לימודי ציור מנשר - אמנות-שני-דיכנר
צור קשר

תוכנות לעריכה גרפית

עבור צלמים ומעצבים גרפיים, וכמו כן עבור משתמשים חובבים אחרים, שימוש בתוכנות לעריכה גרפית ולעיבוד תמונות הוא כבר חלק אינטגראלי מעצם הצילום או העיצוב עצמם. תוכנות אלו מאפשרות לערוך תמונות, לשפר אותן, להסיר מהן מרכיבים לא רצויים ועוד מגוון רחב של יכולות. הנגישות הטכנולוגית הפכה את התחום למוכר וזמין יותר מכל זמן אחר בעבר, אם תוכנות בסיסיות וטובות לשימוש ביתי לצד תוכנות מקצועיות ורבות יכולות המשמשות במסגרת לימודי עיצוב גרפי ועבור אנשי מקצוע בתחומים שונים. במאמר הבא נסקור 3 תוכנות מרכזיות ופופולאריות לעריכת תמונות.

תוכנת Picasa מבית גוגל

כאשר מפרטים אודות תוכנות לעריכה גרפית, חשוב להתייחס גם לכך שהשוק מציע מגוון רחב יחסית של כלים חינמיים, בעלי יכולות טובות ואיכויות המספקות מענה בהחלט הולם עבור המשתמש הביתי והחובב הממוצע. מבחינה זו, תוכנת Picasa מבית חברת גוגל היא אחד הפתרונות הפופולאריים והרלבנטיים ביותר. פיקסה היא תוכנה המיועדת לסידור התמונות על המחשב, העלאה שלהן לשירותי הענן של גוגל וגם לעריכת תמונות ושיפורן. התוכנה מציעה כמה וכמה כלים רלבנטיים ואיכותיים לעריכת תמונות, היא אמנם בסיסית ביחס לחלופות מקצועיות אחרות אך בהחלט מהווה אפשרות טובה במקרים רבים.

תוכנת פיקסה מאפשרת מניפולציות עריכת תמונה כגון תיקון עיניים אדומות, שינויים בצבע של התמונה, שינוי גודל הקובץ, תיקוני בהירות וחדות, הוספת אפקטים, הוספת כיתוב לגבי תמונות, ליטושים לפגמים בתמונה, תיקוני תאורה, הפקת קולאז'ים ועוד.

פוטושופ – Photoshop

תוכנת פוטושופ מבית חברת אדובי היא ללא ספק התוכנה המובילה לעריכה גרפית ועיבוד תמונות, תוכנה שעבור רבים שמה מהווה הגדרה כללית לתחום העריכה הגרפית כולו. תוכנת Photoshop היא מרכיב הכרחי ובלתי נפרד מלימודי צילום ובמסגרת של בית ספר לעיצוב גרפי למשל, כלי עבודה חשוב ומרכזי המשמש צלמים, מעצבים, בתעשיות המדיה השונות וכן משתמשים ביתיים רבים. זוהי תוכנה גדולה, מורכבת ומתקדמת, עם מגוון אדיר של כלי עריכה ואפשרויות שונות. כמובן שזוהי תוכנה המצריכה רכישה, בעלות לא מבוטלת אך עם יכולות המספקות מענה הולם גם לצלמים והמעצבים התובעניים ביותר.

פוטושופ כוללת את כל הכלים שניתן לדמיין בהקשר של תיקון וליטוש תמונות, לצד יכולות רבות מאוד של עריכה ועיצוב גרפי, בניית תמונות, הוספת אלמנטים לתמונות, פילטרים, אפקטים, שכבות, הוספת טקסטים וצורות, הכנה לדפוס ועוד מגוון אינסופי של כלים ויכולות. פוטושופ מאפשרת לבצע כל תיקון וליטוש אפשרי לתמונות שלכם, ועד כדי יכולות מתקדמות כגון העלמת מרכיבים מהתמונה ושחזור מדויק של הרקע או לחלופין שתילת אלמנטים בתמונות באופן איכותי ומדויק. בפועל, כמעט כל תמונה שאתם רואים במגזינים, באתרי אינטרנט ובפרסומים שונים ומגוונים עברה שינויים או עריכה כלשהי בתוכנת פוטושופ. לימודי עיצוב גרפי או לימודי צילום כוללים לימוד מעמיק של התוכנה, אך ניתן גם לקחת קורסים ייעודיים עבורה או כמובן להתנסות וללמוד לבד.

תוכנת Lightroom – לייטרום

עוד תוכנה מבית היוצר של חברת אדובי (מפתחת פוטושופ), תוכנת Lightroom יועדה במקור לצלמים מקצועיים אך בהחלט מתאימה גם למעצבים גרפיים, צלמים חובבים ומי שרוצה יכולות רב גוניות מתוכנת עריכת התמונות שלו. זוהי תוכנה פחות מורכבת מפוטושופ, היא מיועדת בעיקר לתמונות מצולמות ופחות לאלמנטים גרפיים. תוכנת לייטרום מאפשרת סידור תמונות, תיקוני צבע, תיקוני חדות ובהירות, ליטוש פגמים, ניקוי "רעשים", שימוש באפקטים ופילטרים שונים, העברת הגדרות העיבוד לתמונות אחרות, מיון תמונות ועוד מגוון רחב של כלים. מתאימה בעיקר לתיקונים כלליים ופחות לפרטים הקטנים ביותר, עבור זה עדיף להשתמש בפוטושופ.