תוכנית הלימודים
כניסת סטודנטים
03-6887090

תערוכת בוגרים

תערוכת בוגרים מנשר 2016

אירועים במנשר

הקרנות, תערוכות, כיתות אמן ועוד

גלריית מנשר

תערוכות בגלריית מנשר

עבודות סטודנטים - קולנוע

תרגילים, הגשות ותהליכי עבודה

פרויקטי גמר - קולנוע

פרויקטי גמר של בוגרי המחלקה

השגי בוגרים - קולנוע

הקנות בפסטיבלים, פרסים ועוד

תוכנית הלימודים במחלקה לקולנוע אפשרות למסלול תואר ראשון בקולנוע

החיים הם סרט ולכולנו תפקיד על הסט (וזה לא ציטוט של ברנרד שו)

המחלקה לקולנוע וטלוויזיה במנשר מכשירה בוגרים איכותיים ויוצרים מקוריים המשתלבים בכל תחומי העשייה: בימוי עלילתי ודוקומנטרי, תסריטאות, יצירת פורמטים, סדרות וקליפים, צילום קולנוע, עריכה והפקה. במהלך לימודיהם מתנסים הסטודנטים במגוון סגנונות עשייה ורוכשים כלים מקצועיים להתמודדות עם המורכבות והייחודיות של המציאות הישראלית לא רק בתחום אלא גם במישור הציבורי וחברתי. החל מתחילת הלימודים ועד לפרויקט הגמר שבסוף ארבע השנים לומדים את הטכניקות, הכלים והתוכנות, מתרגלים בסדנאות המעשיות, יוצרים סרטים קצרים ומרחיבים כל הזמן גם את הרקע בתחום ובתרבות בכלל.

תכנית הלימודים הדינאמית מאפשרת בחירה של מסלול אישי מותאם לכל סטודנט על פי שאיפותיו וכישוריו. הקו המנחה את המחלקה הוא פלורליזם אמנותי ומקצועי, תוך שימת דגש על חיפוש אמצעי מבע חדשים – קולנוע בועט. תכנית הלימודים משלבת סדנאות מעשיות ויצירה אישית, לצד הרצאות ושיעורים עיונים העוסקים בהיסטוריה של הקולנוע ובתחומי התרבות והאמנות השונים.

סטודנטים במחלקה לקולנוע ב'מנשר לאמנות' יכולים ללמוד לתואר בקולנוע ולשלב מסלול B.A של האוניברסיטה הפתוחה במקביל ללימודים הסדירים, ומסיימים עם תואר ראשון - B.A במדעי הרוח תוך כדי ארבע השנים של הלימודים. הקורסים של האו"פ נערכים ב'מנשר'.

הציוד העומד לשימוש הסטודנטים הוא ציוד מעודכן ואיכותי: מצלמות HD לכל השנים, סטים של מצלמות DSLR  לשנה ג', מצלמת 5SONY F לסרטי גמר, מערכת עדשות פריים קולנוע, מערכות עריכה AVID כבר משנת הלימודים הראשונה, פיינל קאט (מערכת און ליין), מערכת פרוטולס לעריכת סאונד, ציוד תאורה והקלטה מקצועי ועוד ועוד אביזרים וציוד נלווה. 

סרטי הבוגרים מופצים לפסטיבלים בארץ ובעולם וזוכים בפרסים ובהערכה רבה בכל הפלטפורמות הבולטות בקולנוע.

בוגרינו כבר עשו פיצ'רים משל עצמם, זכו בפסטיבלים, ורבים אחרים השתלבו בקלות בתעשייה בתפקידי צלמים, עורכים, תסריטאים ואף בטלוויזיה ובאינטרנט - בתפוצה חתרנית אדירה.

 

שנה א

 שנתי, בחירה שמונה קורסים (חמש סדנאות מעשיות + שלושה קורסים עיוניים)

שנה א':

יסודות בימוי קולנוע – שנתי, חובה

סמ' א' יעסוק בשאלת המקום והמרחב בשפה ובסיפור הקולנועי – כיצד בונה הבמאי רקע תרבותי, סוציולוגי, היסטורי וכדומה, כיצד המקום והמרחב יכתיבו דפוסי התנהגות ומשמעות.

