שימוש בעיצוב גרפי בקולנוע

עולם הקולנוע מכיל אינספור פינות לכשרונו של המעצב הגרפי, חלקן מוכרות יותר וחלקן נחבאות אל כלי העריכה. האלמנט הראשון המקבל את פני הצופה ונפרד ממנו לשלום הוא הקרדיט. אותן שורות מסתלסלות, יורדות או עולות, נכנסות לפריים הסרט או עומדות בפני עצמן ומעבירות את חותם המעצב. לאחר מכן, עם כניסה לתוך סדרת הצילומים, מגלים עבודת עיצוב יסודית במיוחד החל מעיצוב שקית הטוגנים שהכוכב נשנש ב-פריים, דרך יצירת לוגו לחברת התעופה בה בחר לטוס וכלה באינספור אנימציות והנפשות מתקדמות. עבודת העיצוב לא רק "מקפיצה" את הסט אלא גם מחייה את הסרט כולו ומסייעת לכל חלום השורר במוחו של הבמאי לקרום עור וגידים. התוצאה- סרט הלוקח את הצופה לחוויה בלתי נשכחת.

קרדיט- לא סתם רשימה מייגעת

מלאכת עיצוב הקרדיט או המִזְכֶּה בעולם הסרטים היא חלק בעל נופך דרמטי. הסיבה לכך טמונה לא רק בצורך להוקיר את מכלול השותפים בהפקת היצירה הקולנועית אלא גם בצורך להציג בפני הקהל קונספט שלם ברמיזה יצירתית. אחד הסרטים המדגימים זאת הוא "אקס מן: ההתחלה", הסנונית הראשונה שעמדה בפתחה של טרילוגיה חדשה של סרטים. עלילת הסרט מתרחשת בשנות השישים ולהמחשת התקופה הקרדיט עוצב בצבעוניות ססגונית ותבנית עיצוב בסיסית. כמו כן, אופן סנכרון המלל והופעתו ע"ג המסך אף הושפעו מסרטי בונד המוקדמים. כדי לגשר על מוטיב התקופה ולשמר את מהות הסרט ורעיונו, הצורות הגיאומטריות הבסיסיות (עיגול וקווים אופקיים) מתחברות על גבי המרקע לכדי סלילים של DNA אך האנימציה נותרת דו מימדית.

עיצוב אביזרים שיכנסו לסרט

עיצוב גרפי הוא מילת – גג לאינספור מיומנויות המצריכות יצירתיות ויכולת להפיק פלאים עם עזרים אלקטרוניים. מיומנויות אלה כוללות לא רק את עיצוב הקרדיט אלא גם עיצוב לוגו, אביזרים, שילוט ותפאורה. המעצב הגרפי הנודע אריק סקוט רוזנברג שלקח חלק ב-פורסט גאמפ, אקס מן 2, מועדון קרב ו"טיפש, מטורף, מאוהב" ממחיש עד כמה לימודי גרפיקה ממוחשבת פותחים בפני המעצב אינספור דלתות. כל שובר קופות היווה פרויקט מסוג שונה בעבור המעצב. למשל, ב-"מועדון קרב" רוזנברג עיצב בין היתר את אריזת ה- paper street soap, את הלוגו של חברת התעופה (Sovereign Airways) ובית הקפה (Gratifico coffee) המוצגים בסרט ואת שער המגזין בו עלעל אדוארד נורטון (FURNI). בסרט "דיק וג'יין עושים את זה" רוזנברג עיצב את כל שלטי חנות הצעצועים המפוברקת בסרט.

הפחת רוח חיים בסרט

הדינמיקה המאפיינת את עולם הסרטים לעתים אינה מאפשרת לצופה להתעמק בפרטים הקטנטנים בפריים, אך כשהחלל מאובזר נכונה תחושת הקסם לא הולכת כל כך מהר לאיבוד. מביקור ב-סט של הארי פוטר ניתן לראות מהו בית ספר לעיצוב מ-א' עד ת'. זאת החל מסידור מבחנות ובקבקונים עליהן תוויות מעוצבות, ספרי קסמים ("advanced potion making") שכריכתם סוגננה בהשראת הנושא ועברה יישון למראה עתיק, מספרו הסידורי של האסיר מאזקאבן, בקבוקי שתייה בעלי ראש דמוי שלד ב"חדר הסודות", פורטרטים עליהם הסבר על מושא הציור (בהשראת אנשי הצוות של הסרט). בנוסף, כל מוצרי הצריכה של דמויות הסרט הצריכו תהליך של עיצוב מוצר לכל דבר, למשל- קורנפלקס מסוג "cheerri owls" לצד ציון ערכם התזונתי ו-4 ארונות המתנשאים אל תקרת החדר גדושים במוצר זה וברבים נוספים שעוצבו במיוחד עבור הסרט.

המשפט המצוי בצד הארונות מסכם את החוויה שליוותה את מחלקת הגרפיקה לאורך כל שלבי היצירה " זה היה חלומו של כל מעצב גרפי, הזדמנות יוצאת דופן להיות יצירתי ".

שינוי גודל גופנים
ניגודיות