לימודי ציור מנשר - אמנות-שני-דיכנר
צור קשר

פרמטרים לבחירת מצלמת סטילס

שוק המצלמות מציע לנו כיום מגוון רחב מאד של אפשרויות. בין אם מדובר במצלמה לצורך לימודי צילום, או אולי מצלמה כדי לקחת לטיול בחו"ל, כל אחד יכול למצוא את הפתרון המתאים לו ובטווח רחב מאד של מחירים. מעוניינים לרכוש מצלמת סטילס חדשה? אם כן, הנה כמה פרמטרים חשובים שיעזרו לכם בבחירה:

  • הגדירו את הצורך שלכם (חובבני, מקצועי, לטיולים, לאירועים, באופן קבוע, חד פעמי) – לפני שאתם מחפשים מצלמה, חשוב שתגדירו את הצורך שלכם בה. אם אתם מתחילים, למשל, לימודי צילום בבית ספר לאומנות, סביר שתצטרכו מצלמה איכותית וטובה, שתוכל לשרת אתכם היטב במהלך הלימודים וגם אחריהם. אם אתם מתכננים טיול ארוך בחו"ל וחשוב לכם לתעד אותו לאורך כל השהות, כדאי לכם לבחור מצלמה עמידה, שתצליח להתמודד עם תנאי השטח השונים וגם תפיק תמונות ברמה גבוהה. אם אינכם מצלמים באופן תדיר, אין צורך שתחפשו מצלמה איכותית ויקרה כל כך. מצלמה פשוטה וטובה "תעשה את העבודה" מצוין ותספק לכם את המענה המתאים.
  • מהו התקציב שלכם – את המצלמות אפשר למצוא בטווח רחב מאד של מחירים. בין אם זו מצלמה לצרכי אומנות או לימודי צילום, בין אם זו מצלמה לצילום אירועים, מצלמות הסטילס נעות, כאמור, בטווח רחב של מחירים וישנן יקרות במיוחד וגם זולות. חשוב שתגדירו מראש מהו התקציב שלכם, ובהתאם חפשו את המצלמה המתאימה. אין טעם שתבזבזו זמן יקר בבדיקת מצלמות העולות הרבה מעבר לתקציב שלכם, מצלמות שגם כך לא תוכלו לרכוש.
  • הפונקציות שהיא מציעה – בעוד שבעבר המצלמות, וגם המקצועיות שבהן, הציעו מספר מצומצם של פונקציות, הרי שכיום מצלמות הסטילס החדשות מציעות מבחר עצום של אפשרויות וכלים שונים. לא כל הכלים, בהכרח, יהיו לכם שימושיים, ולכן חשוב שתתייחסו אל הפונקציות הקיימות בכל מצלמה ותבחנו אותן היטב. ככל שהמצלמה משוכללת יותר ומציעה מגוון רחב יותר של כלים, מחירה יהיה גבוה יותר. אם אתם נמצאים במסגרת של לימודי אומנות או צילום, כדאי לבחור דווקא את המצלמה המתקדמת יותר שתאפשר לכם להתנסות וללמוד על הצילום באופן מעמיק יותר.
  • איכות הצילום (מגה פיקסל) – ככל שמספר הפיקסלים שמציעה המצלמה בתמונה הוא גדול יותר, כך איכות הצילום טובה יותר. אפשר למצוא כיום מצלמות סטילס עם 10, 12, 20 ואפילו 24 מגה פיקסל. רזולוציה גבוהה, כלומר מספר רב של פיקסלים, תאפשר לכם להפיק תמונות איכותיות, ולכן, אם חשוב לכם ליהנות מרמה כזו, חפשו מצלמות שמציעות זאת.
  • מי היא החברה המייצרת אותה – ישנן לא מעט חברות, הנחשבות לבין היצרניות המובילות כיום בשוק המצלמות. בין אם זו חברת קנון, ניקון, סוני או פוג'י למשל, לכל אחת ישנו מבחר עצום של דגמים וכל אחת מציעה פתרונות אחרים. באופן כללי, החברות קנון וניקון הן הטובות ביותר בתחום המצלמות, אם כי גם לחברות האחרות ישנו מקום של כבוד. כדי ליהנות ממצלמה איכותית ולאורך זמן, מומלץ לבדוק מי היא החברה המייצרת את המצלמה ועד כמה היא מובילה בשוק.
  • סקר שוק מקיף וקבלת המלצות – השוואת מחירים וסקר שוק מקיף יעזור לכם לאתר את המצלמה המושלמת עבורכם. במסגרת סקר שוק זה מומלץ לכם לבחון ארבעה, חמישה דגמים שונים ולהשוות בין הפרמטרים החשובים, כמו איכות המצלמה, המחיר שלה, מי היצרן ועוד. בנוסף, מומלץ גם לפנות לחברים או לצלמים מקצועיים ולבקש מהם המלצות למצלמות טובות, שתוכלנה לשרת אתכם נאמנה. קבלת המלצות וחוות דעת יעזרו לכם לקבל את ההחלטה וליהנות מהמצלמה המתאימה לכם ביותר.