סמ' ב' יעסוק בגישות הבסיסיות לטיפול בדמות – בחירה נקודת הזמן של דמות, בחירה הקשר בין הדמות לסביבה והיכולת שלה להפוך לדמות קולנועית.

מבין הנושאים שילמדו ויתורגלו במהלך השנה: פריים, שוט, מיזנסצנה, שימוש בחלל ובזמן, מהי שפה ויזואלית, התבוננות, פרשנות, אמירה.

השיעורים יכילו הרצאות קצרות על בימוי קולנוע, מובאות מטקסטים ודוגמאות מסרטים, ובחלקם העיקרי הערכות ומשובים על תרגילי בימוי שיבצעו בבית בעבודה עצמית.

יסודות תסריט קולנועי – שנתי, חובה

סמ' א: כיצד מספרים סיפור קולנועי, דמות גיבור, דמויות משנה, סוגי דמויות (עגולה ושטוחה, גיבור ואנטי גיבור), כיצד מעצבים ומאפיינים דמויות וכיצד בונים את המתח ביניהן. מהו קונפליקט קולנועי ואיך מעוררים אותו, מהו מאורע מחולל ומה תפקידו בסרט, מהו תפקיד הפעולה בסרט ואיפה ממקמים אותה.

סמ' ב': השפה הקולנועית וכיצד בונים בעזרתה תסריט. כיצד מעבירים אינפורמציה, מה זה סבטקסט ואיך מיישמים אותו, מטאפורות קולנועיות, הזרה, קונטקסט וספציפיות, מהם החוקים עשה ואל תעשה, מהם הכללים והיוצאים מן הכלל, איך כותבים דיאלוג, איך אומרים בלי לדבר, איך מראים בלי להראות. כמו כן - רבדים בתסריט, מבנה העלילה וחלקיו (התחלה, אמצע, סוף) וכיצד מיישמים זאת בתסריט לסרט קצר.

יסודות צילום קולנוע – שנתי, חובה

קורס זהה עוסק בעיקר בהיכרות, תירגול ותפעול של אמצעי הצילום הקולנועי: מצלמות ואביזריהן, הקלטה, תאורה, רקעים. הקורס משלב עיסוק מעשי ורעיוני ביסודות הצילום הקולנועי. במהלך הקורס יתרגלו הסטודנטים לא רק תפעול הציוד אלא כיצד יוצרים - אור ותאורה, חשיפה נכונה, זוויות צילום, תנועות מצלמה וקומפוזיציה.

יסודות עריכת קולנוע – שנתי, חובה

הקורס יחולק לשני סמסטרים. בסמ' א' תילמד מערכת ה-AVID - ההיבטים הטכניים שלה ושליטה בהפעלתה. סמ' ב' יעסוק בעקרונות ובמושגי היסוד של העריכה האנליטית וידגיש את צמצום השוט הבודד לאמירה משמעותית ואת מיקומו ברצף הקולנועי.

יסודות בימוי דוקומנטרי שנתי, חובה

לימוד יסודות השפה והמבע הקולנועי הדוקומנטרי. החל מתיעוד פשוט של פעולה או של מקום, המשך לכתבה מצולמת ועד לסרט דוקומנטרי קצר. תרגולי שטח בצוותים קטנים.

מבוא לצילום סטילס – שנתי, חובה

מושגי יסוד בהסתכלות צילומית: קומפוזיציה, זווית, תאורה, הקפאה. תרגול נושאים לצילום: טבע, דמות, נוף, נושא ורקע, פורטרט עצמי, מטאפורה, תחושה, ביקורת ועוד.

כמו כן ידגיש הקורס את הצד הרעיוני מופשט של הפריים הסטטי שאינו מדבר. זוהי אבן היסוד של הקולנוע, כלי חשוב לעין ערוך.

