לימודי ציור מנשר - אמנות-שני-דיכנר
צור קשר

כיצד יוצרים דמויות בסרטוני אנימציה ממוחשבת

בראשית דרכה של האנימציה, הסרטונים נוצרו מאיורים אשר צוירו בעבודת יד ע"י אנימטורים, והקרנת התמונות ברצף יצרה אשליה שהדמויות נמצאות בתנועה. במאה ה-21 שיטת הצילום המסורתי כבר נחשבה למיושנת, והאנימציה התחילה להיות נסרקת במחשב, גם כאשר צוירה ביד. בעשור האחרון, בעקבות ההתפתחויות הטכנולוגיות בעולם האינטרנט והמחשבים, גם תחום האנימציה עבר שינויים דרמטיים: כיום רוב סרטוני האנימציה נעשים בעזרת תכנות מחשב מתקדמות. כך הפכה האנימציה לכלי נגיש לציבור הרחב, ופסקה להיות בבלעדיות האולפנים הגדולים כגון וואלט דיסני. כיום משתמשים באנימציה במגוון תחומים, בנוסף לסרטי ילדים: חברות עסקיות עושות שימוש בכלי זה לסרטוני פרסום של מוצרים או סרטוני תדמית לחברה, אדריכלים ומעצבי פנים עושים בו שימוש לפרזנטציות ממוחשבות שמחליפות את הסקיצות ביד, ארגונים לשינוי חברתי אימצו אותו ככלי שמעביר את המסר בצורה יעילה, כמו כן האנימציה אומצה בעולם הרפואה והמדע, וכמובן בתחום של משחקי מחשב.  מדוע הפכה האנימציה לכל כך פופולרית וכיצד יוצרים דמויות בסרטוני אנימציה ממוחשבת?

היתרונות של האנימציה הממוחשבת

אם פעם היית צריך להיות בעל כשרון ציור יוצא דופן על מנת שתוכל לעבוד כאנימטור, כיום כמעט כל אחד עם מעט יצירתיות וגישה למחשבים יכול לקחת שיעורי אנימציה ממוחשבת ולהפוך ליוצר עצמאי של סרטוני אנימציה למטרות שונות. לימודי אנימציה יכולים להיות מקצוע בפני עצמו (אם למשל תרצה להשתלב בתעשיית הקולנוע), או כלי שיכול לקדם אותך מבחינה מקצועית בתחום שאתה עוסק בו (לדוגמה אם אתה אדריכל או מעצב פנים).

לאנימציה הממוחשבת יש כמה יתרונות על פני טכניקת הצילום הרגיל: עבור יצירת סרטון אנימציה מספיק אדם אחד ומחשב, לעומת צילום רגיל שמצריך לשכור במאי, שחקנים, צלם, אנשי תאורה ותפאורה ועוד. כמו כן, האנימציה הממוחשבת מאפשרת לנו המון חופש פעולה- לתת דרור לדמיון ולברוא עולמות, כולל אפקטים מרשימים שלא היינו מצליחים ליצור באמצעות צילום רגיל. הגבול הוא רק עד כמה רחוק הדמיון שלנו יכול להגיע.

כיצד יוצרים אנימציה באמצעות תכנות ממוחשבות?

התרגשתם יחד עם הילדים שלכם מ"שרק" או מ"לשבור את הקרח?” כיצד בעצם אפשר לשבת מול מחשב וליצור עולמות קסומים, לברוא דמויות שמתעוררות לחיים, שמצליחות לרגש, להצחיק ולהפתיע?

קיימות מספר תכנות אנימציה הנחשבות כיום למתקדמות בתחום, ובהתאם למאפייני התכנה נקבע גם השימוש שלה- קומיקס, משחקי מחשב, סרטי אנימציה בתלת מימד, דגמים בתחום האדריכלות ועוד.

באנימציה ממוחשבת, הדמות מתבססת על מודל שאנחנו יוצרים בעזרת התכנה, אשר עובדת באמצעות אלגוריתמיים. התכנה משכללת פרמטרים שונים – רמות אור וצל, זוויות תנועה, מרקם המשטחים, מיקום הדמות ועוד. הפקודות השונות שניתן יוצרות את יכולת התנועה, ובכך מפיחות בדמות רוח חיים.

כיום ניתן ללמוד אנימציה ממוחשבת באופן עצמאי באמצעות האינטרנט או להירשם לקורס אנימציה באחת מהמכללות, בהתאם לאזור המגורים שלכם. שיעורי אנימציה במכללות נערכים בקבוצות קטנות, אשר מאפשרות קבלת יחס אישי וליווי צמוד מצד מנחים מקצועיים. הקורסים כוללים לימוד עיוני והתנסות מעשית בשימוש בתכנה, כולל יצירת תיק עבודות אשר יעזור לכם בהשתלבות המקצועית בהמשך הדרך. מי שלא מחפש להפוך את האנימציה למקצוע, אלא רק ליצור בשעות הפנאי, יכול להסתפק גם בתכנות פשוטות יותר שניתן ללמוד בחינם דרך האינטרנט.