לימודי ציור מנשר - אמנות-שני-דיכנר
צור קשר

חשיבות אמנות הצילום בעיצוב גרפי

מתי בפעם האחרונה דפדפתם במגזין? שמתם לב לפרסומות באינטרנט? יתכן שהם כללו איורים מצוירים, צבועים או אפילו גרפיקה ממוחשבת, אך ככל הנראה הם כללו תמונות. בעולם של ימינו אנו רואים יישומים של צילום בכל מקום, כולל בעיצוב גרפי.

עיצוב גרפי או תקשורת חזותית, הוא האומנות של שילוב תמונות ומילים להעברת רעיונות – אלמנט הכרחי בעולמות הפרסום והשיווק. בשונה מאמנות יפה, שבה הדימוי מגיע מדמיונו של האמן, בעיצוב גרפי, אמנים עובדים עבור לקוחות שרוצים להעביר מסרים ספציפיים.

יתכן שהלקוח מוכר מוצרים או שירותים או מנסה לעורר מודעות לנושא, והאמן צריך ליצור עיצוב העונה על צרכיו. לכל העיצובים הגרפיים יש מטרה ומסר – שום דבר בהם אינו פשוט דקורטיבי או מקרי.

שפת עיצוב באמצעות תמונות וצילום

בעיצוב גרפי, תמונות הן לרוב הדרך הטובה ביותר להעביר רעיונות. אנשים מגיבים לתמונות ומעבדים אותם ללא קשר לאיזו שפה הם מדברים. צילומים הם בעצם תמונות יעילות מאוד שיכולות להעביר סיפורים שלמים ומורכבים.

נסו לדמיין כמה נפח של חוסר פרקטיקה ויעילות היו במסרים אלו אם היו משתמשים במילים בלבד. ובעוד שמעצבים גרפיים יכולים להשתמש בתוכנות אמנות רבות ובעיצוב תוכנות מחשב כדי ליצור תמונות, ואם לימודי צילום נמצאים תחת "סט" ההכשרות שלהם, משמע יש להם יותר מיומנויות בארסנל ואיכות עבודתם תהיה ברמה הגבוהה ביותר.

שדרגו את יכולות העיצוב ולמדו צילום

גם אם חלקכם כבר עובדים כמעצבים גרפיים, מומלץ לפתח מיומנויות צילום. והיום, זה כנראה אומר שימוש במצלמה דיגיטלית בעלת פיתוחים טכנולוגיים מתקדמים ביותר.

השימוש במצלמה הוא פורקן יצירתי שיכול לחזק את היכולות שלכם בדרכים החלות על תהליך העיצוב ולכן צילום הוא גם כן תהליך בפני עצמו. כל שלב דורש קבלת החלטות לגבי מיקום אובייקטים, מסגור הצילום, הגדרות מתאימות, והתבוננות במורכבות האור והצבע. כל האלמנטים הללו חשובים גם לימודי תקשורת חזותית נמצאים בראש סדר העדיפויות שלכם.

הכשרה בתחום הצילום יכולה לעזור לכם לפתח עין טובה יותר ולהתמקד בהרכב הכולל. קומפוזיציה היא השילוב של אלמנטים בסיסיים פורמליים כמו קו, איזון וצורה בתמונה. כאשר משתמשים באלמנטים אלה היטב יחד, התוצאה היא תמונה מגובשת ויעילה. כשאתם מצלמים נושאים אתם נאלצים להבין איך הם קשורים זה לזה בחלל ולכן כישוריכם יבואו לידי ביטוי בכל עת.

בנוסף, שדרוג יכולות הצילום יכול לחזק את העין שלכם בהבנת השפעת האור והצבע. עיצוב גרפי כולל הבנה רשמית של אלמנטים כמו צבעים חמים ומדליקים אשר יוצרים ניגודים של אזורים כהים ובהירים. אבל הצילום גורם לכם ליישם רעיונות אלה במסגרות (כגון עבודה עיצובית) בעולם האמיתי.

לדוגמא, חשבו לנסות לצלם תמונה של נוף חורפי במלוא תפאורתו, ולהוסיף אדם עם צעיף אדום כדי לגרום לתמונה לבלוט בצורה יוצאת דופן. עכשיו השתמש באותו רעיון בעיצוב שבו אתם רוצים ליצור מוקד המחזק את הרעיון המרכזי עם התזה של צבע בהיר – הפלטפורמות אומנם שונות אך מערך המיומנות זהה.

מקצועות ההשראה קשורים זה בזה

חשוב לציין, בכל הנוגע ללימודים מקצועות בעלי "נגיעה עיצובית" כגון לימודי ציור, לימודי פיסול או אפילו לימודי כתיבה – גיוון ושילוב היא הנוסחה המנצחת. בדיוק כשם שאדם אשר לומד את רזי הרפואה זקוק להבנה במבנה הגוף, יכולות פרקטיות לבצע ניתוחים או פעולות רפואיות אחרות ויחד עם זאת להבין כיצד לתפעל מכשור טכנולוגי.

המגוון והידע הרחב בכל האספקטים הללו הוא זה שמייצר את התכונות החזקות ביותר אצל אותו רופא וגורם לו להיות הטוב ביותר בתחומו.

אם גם אתם מתעניינים בקורסי צילום, עיצוב גרפי או כל נושא אחר שמפתח את הצד היצירתי שבכם, אנו במכללת "מנשר" מזמינים אתכם לקרוא את מגוון המאמרים ונושאי הלימוד המועברים בקורסים שלנו ובכל עת ליצור עמנו קשר עבור קבלת פרטים נוספים – אל תחכו עוד רגע, הגשימו את עצמכם כבר היום!