לימודי ציור מנשר - אמנות-שני-דיכנר
צור קשר

למה ללמוד כתיבה?

אתה מרגיש שיש לך "מה" להגיד וזה בוער כאש בעצמותיך,

את חשה שמה שאת רוצה לומר כבר שנים שורף כל חלקה טובה בנשמתך…

אבל מול המקלדת (או הדף והעט) אתם נאלמים דום.

הראש מתרוקן פתאום, המחשבות נעלמות והמילים פשוט לא יוצאות,

"זה" ממשיך פשוט להיות תקוע לכם בבטן, לא מצליח לצאת החוצה…

יש לנו חדשות טובות עבורכם,

אתם לא לבד!

אתם מביאים את ה"מה", אנחנו נלמד אתכם את ה"איך":

גם אם יש לך "מה" לומר ויש לך את הכישרון הבסיסי הנדרש להעלות זאת על הכתב, דרושים לך הכלים כדי לבטא וללטש את האמירה שלך. לכן, הכרת כלי הביטוי השונים (כרקע התיאורטי, השליטה בז'אנרי הכתיבה השונים והכרת כלליהם, השימוש בטקסט ובסאב-טקסט וכד') חשובים מאד עבורך. הם אלה אשר יעניקו לטקסט שלך את הגוון האישי שלך ויהפכו אותו ל"קול" שלך, אשר ישמע לא רק בתוכך, אלא יהדהד בליבם של אנשים רבים נוספים.

בין אם מדובר בשירה, מחזאות או במאמר עיתונאי, לרוב, טכניקת הכתיבה היא זו אשר יוצרת את ההבדל הקטן בין טקסט "טוב" לטקסט מעולה, המותיר את הקוראים פעורי-פה ונחקק בזיכרונם לאורך זמן.

מה לומדים בלימודי תואר בכתיבה?

לימודי תואר בכתיבה הינו מסלול לימודים ארבע-שנתי, במסגרתו נחשפים הלומדים לסגנונות ולז'אנרים השונים. במסגרת הלימודים (המתנהלים בקבוצות של עד 20 סטודנטים בסדנת כתיבה ועד 40 בשיעורי תיאוריה), מקבלים הסטודנטים כלי הבעה וביטוי רבים המיוחדים לכל אחד מהסגנונות. למשל, בלימודי הפרוזה יושם דגש על הסגנונות השונים וסוג דובר וכתיבה, בלימודי העיתונות יורחב הידע בסוגי הסיקור השונים (מדווח, אישי, מסאי או דעתני), ובלימודי השירה יחשפו הלומדים לדימויים, מקצב וחרוז ומסגרות ושבירתן. החשיפה הרוחבית מאפשרת ללומדים לבחור ולהתמקצע בתחום הקרוב לליבו, לאחר התנסות מעשית בכל סוגי הכתיבה. כיום, מכללת מנשר לאמנות הינה בית הספר היחיד בארץ אשר בו קיימת מחלקה ללימוד כתיבה יוצרת במסלול של ארבע שנים, אשר המסיימים אותו מקבלים תואר בכתיבה.

מה לומדים בסדנאות כתיבה?

סדנאות הכתיבה מיועדות להעניק כלים למי שכבר מצא את גוון ה"קול" הכתיבתי שלו ומעוניין להרחיב את הידע ולהתמקצע בתחום.

במכללת מנשר לאומנות מוצעים כיום שני קורסי כתיבה עיקריים:

  • סדנת כתיבה יוצרת – הסדנה מספקת כלים חשובים לסופר המתחיל ומתמקדת ביסודות הסיפור הקצר. במשך 26 מפגשים (בכל יום חמישי, בשעות 18:30 ועד 21:30), מתנסים הלומדים בסדנה בכתיבה דרך תרגילים שונים וחומר עיוני/מחקרי.
  • סדנת שירה – סדנה זו, אף היא בת 26 מפגשים (בכל יום שני, בשעות 18:30 ועד 21:30), בוחנת את הכתיבה הפיוטית באופן מעמיק וחושפת את הלומדים בה לדרכים השונות בהן מביע המשורר את תחושותיו ורעיונותיו (מבחינת מקצב, חריזה וכו').

בנוסף לשתי סדנאות אלו, מעמידה מנשר לאמנות לרשות התלמידים המנוסים יותר (אשר למדו כתיבה מכל סוג שהוא בעבר) סדנת כתיבה מתקדמת, בה המיקוד הינו על כתיבה מעשית. במהלכה, מנתחים המשתתפים טקסטים שנכתבו על ידם, מלטשים אותם והופכים אותם מסיפור קצר לנובלה או לרומן.

במכללת מנשר לאמנות, לוקחים את הניצוץ הקיים בך והופכים אותו ללהבה גדולה:

אם יש לך מה לומר, במנשר לאמנות ילמדו אותך איך לומר זאת טוב יותר.

במכללת מנשר מתייחסים ברצינות רבה למילה הכתובה, לכן, הלימודים בה מעניקים לך את הכלים להפוך את הכתיבה שלך מ"טקסט" פשוט לאמנות, מתחביב להתמחות מקצועית ומקור הכנסה.