המבע הקולנועי – שנתי, חובה

המבע הקולנועי הוא שפה המשלבת אמצעים אמנותיים וטכניים. תכלית הקורס היא הכרות עם מרכיביו השונים של הקולנוע דרך השפה: צילום, עריכה, עיצוב התמונה ועיצוב פסקול. הקורס ייתן דגש על הפואטיקה הקולנועית ועל התפתחות הז'אנרים החל מהקולנוע ההוליוודי ועד שנות הארבעים.

מבוא לתרבות, מחשבה וחברה – שנתי, חובה

מבוא כללי לתחומי החברה, הפוליטיקה, התרבות, החשיבה התיאורטית והרעיונות. מיתוסים, אגדות ומונחים מרכזיים הקשורים בפסיכולוגיה, בסוציולוגיה, בפילוסופיה, בדתות ואמונות ובאתיקה ואסתטיקה. הקורס יקנה מיומנות בסיסית בכתיבה וביטוי של רעיון ובניתוח טקסטים. 

שנה ב'

שנתי, בחירה שמונה קורסים (חמישה סדנאות מעשיות  + שלושה קורסים עיוניים)

שנה ב':

עקרונות בימוי עלילתי – שנתי, בחירה

סמ' א': מיזנסצנה. עיסוק באספקטים השונים של המיזנסצנה הקולנועית (קומפוזיציה, תנועה במרחב, משחק, עיצוב) בשלב ראשון בימוי סצנה מתוך סרט קלאסי.  ולסיום הסמסטר: סצנה של עד חמש דקות מתסריט של הבמאי – אינטראקציה בין אנשים.

סמ' ב': לוקיישן. א. הלוקיישן כנקודת מוצא לתסריט (מה בין אתר התרחשויות לבין הדמויות והחפצים שמאכלסים אותו וכיצד משמש הלוקיישן כמטאפורה לתמה של הסיפור), ב. הסט הקולנועי ודרכי העבודה בו, ג. תרגיל סיום: שמונה עד עשר דקות (תסריט של הבמאי) שבו יש שילוב של לוקיישן משמעותי עם מיזנסצנה מיוחדת.

עקרונות בימוי דוקומנטרי שנתי, בחירה

סמ' א' - מיזנסצנה. עיסוק באספקטים השונים של המיזנסצנה הקולנועית (קומפוזיציה, תנועה במרחב, משחק, עיצוב) - בימוי סצנה קלאסית. לסיום הסמסטר: סצנה של עד חמש דקות מתסריט עצמאי – אינטראקציה בין אנשים.

סמ' ב' - הלוקיישן כנקודת מוצא לתסריט. מה בין אתר ההתרחשות לבין הדמויות והחפצים שמאכלסים אותו וכיצד משמש הלוקיישן כמטאפורה לתמה של הסיפור. הקורס יעסוק גם בסט הקולנועי ודרכי העבודה בו. תרגיל סיום: 7-10 דקות (תסריט עצמאי) שבו יש שילוב של לוקיישן משמעותי עם מיזנסצנה מיוחדת.

עקרונות תסריט עלילתי – שנתי, בחירה

סמ' א': הסצנה היא מיקרוקוסמוס של היצירה כולה – מתי מתחילים ומסיימים סצנה, איך צולחים את מעברי זמן, הקשר בין הדמויות לבין הסביבה, הסצנה על רצף הסיקוונס. כתיבת תסריט לתרגיל מיזנסצנה של קורס בימוי. 

סמ' ב': הדיאלוג. כיצד להביע רגשות, כיצד למסור מידע ולקדם את העלילה באמצעות הדיאלוג, מה בין טקסט לבין סאבטקסט, מהי שפה פרטית וכיצד מחברים דיבור לפעולה. כתיבת תסריט לסרט שנה ב' המשלב לוקיישן עם מיזנסצנה מיוחדת.

