לימודי ציור מנשר - אמנות-שני-דיכנר
צור קשר

תואר באמנות

"האהבה היא אומנות, ממש כשם שהחיים הם אומנות." (פאבלו פיקסו)

אם אתם מחפשים לימודים שהם עונג צרוף, תואר באומנות הוא מקום שבהחלט כדאי לכם לבדוק.

למרות שאמנות היא פרי יצירה שמקורו פנימי, היא דיסיפלינה לכל דבר ועניין וראוי שכל אמן באשר הוא יתוודע לגבולות גזרתה של דיסיפלינה זו, לא כל שכן באם מדובר על ענפים בה המחייבים את המבנה הנדרש להבעתם.

למתעניינים בלימודי אמנות באופן כללי ולימודי תואר באומנות בפרט עומדות מספר אפשרויות למסלולי לימוד במוסדות השונים שמוכרים על ידי המועצה להשכלה הגבוהה. תנאי הקבלה משתנים בין מוסד למוסד, איתם גם הדרישות, מה שאומר שיש מסלולים שבהם ניתן להתקבל על בסיס ציון פסיכומטרי בלבד, באחרים ניתן להסתפק בציוני בגרות, וישנם מסלולים שהדגש בהם הוא בעיקר על תיק העבודות והראיון האישי בו נדרש לעמוד המועמד.

מסלולי לימוד

כל אוניברסיטה או מכללה פותחת מגוון של מסלולים שונים, בין היתר גם מסלולים משולבים עם תואר באמנות מה שמעניק מבחר די עשיר של היצע.

המסלול הקלאסי של לימודי תואר אקדמי באמנות מתרכז בעיקר בלימודי תולדות האמנות לדורותיה, מה שהופך את התואר לעיוני בעיקרו. במקביל ישנם מסלולים שונים בהם ניתן לשלב לימודי אמנות עם התמחויות נוספות כך למשל מסלול ממקצועות הטיפול, ההוראה וכיוצא בזה.

היערכות לקראת הלימודים

בכדי להבטיח את מקומכם על ספסל הלימודים מוטב להערך מבעוד מועד ויפה שעה אחת קודם, לבטח אם עליכם להציג תוצאות פסיכומטרי או תיק עבודות. בתי ספר שונים מספקים קורסי הכנה לקראת הבחינה וכך גם ישנם מקומות רבים המלווים מועמדים בתהליך בניית תיק העבודות שלהם.

היבט נוסף שחשוב להערך לקראתו הוא ההיבט הכלכלי. עלויות שכר הלימוד, הוצאות היקפיות והוצאות המחיה הם לא עניין של מה בכך בישראל ולכן חשובה תוכנית למימון תקופת הלימודים שעומדת על פרק זמן שבין שלוש לארבע שנים במסלולים האקדמיים השונים.

סיוע כלכלי

למרות יוקר המחיה והאתגרים השונים שבהם עומד הציבור הרחב והסטודנטים בפרט, בארץ קיימת מערכת תמיכה יעילה למדי המספקת לסטודנטים פתרונות מידיים, גמישים ומשתלמים במיוחד.

  • הלוואות סטודנטים- גם בבנקים וגם בגופים החוץ בנקאיים ניתן למצוא מגוון של מסלולי הלוואות לסטודנטים בריביות נמוכות ותנאי תשלום גמישים במיוחד. מסלולים רבים בנוים באופן שבו החזר ההלוואה מתחיל רק עם סיום הלימודים ואחרים מורידים את הריבית למינימאלית בגין תשלום שכר הלימוד.
  • מלגות- לא רבים יודעים אך יש מלגות רבות ובמרבית המקרים המכשול היחיד שעומד בפני הסטודנט לקבלת מלגה, לפחות אחת, הוא טופסולוגיה. מאגר המלגות הכללי מכיל מאות מלגות מתחומים שונים ובתקציבים של אלפי שקלים לסטודנט. כל שצריך לעשות הוא להכנס למאגר, להתרשם ממגוון המלגות השונות שמוצעות, למצוא את המתאימות ביותר ולהגיש מועמדות. מטבע הדברים, ככל שתגישו יותר מועמדויות כך הסיכוי לקבלת מלגה יגבר. שימו לב רק למלגות המתנות בבלעדיות.