לימודי ציור מנשר - אמנות-שני-דיכנר
צור קשר

טיפים לצילום טוב

כיום כולנו מצלמים כל הזמן וכמויות אדירות של תמונות וסרטונים, בעיקר באמצעות המצלמות ההולכות ומשתפרות של הסמארטפונים שלנו. אך למרות זאת ולמרות שאפשר היום להפיק תמונות סבירות בהחלט באמצעות הסמארטפון או מצלמת כיס פשוטה, אין באמת תחליף לצילום איכותי ומוקפד, עם מצלמה איכותית ואשר נשען על ידע ייעודי בתחום – בין אם לצרכים מקצועיים, כתחביב או להנצחת רגעים חשובים בחיים. ריכזנו עבורכם כמה  טיפים לצילום טוב יותר, לא מדובר על בית ספר לצילום במאמר אחד אך זו התחלה טובה.

כמובן שמי שהצילום בוער בקרבו ורוצה לצלול לעומק של העולם המרתק והדינמי הזה, על כל האפשרויות הטכנולוגיות והוויזואליות שבו, אז לימודי צילום, במסגרת מוסד מכובד ומוביל, הוא בהחלט אפשרות שראוי לשקול ולבחון.

התקרבו לאובייקט שלכם

בין אם מדובר על צילום של אדם או צילום של אובייקט כלשהו על רקע נוף, רצוי להתקרב לאובייקט הצילום על מנת לקבל תוצאה איכותית שמעבירה את ה"סיפור" בצורה טובה יותר. כאשר האובייקט אפילו כמעט ממלא את הפריים זה מסייע לצופה להבין ולהעריך את הצילום, כך גם ניתן לראות פרטים.

היו מהירים – ללכוד את הרגע

כבר נאמר רבות על כך שצילום (סטילס) לוכד את הרגע ומנציח מצבים רגעיים באופן נצחי. לכן חשוב להיות מהירים ודרוכים על מנת באמת ללכוד את אותם רגעים שאתם רוצים, רגעים שיפיקו צילומים מעניינים, מרגשים, יפים ואיכותיים.

באותו הקשר של לכידת הרגע, פעמים רבות צריך להתרכז בצילום של אותו רגע ולא בארגון הקומפוזיציה והתמקדות יתר באובייקט הצילום. לפעמים דווקא צילום ברגע מסוים, ולאו דווקא כזה שבו רואים את הפנים או האובייקט הפיזי באופן מושלם יעביר את מהות הסיטואציה באופן המושלם.

בניית קומפוזיציה איכותית – כאשר זה אפשרי

כאשר לא מדובר על צילום מיידי המחייב ספונטניות ומהירות תגובה גבוהה, נסו להקפיד לבנות בצורה איכותית ומוקפדת את הקומפוזיציה של הצילום. חשוב על הפריים לפני הצילום, בדקו את תנאי התאורה ואת המיקום שלכם לעומת תנאי התאורה האידיאליים, בדקו היכן נקודות העניין המרכזיות בצילום, זוויות אפשרויות, הימנעות ממכשולים וגורמים מפריעים בצילום, שימו לב לצל וכיוצא באלה. בהינתן מספיק זמן ואפשרות הכנה, בניית קומפוזיציה יכולה לעשות את ההבדל בין עוד תמונה שצילמתם לבין תמונה איכותית, אמנותית ובעלת ערך אמיתי.

התמדות באובייקט – עומק שדה

לצילומים של ילדים, חיות מחמד, משפחה או אפילו חפצים שאתם רוצים להדגיש, שימוש לב לעומד השדה והתמקדו באובייקט הצילום שלכם. עומק שדה קטן יותר ייצור מראה איכותי המתמקד באובייקט, כאשר הוא בפוקוס והרקע מטושטש למשל. להבדיל, עומק שדה רחב יותר יגרום לכל הפרטים בתמונה להיראות בפוקוס – מתאים צילומי נוף, צילומי מבנים וצילומים רחבים באופן כללי שבהם האובייקט אינו קרוב או במרכז.

הבינו את מאפיין האיזון לבן במצלמה שלכם

העין האנושית מפצה על הבדלי צבע ותאורה בעזרת המוח שלנו, במצלמות סטילס המנגנון הזה מבוצע באמצעות האיזון לבן (White Balance). חשוב לתת את הדעת על הנושא הזה, להבין את המשמעות של האיזון לבן ולדעת כיצד להשתמש בו להפקת צילומים חמים ואיכותיים יותר.

מצלמים עצמים דוממים – לא במרכז הפריים

כאשר מצלמים עצמים דוממים – מבית יפה בחופשה ועד חפץ קטן על שולחן המטבח – רצוי לפעול פי חוק השלישים ולהזיז את האובייקט הצידה, שלא יהיה במרכז הפריים אלא קרוב יותר לאחד הצדדים.

טיפים נוספים

  •          הכירו את טווח הפלאש במצלמה שלכם – מעל מרחק מסוים הוא לא יעיל.
  •          השתמשו בפלאש גם בצילומי חוץ כאשר התאורה אינה טובה מספיק.
  •          העדיפו צילומים של אנשים בתאורה חמה ונעימה יותר ולאו דווקא באור שמש ישיר.

בצילומי אנשים, בעיקר פורטרטים, העדיפו רקע פשוט ואחיד על פני רקע מסיח דעת.