תסריט קומי – שנתי, בחירה

כתיבה קומית היא אחד הז'אנרים היותר מקובלים בקולנוע ובטלוויזיה. כל מה שנראה כהברקה של קומיקאי מיומן או כתגובה מידית לאירוע - הינו בעצם טקסט כתוב מראש בצורת תסריט. לשם כך נדרשות מיומנויות גבוהות של שפה, היכרות מעמיקה עם הז'אנר והתתי ז'אנר, תחכום ותרגול.

עקרונות צילום קולנוע – שנתי, בחירה

סמ' א' - תאורה. עקרונות ביחסי צלם ותאורן, שימוש בסוגי תאורה שונים, אור טבעי מול אור מלאכותי, שילובי תאורה, צילום שטח, צילום קולנוע בתנאי שטח קשים, אלתור, תכנוני תאורה, צילום נוף ללא תאורה וכו'.

סמ' ב' - מצלמה על הכתף, ייצוב התמונה, יציבות תוך כדי תנועה, עיקוב והיטמעות הצלם בסביבה, צילום מתערב, מצלמה על התקנים וכו'.

 

עקרונות עריכה פוסט פרודקשן – שנתי, בחירה

סמ' א':  הרחבה, התמחות ושכלול השליטה בצד הטכני והמעשי של תוכנת AVID.

סמ' ב':  הרחבה לטכנולוגיות נוספות של פוסט פרודקשן – תוכנות עזר.

 

עקרונות בעריכת קולנוע – שנתי, בחירה

סמ א' יתמקד במושג ההמשכיות של הסיפור והתמונה: הפעולה, האור, הצבעוניות ותנועת הגיבור. ומנגד – אפשרויות שבירה של ההמשכיות: קולאז' של זמנים ומקומות ועריכה בקווים מקבילים.

סמ' ב' יתמקד ביחסים שבין ערוצי הסאונד לבין התמונה: הרמוניה, ניגודיות, תזמון, קצב.

 

משחק מול מצלמה – שנתי, בחירה

סמ' א'. עבודת השחקן. לימוד עקרונות המשחק מנקודת מבטו של שחקן. התנסות במרכיבי המשחק: רצון, מעצור, קונפליקט, וחלוקה לביטים. המשתתפים ילמדו לבצע אקטים "משחקיים" מסוגים שונים.

סמ' ב' יתמקד בבחינה ולימוד של ההוראות הניתנות לשחקן וכיצד הוא מבין ומתרגם אותן למבע אישי. וכן - מה קורה לשחקן כשכל תנועה או הבעה שלו מועצמת לגודל של מסך.

הקורס ילווה בתיעוד הפעולות ע"י מצלמה וניתוח התרגילים.

הקלטת שטח – סדנה מרוכזת בין הסמסטרים, חובה

סדנה מרוכזת שתיערך בחופשה הבין סמסטריאלית לשימוש בציוד הקלטה.

תולדות הקולנוע הישראלי – שנתי, חובה

ההיסטוריה הקצרה של הסרט הישראלי. החל מסרטי מלחמת העצמאות דרך סרטי הבורקס ועד לקולנוע העלילתי של היום - ייחודי ומקומי, ויחד עם זאת מתכתב עם קולנוע עכשווי הן מהצד התפישתי והן מהבחינה הטכנית. ז'אנרים, מתודות ויוצרים מרכזיים.

כמו כן יעסוק הקורס בהיסטוריה והאידיאולוגיה של הסרט הישראלי הדוקומנטרי – החל מיומני גבע בשנות ה- 50, דרך כתבות ערוץ 1 הממשלתי ועד לטלוויזיה של היום: ערוצים 10, 11, 22 ה"ממלכתיים" ולעומתם ערוצים 8, יס דוקו ויוצרים עצמאיים המרבים לעסוק בפוליטי.

קולנוע מודרני אמריקאי – סמסטריאלי, חובה

יוצרים, סרטים וז'אנרים מרכזיים בקולנוע האמריקאי משנות השישים ועד ימינו.

