לימודי ציור מנשר - אמנות-שני-דיכנר
צור קשר

איך לבחור סדנת צילום

אוהבים לצלם אבל זקוקים ליד מכוונת שתעזור לכם לפתח את מיומנויות הצילום שלכם ובעיקר – לצלם יותר טוב? אם כן, סדנת צילום היא הכתובת המתאימה עבורכם. בסדנא זו תוכלו לקבל מגוון של כלים, הנדרשים לכל מי שרוצה לדעת לצלם ולעסוק בתחום בין אם באופן חובבני ובין אם באופן מקצועי. איך בוחרים סדנא כזו מכל השפע המוצע כיום? הנה כמה נקודות חשובות שכדאי לבחון לפני ההרשמה:

  1. הצילום מצריך מהעוסק בו לא מעט מיומנויות, שבחלקן גם טכניות מאד. לפני שבוחרים סדנת צילום, כדאי לבדוק אילו שיעורים היא מציעה ובמה היא מתמקדת. יש לוודא שמדובר בסדנא המשלבת שיעורים תיאורטיים לצד שיעורים פרקטיים ומאפשר למשתתפים בה להתנסות באופן מעשי בכל הנושאים שנלמדו. כדאי לבחור סדנא שכוללת גם יציאות לשטח ומאפשרת להתנסות בסוגים שונים של צילום: צילום במרחבים מסוגים שונים, צילום בסטודיו, צילום בטבע, צילום בלילה או בצהריים.
  2. חשוב לבדוק מי הם צוות המרצים המעבירים את הסדנא ובאיזו מסגרת לימודית היא מוצעת. מומלץ לחפש סדנת צילום המוצעת מטעמה של מסגרת לימודית, המתמחה בתחום, מסגרת בעלת ניסיון של שנים ועם צוות מקצועי מאד של מרצים ומורים, המעבירים הם בפועל את השיעורים השונים. חשוב שאלה יהיו מרצים העוסקים באופן פעיל בתחום הצילום, מצלמים באופן מקצועי, מפרסמים את עבודותיהם באופן שוטף וגם משתתפים בתערוכות.
  3. במהלך הסדנא נעזרים המשתתפים בציוד צילום, שהינו חלק בלתי נפרד מהצילום עצמו. מעבר למצלמות עצמן, נדרשים המשתתפים להשתמש פעמים רבות בפלאש, בחצובה וכמובן גם במעבדת צילום מקצועית במידה ומפתחים את התמונות שלהם על גבי פילם ומתנסים בצילום שהוא לא צילום דיגיטלי. חשוב שהמסגרת המציעה את הסדנא תספק למשתתפים בה את כל הציוד הנדרש ומוטב שיהיה זה ציוד חדשני ומתקדם. יש לבדוק זאת מראש לפני ההרשמה ולבקש אף להגיע לבית הספר עצמו כדי לראות זאת ולבחון זאת במידה ומעוניינים להירשם אליו.
  4. ישנן סדנאות צילום שמתמקדות בצילום סטודיו, ישנן כאלו המיועדות לצלמים מתחילים, ישנן סדנאות צילום המוצעות לצלמים מנוסים וכאלו לצלמים המעוניינים לצלם בעיקר בטבע. חשוב לבדוק אילו שיעורים מציעה סדנת הצילום שאליה מעוניינים להירשם ומהם התכנים הנלמדים בה. כדאי לבחור סדנת צילום מקצועית המותאמת לרמת המשתתף אך יחד עם זאת גם כזו שמאתגרת אותו. לצלמים מתחילים, כדאי לבחור סדנא שמאפשרת התנסות בסגנונות צילום שונים בעוד שלאלה שמנוסים כבר בתחום כדאי לחפש סדנת צילום שמתמקדת בסגנון מסוים. כך או כך, כדאי לחפש סדנת צילום שמאפשר למשתתפים לקבל את כל הכלים הנדרשים להם כדי לעסוק בצילום (באופן חובבני או מקצועי) ומאפשרת להם לפתח את מיומנויות הצילום השונות הנדרשות לשם כך.

סדנת צילום שמאפשרת למשתתפים בה מגוון רחב של אפשרויות, התנסות בתחום וגם מעמידה לרשותם צוות מקצועי ומנוסה מאד של מרצים היא הסדנא שכדאי לבחור בה וגם ההזדמנות לשפר את מיומנויות הצילום ולהצליח בתחום.