הניהולי.

לצידו של מפיק הסרטים ישנם אנשי צוות נוספים, המסייעים לו, כמו המפיק בפועל, האחראי בעיקר עם גיוס הכספים הנדרשים לסרט, כמו המפיק השותף, המתמקד בניהול השוטף ובעשייה היומיומית, וכמו מנהל ההפקה האחראי על הפן הטכני של הסרט, כמו ציוד הצילום, הקול, התאורה, התלבושות, האיפור וגם התפאורה. מדובר בתפקיד בעל חשיבות רבה מאד והתייחסות לאלמנטים רבים, שיחד הם אלה שמביאים להצלחתו של הסרט.

מפיק סרטים – היכן ניתן לרכוש את המקצוע

מי שתחום ההפקה מעניין אותו, כדאי לו לפנות לבתי ספר לקולנוע, המציעים קורסים בנושא. לימודי הפקה במסגרת בית ספר לקולנוע, שהינם במסגרת לימודי קולנוע, פעמים רבות, חושפים את התלמיד אל העולם המיוחד הזה וגם עוזרים לו לפתח את כל המיומנויות הנדרשות למפיק סרטים מקצועי. מטרתם העיקרית של לימודים אלה היא לספק לכל תלמיד, בוגר בית הספר, את הכלים הנחוצים בתחום, כלים שבהם יוכל להשתמש בעתיד במסגרת עבודתו. לימודי קולנוע הכוללים קורסי הפקה והתמחות בתחום נמשכים בדרך כלל בין שלוש לארבע שנים. במהלך הלימודים לוקחים התלמידים חלק בקורסים עיוניים קורסים מעשיים מעניינים במיוחד. הלימודים מאפשרים לבוגרים להשתלב בתעשיית הקולנוע בארץ או בעולם ולקחת בה חלק פעיל. מי שרואה את עצמו כמפיק סרטים מקצועי בעתיד, יוכל ללמוד על תחום זה לא מעט במסגרת לימודי קולנוע אלה.

למה חשוב לשים לב לפני שבוחרים את המסגרת הלימודית

אם אתם רוצים להיות מפיקי סרטים, וודאו שבית הספר שאליו אתם פונים אכן מתמחה בתחום. ישנם לא מעט בתי ספר לקולנוע בארץ הנחשבים למובילים בתחום זה ומושכים אליהם תלמידים רבים. רק בבית ספר כזה תוכלו לקבל את הכלים הנדרשים לכם וגם תוכלו ללמוד על תעשיית הקולנוע כולה ועל תחומי העשייה השונים שבה, ולא רק על תחום ההפקה. התייחסו אל הקורסים המוצעים במסגרת הלימודים, אל התכנים וגם אל צוות המורים. בדקו האם מדובר במורים בעלי ניסיון בתחום הקולנוע, מורים העסוקים בתחום באופן מקצועי ומכירים אותו לעומק, וגם התייחסו אל הסביבה הלימודית עצמה ואל הציוד העומד לרשותם של התלמידים במהלך התקופה. פנו לבוגרי בית הספר ובקשו לשמוע מהם חוות דעת על הלימודים ועם המסגרת כולה.