 

קולנוע מודרני אירופאי – סמסטריאלי, חובה

יוצרים, סרטים, וז'אנרים מרכזיים בקולנוע האירופאי משנות השישים ועד ימינו.

 

מהפיכות המידע ביחס לדימוי – שנתי, בחירה

הבנה חדשה של האדם את עצמו במאה העשרים והרחבה מושגית של השינויים ושל ההתרחשויות הרדיקליות שהביאו הצילום והקולנוע בתרבות. הקורס ידון במציאות החלופית אותה מציעים הצילום והקולנוע, ביחס המשתנה בין האמת לבין שקר, בין האותנטי ללא אותנטי ועוד.

 

** אפשרויות בחירה גם ממחלקות אחרות, כולל מעיוני 'מנשר' ומאו"פ.

שנה ג'

שנתי, בחירה שמונה קורסים (חמש סדנאות מעשיות + 3 קורסים עיוניים)

שנה ג':

מושגים בבימוי וסגנון – שנתי, בחירה

בדיקות והתנסויות לפיתוח סגנון אישי ומיוחד בקולנוע עלילתי-קצר. מטרת הקורס היא לבדוק כיצד תסריט/סיפור מסוים יכול להתנסח כסרט בצורות שונות ומיוחדות. הקורס יראה איך במהלך גיבוש סגנון הבימוי אפשר לחזור אחורה ולבדוק את התסריט, איך אפשר למלא את החללים שבין המילים בתוכן לא צפוי – ויזואלי, קולי, תנועתי, ואיך אפשר לעבוד עם הטקסט גם בלי קשר לזרימת העלילה.

מושגים בתסריט עלילתי - שנתי, בחירה

גיבוש תפיסה ומושגים בתסריט לקולנוע עלילתי. כתיבת וניתוח של סינופסיס לסרט קצר, פיתוח הסינופסיס לטריטמנט ולתסריט, עבודה ממושכת על התסריט בהשוואה לתקדימים כדי למצוא קול ייחודי. התסריט מקורס זה מיועד להיות סרט גמר בשנה הבאה. אבל כבר בשנה זו יתורגלו קטעים מהתסריט בקורס בימוי וסגנון על מנת לאפשר, בדרך של ניסוי ותעייה, למצוא את הקונספט ואת הטון הנכון לסיפור, לדמויות ולסביבה.

מושגים בסינימטוגרפיה (צילום קולנוע) – שנתי, בחירה

הקורס יתחקה אחר סגנון הצילום ואחר תהליכי היצירה של כמה מגדולי הצלמים בהיסטוריה של הקולנוע. עבודותיהם ישמשו השראה לתרגילים שיתבצעו במהלך הקורס. הקורס מבוסס גם על תרגילים כיתתיים ואישיים המיועדים להרחיב יכולות טכניות, להציג אביזרים מיוחדים, אף שאינם מצויים במכללה.

בסמ' ב' יתמקד הקורס בחיפוש ובפיתוח סגנון אישי בצילום קולנוע אצל הסטודנט, כולל חיפוש אחרי לוקיישנים מיוחדים, שימושים מיוחדים בציוד וכו'. 

 

מושגים בעריכת קולנוע שנתי, בחירה

במהלך הקורס יחשפו הסטודנטים לסגנונות עריכה שונים ולסוגיות מורכבות הקשורות למבנה, לקצב ולאפקטים שמחזקים את הדרמה. במסגרת הקורס תתקיים חונכות אישית לסרטי הכיתה.

קורס זה יעסוק בהבדלים בין עריכת סרט עלילתי לבין עריכת סרט דוקומנטרי, בעריכת כתבה חדשותית וסרט מתוך חומרים קיימים, וכן בעריכה יצירתית, המציעה תפיסות שונות מההצעה של התסריט ושל הבמאי.

 

פיינל קאט ואון ליין - שנתי, בחירה

היכרות מעמיקה ויסודית עם תכנת פיינל קאט כמערכת אוף ליין ואון ליין מקצועית, הנותנת פתרונות של עיבוד ושל עריכת תמונה מתקדמים לכל סוגי העבודות ולכל הפורמטים בווידאו.

