לימודי ציור מנשר - אמנות-שני-דיכנר
צור קשר

איך לכתוב יותר טוב?

בין אם מדובר בכתיבה ספרותית, כתיבה מדעית אקדמית או אולי כתיבה עיתונאית, לכל אחד מסגנונות כתיבה אלה נדרשים לא מעט ידע, ניסיון ובעיקר גם כישרון. מי שרוצה לדעת איך לכתוב טוב יותר יכול למצוא כיום מגוון של סדנהות כתיבה יוצרת, המוצעות על ידי המכללות והאוניברסיטאות המובילות. סדנהות אלו מספקות למשתתפים בהן את הכלים החשובים, שבהם נעזר הכותב ואף חושפות אותם אל סגנונות הכתיבה הקיימים. איך כותבים נכון יותר? אילו פרמטרים כדאי לקחת בחשבון לפני שמתחילים בכתיבה? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם, הכותבים המתחילים:

  1. תרגול, תרגול, תרגול – תרגול היא מילת המפתח. מצאתם סדנת כתיבה יוצרת שמוצאת חן בעיניכם? נרשמתם אל הסדנה ובקרוב אתם מתחילים ללמוד בה? זכרו, הסדנה הזו תוכל לעזור לכם בכתיבה ובעיקר תחשוף אתכם אל התחום באופן נרחב מאד, אולם כדי שתוכלו להפיק ממנה את המירב, חשוב שתתרגלו את הכתיבה כמה שיותר, הן במהלך הסדנה עצמה והן בבית, בזמנכם החופשי. תרגול הכתיבה, ולא משנה באיזה סגנון של כתיבה מדובר, יעזור לכם לשפר באופן משמעותי את מיומנויות הכתיבה שלכם ויהפוך אותה גם לזורמת ונכונה הרבה יותר.
  2. קראו תכנים איכותיים – במסגרת כל סדנת כתיבה יוצרת נחשפים המשתתפים בה לתכנים מסוגים שונים, תכנים של כותבים מקצועיים ומוכשרים. אחת הדרכים לשפר את מיומנויות הכתיבה ולהפוך את הכתיבה עצמה למוצלחת הרבה יותר היא על ידי קריאת תכנים של המומחים בתחום, תכנים של עיתונאיים מקצועיים, של סופרים או חוקרים. תכנים שמתפרסמים בכתבי עת מובילים או באתרים פופולאריים.
  3. הקדישו לכך את הזמן המתאים – כדי שהכתיבה שלכם תהיה מוצלחת, ממוקדת ונכונה יותר, חשוב שתקדישו לה את הזמן המתאים ובעיקר גם את הזמן הנדרש לה. פנו כמה שעות ביום (בהנחה שיש לכם שעות פנויות כאלו) והקדישו אותן אך ורק לטובת הכתיבה. נסו להפוך זאת לשגרה והשתדלו לכתוב בכל יום. עשו זאת בחדר שקט, ללא הפרעות מיותרות והתמסרו לכתיבה. אל תתנו לעניינים אחרים להטריד אתכם וכבו מכשירים שונים, שמושכים לא מעט תשומת לב (הטלפון שלכם, הטלוויזיה, הרדיו וכדומה).
  4. תכננו את הכתיבה שלכם – נכון, על הכתיבה פעמים רבות להיות ספונטנית ואינטואיטיבית ככל האפשר, אולם אם אתם בתחילת הדרך וחשוב לכם לשפר אותה, השתדלו לתכנן אותה מראש. קחו דף ועט, רשמו בראשי פרקים את הנושאים שעליהם אתם רוצים לכתוב, את הנקודות שבהן אתם מעוניינים להתמקד, חלקו את התוכן לפסקת פתיחה, גוף הטקסט וסיכום והתחילו לכתוב בהתאם. בניית התוכן עצמו ותכנון הכתיבה שלכם מראש יעזרו לכם להיות ממוקדים הרבה יותר ולהעביר את המסר שאותו אתם רוצים להעביר.