לימודי ציור מנשר - אמנות-שני-דיכנר
צור קשר

ליצור בשביל הנשמה

המכללות השונות בארץ וכך גם האוניברסיטאות מציעות מגוון רחב מאד של מסלולי לימוד, המתמקדים בעיקר בתחום האמנות. אלה יכולים להיות לימודי צילום, הכוללים מבחר של סדנאות צילום ולימודים הבוחנים את האמנות מזווית קצת אחרת, המתייחסת דווקא אל היוצרים עצמם. לימודי אמנות או לימודי יצירה בכל תחום שהוא הם לימודים מסוג אחר. הם לימודים בשביל הנשמה, בשביל הרגש וגם בשביל העשייה. לא מדובר בהכרח בלימודים בשביל התואר, אלא הרבה מעבר לזה.

למי זה מתאים

בחירה של סדנאות צילום או סדנאות אמנות במסגרת לימודים גבוהים היא פתרון עבור רבים, ובעיקר עבור אלה המעוניינים ליצור ונהנים מהעשייה עצמה. לימודים מסוג זה אינם בשביל התואר כי אם בשביל הנשמה. עצם היצירה, עצם העשייה עצמה, תורמת לא מעט ומהווה גם מקום לביטוי עצמי. הצילום, הציור, הרישום או כל עשייה יצירתית אחרת, מאפשרים לנו לבטא את רגשותינו ומחשבותינו הכמוסות ביותר ועוזרים לנו להשתחרר ולהיפתח יותר. מי שבוחר במסלול לימודים זה פחות מתעניין בריצה אחר התואר ובהישגים. לימודים כאלה הם הזדמנות להגשמה עצמית, הזדמנות להתפתח, להיחשף וגם לחשוף. הם הזדמנות לפרוח וליהנות ממקום של ביטוי.

מה כוללים לימודים אלה

סדנאות אומנות וגם סדנאות צילום, המוצעות על ידי המסגרות הלימודיות המתמחות בתחום, משלבות במסגרתן שיעורים מעשיים וגם שיעורים עיוניים. השיעורים העיוניים חושפים את המשתתפים בהם אל האמנים השונים ואל הז'אנרים בתחום. הם מספקים לתלמידים כלים חשובים, שבהם יוכלו להשתמש בעת העשייה עצמה וגם מלמדים אותם לבחון יצירות שונות. השיעורים המעשיים הם המקום שבו מתרחש הקסם הגדול. בשיעורים אלה יוצרים התלמידים עבודות שונות ומביאים את עצמם לידי ביטוי בין אם בעזרת המצלמה ובין אם בעזרת המכחול או עפרון הרישום.

יתרונותיהם של לימודים אלה

לימודי תואר הם ללא ספק לימודים מומלצים לרבים, ובעיקר כאלה המהווים פתח להזדמנויות וחשיפה למשרות שונות ומאתגרות. אולם, לא תמיד הרדיפה אחרי התואר מתאימה ונכונה לכל אחד. לימודים בשביל הנשמה, ולא בשביל התואר, הם הזדמנות נפלאה להגשמה עצמית, הזדמנות להכיר את הפנימי האמיתי ומבלי להיות טרודים בעניינים אחרים או בלחצים מיותרים (המאפיינים מאד את לימודי התואר עצמם). ללמוד בשביל הנשמה מאפשר לתלמיד להתמקד במה שחשוב לו באמת ומבלי להיות מושפע מאלמנטים אחרים, שאינם חשובים או אינם רלוונטיים לו.

לימודי אמנות, סדנאות צילום או כל סדנא אחרת שמתמקדת בעשייה ובעיקר ביצירה, הם פתרון מצוין למי שרוצה להביע את עצמו, להתחבר אל עצמו וגם לעסוק בתחום מעשי יותר ופחות תיאורטי. לימודים אלה משלבים מגוון רחב מאד של כלים וגם חושפים את המשתתפים אל התחום באופן נרחב יותר. הם מאפשרים לתלמיד למצוא את הדרך שלו, את השפה האמנותית שלו ואת יכולותיו בעזרת הדרכה מקצועית ונכונה של מורים המתמחים בתחום.