תוכנות נלוות שילמדו: סימפוני – התוכנה השולטת כיום באון ליין, LiveType לכותרות ולטקסט, וכן Compressor לדחיסה וליצוא.

יסודות בעריכת סאונד – שנתי, בחירה

לימוד והכרות עם התכנה המורכבת פרוטולס באמצעותה מגבשים את פסקול הסרט. התנסות והכרה של ערכים כמו: מיקס, הוספת והורדת קולות, אפקטים. במקביל יעסוק הקורס בעקרונות אמנותיים המנחים את העבודה על הפסקול.

בימוי והדרכת שחקנים שנתי, בחירה

עבודת הבמאי. החל מאפיון דמות דרך בחירת השחקנים (אודישנים) ועד להוראות הניתנות לכל דמות בכל סצנה. הקורס יתקיים בשיתוף סטודנטים למשחק, במהלכו יתנסו הסטודנטים בחזרות ובבימוי וצילום של סצנה באורך של כחמש דקות.

סדרות ופורמטים – שנתי, בחירה

קורס זה יעסוק ברעיונות ובפיתוח פורמטים טלוויזיוניים ואינרנטים. כתיבה ופיתוח של סדרה אינה דומה לכתיבת תסריט רגיל, אלא מתמקדת בראייה ארוכת טווח של מנגנון המפעיל את העלילות האפשריות, את המנגנונים המפעילים את הדמויות ואת הייחוד של הפורמט המאפשר לו גם חיים ארוכי טווח וגם שמירה על צביון.

המצאת פורמט (ריאליטי, קומי או אפילו חדשותי), הינו דבר שרק מעטים זוכים להגשים היום, אבל הוא אחד הכי מאתגרים.

תחקיר ותסריט לסרט דוקומנטרי – שנתי, בחירה

תחקיר. קורס העוסק בצורות, בכלים ובשיטות הנדרשים לצורך איסוף מידע – ארכיונים, מאגרי מידע ומרואיינים. הקורס ינסה להציג את האופציה של קולנוע דוקומנטרי המתייחס לסובב ולמרחב הציבורי בניגוד לקולנוע דוקומנטרי המבוסס על חוויה וידע אישיים. במסגרת הקורס ייבחנו שיטות העבודה והמיומנויות הדרושות לכתיבת תסריט דוקומנטרי המבוסס על חומרי ארכיון. כמו כן יידונו ויתורגלו: ראיונות וקריינות. הקורס הוא תחילת דרך לסרט דוקומנטרי ארוך נשימה (בעשיה) ויוביל לסרט גמר דוקומנטרי.

קולנוע ניסיוני – סמסטריאלי, בחירה

המהפכה הטכנולוגית של הווידאו והנגישות ההפקתית, הביאו בעקבותיהן את השפה העכשווית. הקורס יתמקד באפשרות לייצר קולנוע קצר ופורץ דרך מבחינת השפה –  קולנוע מופשט יותר היוצא מהתרופפות המסגרת העלילתית.

קליפ וקולנוע לפרסום - סמסטריאלי, בחירה

מדובר בסרט קצר – חצי עד שלוש דקות, סרט שהוא בעצם איור – למוצר מסוים, לשיר, לסרט או סדרה ארוכים. מצד אחד – הסיפור נתון, אבל מצד שני חופש יצירתי אדיר.

קולנוע קצר - שנתי, חובה

על ידי צפייה וניתוח של סרטים מצטיינים וייחודיים מכל העולם, יתמקד הקורס בסרט הקצר כפורמט ייחודי. החל מבניית נרטיב ועד להתאמת שאר הכלים הקולנועיים לשפה ולחוויות של הקולנוע הקצר.

קולנוע אחר (מזרח רחוק או דרום אמריקאי) – סמסטריאלי, חובה

הקורס יבחן את הקולנוע המתפרץ, הצבעוני והייחודי שיוצא מאסיה או מדרום אמריקה (לחליפין מידי שנתיים). החל מהשפעות תרבותיות וכלה בהשפעות סרטי אמנויות הלחימה או קולנוע העוני של אמריקה הלטינית. הקולנוע האחר כמודל ליצירה חתרנית-רדיקלית.

