לימודי ציור מנשר - אמנות-שני-דיכנר
צור קשר

כלי עזר לסטודנטים

ישנם סטודנטים שלומדים מקצועות עיוניים, אחרים לומדים מקצועות ראליים ויש כאלה שלומדים מקצועות שונים בתחום האומנות והעיצוב. בסקירה הנוכחית נדבר עם סוגים שונים של פריטי ציוד וכלי עזר שיכולים לסייע לסטודנט, עם דגש על תחום האומנות. כל זאת הן בשלבי הלימודים השונים ובן בהקשר של הצגת פרזנטציות.

על כתיבה ורישום

אמנם אין ספק שכאשר לומדים במקצועות עיוניים וכאשר יושבים בהרצאות ניתן לעשות שימוש במחשבים ניידים לצורך הקלדה אולם לא תמיד זהו הפתרון האפקטיבי. עבור סטודנטים רבים שמור עדיין מקום של כבוד למחברת, לעט וגם לעיפרון וכן לעזרי הסימון, טושים ומרקרים.

לסטודנטים לעיצוב, איור ואומנות, כדאי מאוד לקחת בחשבון מלבד מחברות ודפי רישום גם את כלי העזר החשוב – לוח כתיבה. באמצעות לוח כזה ניתן לעשות שימוש מושלם כאשר רוצים להראות באופן אידיאלי, לפני קהל או מורה, פרויקט מוכן או רעיון בשלבים ראשוניים. ישנם לוחות כתיבה בגדלים שונים, יש כאלה שניתן להעביר אותם בנקל ממקום למקום ויש כאלה שגם ניתנים לקיפול ולהסעה על גבי גלגלים.

על עפרונות וצבעים

במיוחד עבור סטודנטים ותלמידים מהתחום היצירתי, יש חשיבות לרכישה מוקדמת של כל העזרים החשובים – עפרונות רגילים וצבעונים, כלי רישום בפחם, צבעי שמן, לוחות קנבס וכן הלאה. כדאי לבחון היטב גם את הבלוקים השונים של ניירות רישום, כתיבה וציור ואין להתפשר מבחינת איכות, בפרט כאשר רוצים ליצור תיק עבודות איכותי, כאשר עורכים פרזנטציה או כאשר משלימים פרויקט גמר בעל משמעות מיוחדת.

תוכנות עריכה ועיצוב

מלבד מחברות ובלוקים לציור, מלבד דפדפות, קלסרים ומחשבים ניידים, זקוק כמעט כל סטודנט בימינו גם לתוכנות מחשב. במיוחד הדבר נכון בהקשר של סטודנטים לעיצוב ולאומנות, צילום ועריכה. סטודנטים אלה לא יכולים להסתפק בתוכנות של עיבוד תמלילים או בתוכנות מתקדמות מן הסוג של גיליון אלקטרוני. כמעט תמיד יש צורך גם בגרסה כזאת או אחרת של תוכנות גרפיות, עיבוד תמונות, עיצוב ועריכה.

דוגמא לדברים האמורים לעיל ניתן למצוא בתוכנות המקצועיות של חברת אדובי הידועה (מפתחת תוכנות כגון פוטושופ ואילוסטרייטור, למשל) אך יש כמובן גם תוכנות אחרות בעלות משמעות ניכרת.

אם נרצה לסכם, הסטודנט בימינו, בפרט זה שזקוק לציוד לפרזנטציות, מצגות ופתרונות למיצגים זקוק לא רק צבעים, עפרונות ועטים אלא גם ללוחות כתיבה ותוכנות גרפיות מתקדמות. היערכות נכונה ורכישה של כלי עזר מתאמים וברמה גבוהה תסייע לאווירת לימודים יצירתית ומוצלחת יותר.