לימודי ציור מנשר - אמנות-שני-דיכנר
צור קשר

הישגי בוגרים במחלקת הכתיבה במנשר

אנחנו גאים להציג הישגים ופרסומים של הסטודנטים שלנו ובוגרות המחלקה.

♦ בשנה הקרובה מלבד הקורסים הקלסיים בכתיבה יוצרת, שירה ותסריט על כל אפשרויותיו, נלמד במחלקה גם עיתונות, פודקאסטים – כתיבה, הקלטה ועריכה, ביבליותרפיה, עריכה לשונית, כתיבה מסאית כללית ואישית, קורסים שמאפשרים עבודה מקצועית בזמן הלימודים ואחריו. מצורף מטה להמחשה טורו של יוסי יוסף, בוגר המחלקה ועורך ומפיק במעריב, טור ביקורת על מנאייכ:

*אזהרת סופיילר*

מנאייכ היא סדרה מעולה ולא רק מהסיבות הידועות. כן, המשחק מדהים, הדמויות עמוקות ועגולות, היא מצוינת עלילתית, לירז חממי זו רמה בפני עצמה, שלום אסייג נפלא, הקאסט מגויס ושחקני המשנה של "כאן" אורגניים ונותנים תחושה של עולם משחקי אחיד.

באינפלציית הסדרות של 2022 אפשר למצוא המון כאלו, אז למה לטעמי היא הסדרה הישראלית הטובה כרגע על המסך?

מפני שנעשה כאן פירוק והרכבה מחדש של שחיתות. מנאייכ אמנם מספרת על שחיתות אירגונית ומדינית, אבל בבפנוכו שלה היא שואלת את הצופה "כמה אתה מושחת?" וכמה האדם הפרטי נוטה בסופו של דבר להיכנע ליצר ולכח. ושוב, ישנה הטעיה מכוונת של היוצר – מצד אחד הדילמות המוסריות מוצגות לנו לכל אורך שרשרת המזון הארגונית, מהזוטרים ביותר ועד בעלי השליטה: אזרחים> שוטרים> מפקדים זוטרים > מפקדים בכירים > מפכ"ל > יועמ"ש > רוה"מ. אך מצד שני, אם נבצע חיתוך וניתוח "זמן מסך שחיתותי" נגלה שהדילמות המוסריות מתעכבות דווקא בדמויות החיוביות. באדם הפרטי. אפילו הדמות הבכירה ביותר בשרשרת, רוה"מ, אם לא שמתם לב, לא מופיעה בסדרה, אלא רק מוזכרת. דנן, שקטיעת הפרסונה הסמכותית ביותר מניחה את ההתמודדות של הצופה במתרחש לשפיטה נקייה של מערכת. ברמה הפילוסופית ובשאלת הביצה התרנגולת, אנחנו לא מקבלים תשובות. וזה לדעתי, מה שהכי מרתק בסדרה. כמה איזי מאכזב את טל בן הרוש, כמה כולם מ**** לה על הראש כדי להשיג עוד כח ועוד השתקה שתעזור להם לא ליפול. אפילו היא עצמה וההתמכרות למשככי הכאבים, הם מטפורות להשתקה. טל בן הרוש מנסה להשתיק את עצמה בעזרת הסמים. יותר מזה, הסדרה גם מציגה פעולות חיביות ככאלה שעלולות לסבך אותך. כלומר, גם כשאתה מנסה להציל את העולם, כנראה שחפים מפשע יפלו. והד.נ.א הזה תבוע בכל דמות. צד אחד חיובי וצד אחר שלילי. כמו חלק בפאזל שבו יש בליטה וחוסר שמתחבר לחלק אחר שגם בו יש בליטה וחוסר. וכך אנו מקבלים סדרה שלמה ורציפה שהשיטוט בין הדמויות מאפשר לנו ליהנות מהתפלפלויות לא מודעות עם עצמנו בזמן אמת. אמנם, הבמאי לא המציא את הגלגל בפעולות הללו, וכאלו סדרות נעשו בעבר, אבל הוא בהחלט התאים את הצמיג לכבישים של ישראל 2022. וככה עושים קולנוע.

מעיין רגוניס בוגרת מחלקתנו הוציאה החודש את ספר הילדים "בלוט אחד" בהוצאה היוקרתית כנרת זמורה ביתן

כתיבה7 1

♦ אור דורון בוגרת מחלקתנו הוציאה לפני חודש את ספר הילדים שלה. לכבוד שבוע הספר 2022 שהתקיים במהלך חודש יוני, חברת wiz החליטה לשלוח לכל הילדים של עובדי החברה מכתב אישי עם הסיפור שכתבתה על "כוכב wiz" – הכוכב ששומר על העולם שלנו והופך אותו למקום הרבה יותר טוב!

כתיבה7 2

איילה זמור סטודנטית שנה ב' במחלקתנו פרסמה שני שירים בעתון 77 גליון 424

כתיבה7 4

♦ לירון רודיק, סטודנט שנה ג' במחלקתנו, החל לפרסם טור קבוע של ביקורת קולנוע ב"טיימאאוט"

תמר סנדל גורן, סטודנטית שנה ד' במחלקתנו, תוציא השנה את ספר הפרוזה הראשון שלה בהוצאת "תשע נשמות" היוקרתית

אנאיס עדן ליברמן בוגרת מחלקת הכתיבה הפיקה את סרטו של עוז צירלין, בוגר מחלקת קולנוע, "אדנה וילאו", משתתף בפסטיבל ירושלים, מיד אחרי שזכה בציון לשבח בפסטיבל סרטי הסטודנטים הבינ״ל של תל אביב. וכן יצרה את סידרת הרשת "החוט המקשר" סדרת רשת העצמאית שבקרוב תעלה גם ב"כאן 11".

אנאיס עדן ליברמן ולני בלה כהן יצרו את כתב העת המקוון: "חפוז": הגיליון הראשון של חָפוּז – כתב עת לארוטיקה עברית בקרוב יוצא לאוויר העולם!

חני כבדיאל ולורן מילק בוגרות מחלקתנו פרסמו שירים ב"מבחר השירה הלסבית" : – מבחר שירה לסבית עברית עכשווית" בעריכת אורית נוימאיר פוטשניק:

כתיבה7 5

מיכל פרי ממחלקתנו הוציאה בימים האחרונים ספר שירה, מצרפת ראיון איתה, בתה של מיכל, מיה, היא בוגרת מחלקת האמנות במנשר ועושה עכשיו תואר שני בייל:

כתיבה7 3

שינוי גודל גופנים
ניגודיות