לימודי ציור מנשר - אמנות-שני-דיכנר
צור קשר

לימודי אומנות בשביל הנשמה

בעידן שבו רבים מאתנו מבלים שעות רבות מול המחשב, מול מכשירי הסמארטפון, ופחות ופחות אחד מול השני, העיסוקים, הקשורים אל הנשמה, אל הרוח, אל הנפש שלנו, הם חשובים לא פחות, ואולי – אף יותר. לא משנה באיזה עיסוק מדובר, הביטוי העצמי בעזרת העיסוק הזה, ההתחברות אל הפנים וזניחת הטכנולוגיות המתקדמות לרגע, כל אלה מאפשרים לנו להיות טובים יותר, לברוח מטרדות היום יום "על הדרך" וגם ליהנות. לימודי אומנות הם דרך מצוינת לעשות זאת, בין אם מעוניינים לעסוק באומנות באופן מקצועי ובין אם באופן חובבני.

אז, למה דווקא לימודי אומנות

לימודי אומנות מוצעים כיום על ידי מיטב בתי הספר בארץ ובחו"ל והם מאפשרים ללומדים אותם להתנסות בסוגים שונים של אומנות, לרכוש כלים רבים שיוכלו לסייע להם בהמשך וגם ללמוד, באופן תיאורטי, על תחומי האומנות השונים ועל האומנים עצמם. בתקופה שבה נדמה שהניכור משתלט עלינו מעט, שההתכנסות העצמית באה לעיתים על חשבון הבנת האחר, הקרבה אליו, לימודים כאלה עוזרים להרחיב את הנפש, לחשוב אחר, להתחבר אל העצמי וגם אל העולם ובעיקר לפרוח. נטישת הטכנולוגיות המתקדמות וההתחברות אל הפשוט יותר, אל הדף והעיפרון, אל הצבע ואל החומר, מאפשרים לנו להכיר את עצמנו טוב יותר ולפרוץ גבולות. את לימודי האומנות מעבירים כיום מורים בעלי ניסיון רב הן בתחום ההוראה והן בתחום האומנות. מרביתם עוסקים באומנות באופן פעיל ונחשבים למובילים וידועים אפילו בכל העולם. בעזרתם ניתן לרכוש ידע רב בתחום האומנות, לפתח מיומנויות חשובות הנדרשות לכל אומן ולנצל את היכולות הקיימות כדי להצליח בתחום.

בעוד שלימודים עיוניים שונים מתמקדים בחשיבה, לימודי האומנות מתמקדים ביצירה, בעשייה. במסגרת לימודים אלה ניתנים לסטודנטים חומרים מסוגים שונים שבהם הם יכולים להשתמש ומהם הם יכולים ליצור את עבודתם. כמובן שישנו שימוש גם במחשב לעיתים ובתוכנות עיצוב חדשניות, אולם ההמצאה, היצירה והפיתוח של הרעיון, שמתחיל בפנים, מאפשרים לסטודנטים הבוחרים בלימודים אלה, לעסוק במשהו קצת אחר. משהו שבו הם אינם עוסקים ביום יום שלהם, משהו שהוא פרטי שלהם, עיסוק שמבטא את המחשבות הפנימיות שלהם, את העצמי, את הרצונות, התשוקות, הפחדים והרגשות הנוספים.

חשיבותה של בחירת המסגרת הלימודית המתאימה

כדי להפיק מלימודי האומנות את המרב, כדי להתפתח בתחום ולהתחבר אל הנשמה, אל הנפש שלנו, חשוב לבחור במסגרת לימודית מתאימה, המציעה לימודי אומנות ברמה גבוהה. מסגרת כזו תדע לאתר את בעלי הכישרון ולכוון אותם אל המקום הנכון כמו למשל אפשרות להתפתח לכיוון לימודי מטפלת באומנות או אומנות טיפולית. מסגרת לימודית מקצועית תספק לתלמידיה מרחב לימודי תומך, מרחב לימודי נוח הכולל את כל הציוד הנדרש לאומן עצמו. בחירה במסגרת לימודית המתמחה בלימודי אומנות תאפשר לסטודנטים לפגוש מורים בעלי שם, סטודנטים אחרים המתעניינים גם בתחום וכן לפתוח לעצמם דלתות כדי להשתלב בעשייה עצמה בהמשך, בתום הלימודים.