לימודי ציור מנשר - אמנות-שני-דיכנר
צור קשר

ללמוד לכתוב – בוער לך לכתוב? בוא ללמוד איך!

מוצא את עצמך בשנים האחרונות מבלה לא מעט בכתיבה? אוהב את התחום וחושב אפילו לעסוק בו באופן מקצועי במקום לכתוב למגירה? אם כן, סדנאות כתיבה יכולות להיות המענה המתאים לך. סדנאות כתיבה יוצרת מציעות לכל מי שבוערת בו הכתיבה את המרחב, את הכלים וגם את המורים המקצועיים שיוכלו לעמוד לרשותו, וזאת לצד יתרונות נוספים.

סדנאות כתיבה מאלצות אותך להתחייב

אם אתה אוהב ורוצה לכתוב, אבל מתעצל לעשות את זה, או מחכה לרגע המתאים, למוזה שתגיע, סדנאות כתיבה מאלצות אותך להתחייב. הן לעצמך והן לכתיבה עצמה. לכתוב בכל שבוע, להכין את המטלות הנדרשות, לכתוב גם כשפחות מתאים ונוח ולאמץ התנהלות הנדרשת מכל מי שרוצה לקחת את עניין הכתיבה ברצינות ולעסוק בכך באופן מקצועי.

הזדמנות לשמוע חוות דעת וגם ביקורת בונה

אחד היתרונות של סדנאות כתיבה יצירתית הוא העובדה שמדובר במסגרת שבה כל משתתף נאלץ להקריא ולשתף אחרים בעבודות הכתיבה שלו, גם כשקשה וגם כשלא נוח לו עם זה. שיתוף האחר, הקראת התכנים שכתב בקול, קבלת חוות דעת על כך וגם ביקורת בונה הן מהמשתתפים האחרים והן מהמורים, יכולים לשפר את מיומנויות הכתיבה באופן משמעותי, להכריח את הכותב לכתוב נכון, לשים לב לפרטים (גם במהלך הכתיבה וגם בעת הקריאה) וללמוד כיצד אחרים תופסים את המילה, את המשפט שנכתב ואת התוכן כולו. ביקורת של מורה מהווה משוב מקצועי חשוב מאד עבור מי שרוצה לכתוב נכון, מי שרוצה להבין כיצד הוא יכול להשתפר, היכן החולשות שלו והיכן גם החוזקות.

קבלת כלים חשובים וחשיפה לכותבים אחרים

סדנאות הכתיבה עוזרות למי שתחום הכתיבה מושך ומעניין אותו לפרוץ גבולות, אך יחד עם זאת, גם מציעות לו כלים חשובים שבהם יוכל להשתמש במהלך הכתיבה עצמה. הדבר נכון לגבי כתיבה יצירתית ולגבי סגנונות נוספים של כתיבה. כלים אלה משמשים כל כותב, הן חובבן והן מקצועי ועוזרים לו לבטא את עצמו בצורה נכונה ולהגיע לקורא בדיוק כפי שהיה רוצה. סדנאות כתיבה יצירתית מספקות מרחב שבו ניתן להתנסות בכתיבה, ובמקביל גם מציעות תכנים תיאורטיים, שאותם מעבירים המורים עצמם. ניתן ללמוד במסגרת הסדנא על כותבים אחרים בארץ ובעולם, על ז'אנרים מוכרים, מה מאפיין אותם ועוד.

מקום להשראה

כותבים רבים מחפשים את ההשראה. את אותו דבר קסום שקשה להגדיר אותו במילים והוא זה שיעזור להם בכתיבה, ייתן להם את המוזה לכתוב ויכניס אותם ל"מוד" של כתיבה. סדנאות כתיבה יוצרת מציעות מרחב יצירתי ומיוחד מאד, הן בשל התכנים המועברים במהלכן והן בזכות המשתתפים והמורים. הלמידה המשותפת מפרה מאד, החשיפה לנושאים שונים הקשורים אל הכתיבה היצירתית, בין אם באופן עקיף ובין אם באופן ישיר, מהווה גם מקור להשראה ומספקת לכותב רעיונות רבים לכתיבה.