לימודי ציור מנשר - אמנות-שני-דיכנר
צור קשר

איך לבחור מכללה ללימודי אמנות?

בחירת מקצוע ללימודי תואר ראשון או לימודי תעודה עלול להוות כתהליך מורכב. ישנן המון מכללות, אוניברסיטאות ובתי ספר פרטיים אשר מציעים מגוון מסלולים, ולכן הבחירה במוסד המתאים ביותר עבורכם מצריך תכנון, מחשבה והתייחסות למספר קריטריונים מהותיים.

במידה והחלטתם שאתם מעוניינים במקצוע יצירתי ומספק כגון לימודי אומנות, כדאי להבין את המסלול המיועד ותוכן הלימודים מבעוד מועד. אז כיצד בוחרים מכללה ללימודי אומנות בישראל? האם הפרמטרים שיש לשים לב אליהם נכונים לכל מקצוע? ומה ההבדל בין לימודי תעודה לבין מסלול תואר ראשון? המענה על כל השאלות הללו במאמר שלפניכם.

תהליך בחירה שיעשה לכם סדר

המוסד בו תלמדו את מקצוע האומנות יקבע את עתידכם במובנים רבים. לכן, כאשר אתם מתחילים לסקור את בתי הספר והמכללות הקיימות, ראשית מומלץ לחפש באינטרנט אחר אתר האינטרנט של בית הספר. לרוב, תוכלו למצוא את תכנית הלימודים השנתית, לוחות הזמנים, המרצים (נושא עם חשיבות רבה), מיקום בית הספר וכדומה.

לאחר שצמצמתם את רשימת בתי הספר הקיימים ובידכם רשימה קצרה של מכללות פוטנציאליות לאמנות, כעת עליכם להבין מי נמצא בפקולטה. משמעות הדבר בעת קבלת מרצים איכותיים הינה יצירת קשרים טובים בענף, אך ישנה חשיבות גדולה יותר בעבור היכולת שלהם ללמד ולהעביר לכם את הידע שלהם.

לבסוף, רצוי להגיע לביקור במכללה או ליום פתוח. בהגיעכם למתחם הלימודים, תוכלו להתרשם מרמתם של המרצים באופן אישי, מהעבודות והיצירות שנעשו על ידי תלמידים בכל שלבי הלימודים, תוכלו לשוחח ולשמוע ממקורות ראשוניים לגבי טיב הלימודים וכמובן להתרשם מהאוכלוסייה הקיימת וחיי החברה.

קורסים ותואר ראשון באמנות

אין ספק שמסלול תואר ראשון באומנות והשתתפות בקורסים נקודתיים שונים לחלוטין. בבית הספר "מנשר" תוכלו ליהנות משני העולמות. במידה והחלטתם שאתם מעוניינים בלימודי תואר ראשון, דעו שאורכם של הלימודים הינו כ-4 שנים בהם תהיו זכאים לתעודת B.A במדעי הרוח והחברה מטעם האוניברסיטה הפתוחה.

אם אינכם בטוחים לגבי הלימודים, אך בכל זאת אתם מעוניינים לחוש את החומר הנלמד, אתם מוזמנים לקחת חלק באחד מהקורסים היצירתיים והעשירים שלנו ולהתרשם מתחומי לימוד יצירתיים שנוגעים בעולם האומנות. באופן זה, אינכם מחויבים לתואר מלא ויחד עם זאת עצם השתתפותכם בקורס מסוים תגרום לכם להבין בצורה ברורה יותר האם מקצוע האומנות עבורכם.

החיים מעבר ללימודים

כשאתהם בוחרים בית ספר לאמנות, אתם בוחרים את המקום בו תבלו את רוב היום שלכם למשך תקופת זמן משמעותית. קחו רגע לשקול את המראה והתחושה של הקמפוס ובדקו האם זה המקום שתיהנו בו לבלות את מרבית זמנכם.

הגעה למקום ובדיקת המתחם תגרום לכם להבין יותר על האופן בו מוסד הלימודים מתנהל ומהי ההשקעה בתחום אותו בחרתם – דבר זה נכון לגבי כל מקצוע. כך לדוגמא, כאשר אתם בוחנים לימודי עיצוב גרפי, עיצוב אתרים, עיצוב משחקים או בתי ספר לאנימציה, וודאו שבית הספר מצויד בטכנולוגיה העדכנית ביותר.

כל כך הרבה תחומי אמנות ועיצוב דורשים כעת ציוד מיוחד, למשל תוכניות צילום בבתי הספר – האם 50 תלמידים צריכים לשתף מצלמה אחת? או שיש מצלמה אחת לכל שני סטודנטים? הפרמטרים הללו יספקו לכם מידע יקר ערך ויעזרו לכם לבחור באופן שקול ואחראי.

מכללת "מנשר"  הינה מוסד מקצועי שחרט על דגלו את מקצועות האומנות, צילום, תקשורת חזותית ועוד. אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר בכל שלב בו אתם נמצאים, להגיע לקמפוס המדהים שלנו בתל אביב ולשוחח עם היועצים והתלמידים לגבי רצונכם להתחיל לימודי אומנות במכללה.