לימודי ציור מנשר - אמנות-שני-דיכנר
צור קשר

איך בוחרים את התאורה הנכונה לצילום?

תאורה היא אחד המרכיבים החשובים ביותר בצילום. כיוון האור והאופן שבו הוא מוטל, יכולים לשנות את התוצאה הסופית מקצה לקצה, כפי שלומדים במסגרת לימודי צילום מקצועי.

חולמים על תואר בצילום שיספק לכם את כל הכלים? רגע לפני שאתם נרשמים, קבלו מאיתנו כמה טיפים לבחירת וארגון התאורה עבור כל פרויקט צילום. או במילים אחרות, מה ההבדל בין תאורה פנימית, חיצונית או ייעודית לצילום?

תאורה פנימית

ישנם מגוון מצבים שדורשים צילום בתוך בית או מבנה אחר, כמו אירועים משפחתיים וצילומי אדריכלות.

צילום בסטודיו הוא כנראה הסוג הקל ביותר, שכן לצלם או לצלמת יש שליטה מלאה על מקורות האור והתפאורה, ולכן כבר במסגרת קורס צילום למתחילים עובדים בסטודיו.

כאשר מצלמים בתוך הבית, כדאי לנסות ולנצל את כל מקורות האור הטבעי האפשריים. עושים זאת על ידי פתיחת חלונות ודלתות. אם יש צורך בפלאש, משתמשים במסננים כדי לרכך את האפקטים ולכוון אותו לעבר התקרה או הקירות. אם יש מקורות אור אחרים באזור, מומלץ להשתמש באלה שיש להם צבע בהיר דומה.

מלבד מקורות התאורה הטבעית והמלאכותית שכבר זמינים, הצלמים צריכים לבצע הערכת על פי צבעי הקירות, הרהיטים ואלמנטים שונים בעיצוב.

בחירת תאורה נכונה לצילום

תאורת חוץ

צלמים רבים אוהבים לצלם בחוץ, הרבה בגלל המגוון הרחב של התאורה הטבעית הקיימת. במסגרת תואר בצילום לומדים להבין לעומק את התאורה, וכיצד היא משתנה במהלך היום ובתנאי מזג אוויר שונים, עד שלבסוף תוכלו לשלוט לגמרי בתוצאה הסופית של צילום.

צלמים שמצלמים בחוץ לעיתים קרובות, צריכים לתכנן בהתאם לתנאי התאורה הצפויים. על ידי הכרה של זווית השמש בכל שעה נתונה והצמדתה לתנאי מזג האוויר, הם יכולים לבחור את הזמן האופטימלי לצילום התמונות שלהם.

במהלך לימודי צילום לומדים על 'שעת הזהב' – כינוי לשעה הראשונה והאחרונה של אור השמש בכל יום. צילום במהלך שעת הזהב מספק תנאי תאורה אופטימליים, ויכול להפיק תמונות מדהימות עם תאורה טבעית.

תאורת צילום ייעודית

כאשר צלם או צלמת לא יכולים לשלוט בתאורה הטבעית, או מגלים שהתאורה הנוכחית לא תספק להם את האפקט הנכון, הם יכולים להשתמש בתאורה משלהם.

בין השאר, הם משתמשים באורות כמו פלאש, פלורסנט, LED ולבון. יש להם אפשרות ויכולת, לשלוט בגוון ובמהירות האור באמצעות כיסויים, פילטרים, קופסאות ורשתות. מצבים ויעדי צילום שונים דורשים ערכות לצלמים שנוטים להשתמש בתאורה משלהם יהיה הרבה ציוד לבחירה בהתאם לצרכים.

צלמים צריכים להיות בעל ידע וניסיון בכל הנוגע לטמפרטורת צבע, פלאש, מהירות והגדרות מצלמה כדי להבטיח צילום באיכות הטובה ביותר.

לסיכום

כבר במהלך קורס צילום למתחילים מבינים, כי התוצאה הסופית של צילום תלויה במידה רבה בתאורה. יש צלמים שמעדיפים לצלם בתוך הבית, אחרים בחוץ ויש כאלה שהכי אוהבים להתאים את התאורה למצב בעצמם.

איך בוחרים את התאורה הנכונה לצילום?