 

קולנוע המזרח התיכון – סמסטריאלי, חובה

המזרח התיכון נמצא בין מזרח למערב. הקולנוע המזרח תיכוני נחשב במשך שנים כמרוחק מהקולנוע הישראלי. מסתבר שהוא הרבה יותר קרוב, נותן השראה, מפרה.

 

תרבות עכשווית – שנתי, בחירה

הסוגיות המרכזיות המאכלסות את תחום הדעת המכונה 'לימודי תרבות'. הקורס יקנה מיומנויות של חשיבה ושל קריאה ביקורתית במסגרת השיח התרבותי בעולם: חברה, ג'נדר, פסיכולוגיה של המונים, תרבות פנאי, צרכנות, תרבות וחברה וירטואלית, פופולריות לעומת תרבות גבוהה ועוד.

 

** אפשרויות בחירה גם ממחלקות אחרות, כולל מעיוני 'מנשר' ומאו"פ.

 

שנה ד'

שנתי, בחירה חמישה קורסים (שלוש סדנאות מעשיות + ליווי פרויקט גמר + שני קורסים עיוניים)

שנה ד':

סמינר בימוי עלילתי -  שנתי, בחירה

 דיון וגיבוש סופי של התסריט לסרט הגמר. הנחיות לבימוי, ליווי הליהוק, ההפקה, הצילום והעריכה.

סמינר בימוי דוקומנטרי – שנתי, בחירה

גיבוש ובדיקת הקונספט תוך כדי שלבי צילום החומרים, בחינה ודיון של כל אחד משלבי הצילום והעריכה.

ליווי ראש המחלקה לסרט גמר – שנתי, חובה

על כל תלמיד לפגוש את ראש המחלקה פעם בחודש וחצי, להראות לו חומרים והתקדמות בפרויקט הגמר, וכן לדווח על: יחסיו עם המנחים המרכזיים, גיבוש הצוות, תכנון אמצעים והפקה, וכו'

הפקה ומקצועות הסט – סמסטריאלי, בחירה

התפתחות תפקיד המפיק לאורך ההיסטוריה, ההבדל בין מפיק על לבין מפיק בפועל, תכנון על של הפקה, הפקה בפועל.

מקצועות הסט: כיצד מתנהל סט של סרט קולנוע, מהם תפקידי: עוזר הבמאי, איש/ת הגריפ, אחראי/ת לוקיישנים, אחראי/ת ההמשכיות, מלביש/ה, מאפר/ת. כיצד משתלבות בעשייה המחלקות השונות: צילום, ארט, סאונד, הפקה ובימוי.

פעלולים – סמסטריאלי, בחירה

טריקים ופעולות מיוחדות הנוגעים בעיקר בסצנות מסובכות, מהירות ואלימות.

מוזיקה לסרטים -  סמסטריאלי, חובה

בקורס זה ייבחנו יחסי הפסקול המוזיקלי והסרט על ידי התאמת או יצירת פסקול לסרט נתון. במהלך הקורס יידונו שימושי הפסקול כמאפיין דמויות, כמלווה דיאלוג, כמעצב אווירה וכמגדיר זמן ומצבים נפשיים.

תאוריות עכשוויות בקולנוע -  סמסטריאלי, חובה

לצד הלימוד ההיסטורי התפתח לאחרונה גם צד תיאורטי לקולנוע. חשוב שכל יוצר קולנוע: תסריטאי, במאי, צלם, עורך –  יהיה מודע לצד התיאורטי.

 

** אפשרויות בחירה משנה ג' וגם ממחלקות אחרות, כולל עיוני 'מנשר' ואו"פ.

 

נא מלא/י פרטיך, ונחזור אליך בהקדם

לימודים מלאים
קורסי ערב

חדשות קולנוע