לימודי ציור מנשר - אמנות-שני-דיכנר
צור קשר

טיפים לבחירת אובייקט לצילום

עולם הצילום הינו מורכב, עשיר ומרתק במובנים רבים כל כך, מדיום שהוא על פניו סטטי אך בפועל מאפשר אינספור אפשרויות הבעה ויצירתיות, בין אם מדובר על תיעוד "בסיסי" או על צילום אמנותי יותר. לימודי צילום כוללים שלל היבטים טכניים, תיאורטיים ומעשיים לגבי צילום ושפע האפשרויות והמאפיינים של התחום הוויזואלי הזה, נושא חשוב וכללי שלא תמיד זוכה להתייחסות הממוקדת הראויה לו הוא בחירת אובייקט הצילום. כמובן שיש לכך התייחסות במסגרת של בית ספר לצילום, אך לעיתים יש דגש על ההיבטים הטכניים וההיקפיים ופחות על הבחירה עצמה באובייקט.

אובייקט הצילום הוא למעשה מרכז התמונה ברוב הצילומים והדבר שאנו מנסים לצלם, להעביר באמצעותו מסר וויזואלי או אחר לצופה בתמונה. כך שכמובן שיש משמעות אדירה לבחירה נכונה של אותו אובייקט וליישום נכון של הקומפוזיציה בהקשר לאותו אובייקט. ריכזנו עבורכם מידע כללי, רלבנטי ושימושי של טיפים לבחירת אובייקט לצילום – כך שבשטח יהיה לכם קל יותר לקבל החלטות מושכלות ונכונות ולהפיק תמונות נהדרות.

טיפים לבחירת אובייקט לצילום

חפשו את הבלתי שגרתי ואת המיוחד

בצילום, ולא משנה לאיזה צורך מדובר, אנחנו יכולים לבחור לצלם את השגרתי והסטנדרטי מבחינת סגנון הצילום, קומפוזיציה וכמובן אובייקט הצילום. אך הצילום הוא אמנות לכל דבר ועניין ולכן יש שפע של מקום לביטוי אישי ושפה צילומית פרטנית. את הייחודיות והשפה האלו יש להביא לידי ביטוי גם בבחירת אובייקט הצילום, כאשר רצוי לחפש את הבלתי שגרתי ואת המיוחד על פני העדפה של המקובל, הרגיל, לצאת מאזור הנוחות ניתן לומר ולמצוא את התמונה המנצחת.

המשמעות המעשית של זה היא לסרוק את שטח התמונה שלכם מבעוד מועד ולחפש דברים מיוחדים, זוויות פחות שגרתיות ואלמנטים של תאורה שתוכלו לנצל. נסו לחדש ולהביא משהו חדש לתמונות שלכם וכך תוכלו לייצר צילומים איכותיים, מיוחדים ובעלי משמעות לכם ולצופים. לימודי צילום מנסים לגעת הרבה בנושא החמקמק אך המהותי הזה ובחירה נכונה של אובייקט וקומפוזיציה מהוות מרכיבים הכרחיים בהצלחה בכך.

קו ישיר למטרה

למרות האמור לעיל לגבי חיפוש הבלתי שגרתי והמיוחד, בכל זאת השגת תמונה טובה מצריכה מידה מסוימת של נוחות בצילום. לכן בבחירת האובייקט שלכם נסו להגיע לאובייקט ולמצב בו יש לכם קו ברור ונוח למטרת הצילום – בין אם מדובר על צילום מאקרו או על צילום נוף רחב. כך הכי קל לייצר קומפוזיציה טובה יותר ולהשיג את הצילום שאתם רוצים מבחינת זווית, תזמון וכיוצא באלה.

שימו לב לתאורה

התאורה היא גורם בעל משמעות אדירה לתוצאה הוויזואלית הסופית של כל תמונה. זה גם נכון בבחירת אובייקט לצילום, נסו לבחור אובייקט ש"מגיע" עם תנאי תאורה טבעיים או מלאכותיים שיאפשרו לכם להפיק את המקסימום מהתמונה ולייצר את מה שאתם מחפשים. חפשו אובייקט שנמצא בתנאי תאורה טבעיים איכותיים או שנו משהו במיקום שלכם להשגת התאורה הטבעית הנכונה. אם מדובר על צילום בחלל פנימי, נסו לנצל את התאורה הטבעית או ליישם פתרונות תאורה מלאכותיים.

התאורה משמשת גם לשיפור התוצאה הוויזואלית של התמונה אך גם מאפשרת להגיע לאובייקט מצולם המספק את התחושה והמסר הרצויים לצופה – רך ומסתורי, חד וברור, מדגיש היבטים מסוימים וכן הלאה.

אובייקט בתנועה או סטטי

כמובן שבחירת אובייקט סטטי היא יותר נוחה מאשר ניסיון ללכוד באופן יעיל וברור אובייקט בתנועה. לכן לרוב נעדיף אובייקט סטטי המאפשר לנו ללכוד את הרגע הנכון ובאופן היעיל ביותר לקומפוזיציה הרצויה. אך זה לא תמיד אפשרי ופעמים רבות יש צורך או רצון לצלם אובייקט בתנועה. במסגרת בית ספר לצילום נוגעים בצילום בתנועה באופן מקיף מבחינה טכנית ומעשים עם הציוד המתאים.

בנוסף לטיפים אלו לבחירת אובייקט לצילום, לשיפור הקומפוזיציה והתוצאה הסופית תוכלו ליישם למשל את חוק השלישים לגבי האובייקט שלכם, להיעזר במאפיינים ההיקפיים לשיפור התמונה שלכם – למשל קווים מרומזים בתמונה ושאר אלמנטים שתוכלו ללמוד באופן מעמיק בלימודי צילום איכותיים ומרתקים.