לימודי ציור מנשר - אמנות-שני-דיכנר
צור קשר

כתיבת בלוג לפיתוח מיומנויות הכתיבה

רבים מבלים לא מעט שעות, ובמיוחד בגילאים צעירים מאד, בכתיבת יומן אישי. היומן האישי קיבל תפנית חדה בשנים האחרונות והפך, ובזכות הפיתוחים הרבים בתחום האינטרנט, לבלוג. בלוג הוא כמו בית.

מקום בו ניתן לכתוב ולספר על כל מה שרק רוצים, מקום שבו ניתן להביע רגשות, להעלות תמונות ולספר על חוויות היום יום.

הבלוג הוא כלי טיפולי מצוין, ובמקביל גם אמצעי נהדר לפיתוח מיומנויות הכתיבה, בדומה לכל סדנת כתיבה. איך זה עובד וכיצד הבלוג עוזר בכך? התשובה, במאמר הבא.

כתיבת בלוג – הזדמנות לכתוב נכון

מי שרוצה לפתח את מיומנויות הכתיבה שלו ואולי גם בעתיד לכתוב ספר, יוכל להצטרף למסגרות לימודיות שונות, כמו מסגרת של סדנת כתיבה, שם הוא יקבל כלים חשובים שיעזרו לו בכתיבה וייחשף גם אל סגנונות כתיבה שונים.

הבלוג הוא אמצעי מצוין להתנסות בכתיבה ודרך נפלאה לשפר את מיומנויות הכתיבה עצמן. כתיבה של בלוג מאפשר לשתף, לחלוק שעות ומחשבות תוך התייחסות לנושאים שונים המעניינים את הכותב עצמו וכמובן גם את הקוראים, קהל היעד.

אולם, מעבר לכך, הבלוג משמש ככלי לימודי מצוין שיכול לעזור בפיתוח מיומנויות הכתיבה והתמודדות המאתגרת מאד עם התחום. כתיבה של בלוג יכולה להתאים לכל אחד.

היא יכולה להתאים לבני נוער, לצעירים וגם למבוגרים. היא יכולה להתאים לאלה המתעניינים בתחום באופן חובבני וגם לאלה העוסקים בכתיבה בפועל ורואים עצמם בעתיד כסופרים.

כיצד כתיבת בלוג משפרת את מיומנויות הכתיבה? 

כתיבת בלוג מצריכה מהכותב התייחסות לכמה נקודות. ראשית, עליו לתכנן את נושאי הכתיבה עצמם ושנית להחליט על סגנון הכתיבה הרצוי. פעמים רבות סגנון כתיבה איננו נקבע באופן מודע והוא מאפיין את הכותב בכל פעם שמביע את עצמו.

התייחסות לשני פרמטרים אלה מאפשרת לו להעביר באופן הנכון את המסר שבו הוא מעוניין ולהביע את עצמו בצורה טובה יותר. כתיבת בלוג יכולה להיעשות תוך התייחסות להנחיות מסוימות, ובמיוחד אם היא באה במסגרת של סדנה לכתיבה, או באופן חופשי יותר.

בכל מקרה, היא מצריכה חשיבה מוקדמת ולא תמיד תהיה ספונטנית. כתיבת הבלוג נעשית על ידי שימוש באחת מהפלטפורמות הקיימות כיום, פלטפורמות מיוחדות המיועדות לכתיבת בלוגים.

פלטפורמות אלו מאפשרות לכותב לסגנן ולעצב את הבלוג שלו תוך התייחסות אל התוכן שבו הוא יתמקד. הכתיבה מאלצת את הכותב להיות ממוקד יותר, לשים לב לשפה שבה הוא משתמש וגם לבניית הפסקאות והמשפטים.

כתיבת הבלוג וקריאתו לאחר מכן מאפשרים לו לבחון את עצמו באופן אובייקטיבי יותר ולבדוק כיצד ניתן לשפר את הכתיבה ואת סגנונה.

לסיכום

אם תחום הכתיבה מעניין אתכם אולם מעולם לא כתבתם, כתיבה של בלוג היא הזדמנות נפלאה עבורכם להתנסות בתחום, לבחון אותו בצורה מעמיקה יותר וגם לבדוק האם ועד כמה אתם מתאימים לזה.

השתתפות בסדנת כתיבה היא דרך מצוינת לשיפור מיומנויות הכתיבה וזאת לצד שיטות אימון שונות שהיא מציעה, לרבות כתיבת בלוג.