לימודי ציור מנשר - אמנות-שני-דיכנר
צור קשר

כל מה שרציתם לדעת על עיצוב גרפי דיגיטלי

התרבות שבה אנו חיים הופכת לחזותית יותר מרגע לרגע. הדבר מעלה את קרנם של מקצועות שהופכים כיום למבוקשים בשוק הלימודים והעבודה גם יחד. עיצוב גרפי דיגיטלי עונה על ההגדרה הזו בדיוק, כאשר ברור שמדובר באחד התחומים המרתקים ביותר שקיימים כיום. המאמר הנוכחי מתייחס למאפיינים העיקריים וליתרונות של לימודי העיצוב הגרפי הדיגיטלי.

קווים לדמותו של העיצוב הגרפי

המטרה העיקרית של לימוד עיצוב גרפי היא להקנות ללוקחים בהם חלק את כל הכלים לבצע עבודות עיצוב גרפי מקצועיות. ראשית, מדובר כאן על הכרת תחום העיצוב הגרפי מכלול: הלימודים עשויים בהחלט להתייחס לסגנונות עיצוב, גישות שונות לתחום, מונחים טכניים (קומפוזיציה, למשל), תורת השימוש בצבעים, שילוב בין תמונה לטקסט להעברת מסרים וכיוצא בזה. קורסים המתקדמים לעיצוב בדיגיטל יכללו עיסוק משמעותי בנגזרות השונות של הנושא, דוגמת עיצוב גרפי בתחומי הפרסום, ההוצאה לאור או האינטרנט: חשבו, למשל, על עיצוב עמודי אינטרנט.

לימודי עיצוב גרפי כוללים התייחסות ניכרת לכלים הטכניים המשמשים לביצוע במשימה, אלו הן אותו תוכנות מתקדמות. תוכנות דוגמת פוטושופ, אילוסטרייטור או אינדיזיין הן הבולטות, מהבחינה הזו. ואכן, קורס מקיף בתחום העיצוב הגרפי יכלול בתוכו עשרות שעות לימוד אקדמיות ביחס לכל אחת מהן, על כל ההיבטים שבכך: הכרת סביבת העבודה והכלים העומדים לרשות המעצב, עריכת וסידור אובייקטים, שימוש בצבע או בטקסט, פילטרים, יצירת אפקטים ועוד. עקב ההיבט המעשי של התחום, מושם בלימודים דגש על תרגול רב, כאשר גולת הכותרת היא פרוייקט הסיום המוגש על ידי התלמיד.

הגם שלכל מוסד הפועל בתחום יש תוכנית משלו, אפשר לראות כי דגש משמעותי במקרים רבים מושם על האפשרות לשלב את המקצוע עם עבודה קיימת, כמו גם עם אורח חיים עמוס: מוסד המציע לימודי עיצוב גרפי במסלול ערב, למשל, הוא תרחיש נפוץ בכל קנה מידה.

היום שאחרי הלימודים

עמידה בכל המשימות במסגרת קורס העיצוב הגרפי, כמו גם נוכחות ראויה בשיעורים, יאפשרו למשתתפי הקורס לקבל תעודת גמר, אשר המשמעות המעשית שלה היא אחת: היכולת להציע שירותים בתור מעצבים גרפיים לכל דבר ועניין. הדבר פותח הרבה מאד דלתות בעולם התעסוקתי, כאשר אותם בוגרים יכולים להציע את שירותיהם עבור משרדי פרסום, בתי דפוס, הוצאה לאור של ספרים, עיתונים, אתרי אינטרנט וכיוצא בזה. אפשרות העיסוק בתחום בתור עצמאי, פר פרוייקט, קיימת גם קיימת.

היתרונות המרכזיים של העיסוק בתחום ראויים לאזכור אף הם. המדובר הוא, ללא כל ספק, במקצוע מאתגר ומעניין בכל קנה מידה, אשר נחשב לאחד הדינמיים שאפשר למצוא בתחום המחשבים כיום: לכל פרוייקט יש חוקים משלו, כאשר העבודות השונות מצריכות תכונות דוגמת ירידה לפרטים הקטנים, יצירתיות ודמיון ללא גבולות. גם מבחינה כלכלית, אפשר לציין בסיפוק כי השכר עבור עבודות עיצוב גרפי, הן בתור שכירים והן בתור עצמאיים, נוטה להיות נאה במיוחד, עם אפשרות להתפתח עם השנים.