לימודי ציור מנשר - אמנות-שני-דיכנר
צור קשר

אטי אורמן

אטיולוגיה

לפני כשנה וחצי התחלתי להתכתב עם ריצ'רד רמירז  ( 29/2/1960 – 7/6/2013 ). רמירז, הוא רוצח סדרתי שבספטמבר 1989 הורשע ברציחתם של 13 אנשים, ונידון למוות. מיום תפיסתו, החל לאסוף רמירז מעריצות רבות, שהגיעו לשימועים בבית המשפט בתקווה לתפוס את עינו (עובדה שבהשראתה נכתב הסרט "רוצחים מלידה"). תופעה אשר סקרנה אותי מאוד.
בהתכתבותי עם רמירז, גיליתי שהוא אינו שונה מרוב האנשים שאני מכירה, עובדה שצריכה להיות מפתיעה, שכן המיתוס של הרוצח הסדרתי כלא-אנושי נוצר בעזרת התקשורת ההמונית. בין אם בקולנוע או בחדשות (מדיומים שלאחרונה הגבול ביניהם התערער). הסיקור של רציחות מרובות, נעשה בשיטות המזכירות את אלה בהם משתמשים בסדרות מתח. התקשורת מעניקה לדמותו של הרוצח את אותה תשומת הלב שהיא מעניקה לידוענים. מסע הרציחות של רמירז, נעשה בשנות השמונים, עשור בו פרח ז'אנר סרטי ה'סלאשרים'. הציבור, שעקב בשקיקה אחר מעשיו של רמירז, (שקיבל ע"י התקשורת את הכינוי The night stalker) היה צמא לדם, אך לא דם מזוייף מסדרת טלויזיה – כזה אמיתי כמו שראה בסיקורה של מלחמת ווייטנאם.

אטיולוגיה – אטיולוגיה היא תורת הסיבות, המנסה לגלות את מקורן של תופעות ומה גרם להם. המיתוס או הסיפור האטיולוגי למשל, ינסה לגלות את שורשיו של נורמות חברתיות ומנהגים שונים. סיפור אטיולוגי יכול להיות, אמיתי, בדיוני, או שילוב בין השניים.

——————-

על הוידאו:

This video is a part of a body of work called 'Etiology', in which I examined my, and other people's interest in serial killers, in this case Richard Ramirez, and the part of the media in this interest.

I used archive news videos, and edited them in slow motion, the way directors like Akira Kurosawa and Arthur Penn did used it to intensify the violence in their movies. I used slow motion to intensify his humanity. This allows the viewer to notice the little gestures, the way he walks, it almost becomes a research of the human body, a little bit like Muybridge's work. The decomposing of the image helps blurring his image, his persona, and leave us with 'a person' instead of 'the person'.

 

אטי אורמן
0507-780-142
[email protected]