לימודי ציור מנשר - אמנות-שני-דיכנר
צור קשר

קורס כתיבה יוצרת – מה לומדים?

אוהבים לכתוב למגירה מדי פעם? חולמים לעסוק בכתיבה באופן מקצועי "כשתהיו גדולים" ואולי להיות סופרים או עיתונאים מצליחים? רוצים ללמוד כיצד לכתוב נכון, מדויק וגם מושך יותר? אם כן, קורס כתיבה יוצרת היא הכתובת המתאימה לכם.

קורס כתיבה גם מקצועית וגם למתחילים

תוכלו למצוא כיום מבחר של מסגרות, המציעות סדנאות כתיבה יוצרת, המיועדת לכותבים חובבנים ולכותבים מקצועיים. סדנאות אלו הן המקום הנכון לקבל בו את הכלים המתאימים הנדרשים לכתיבה וגם להיחשף לסגנונות כתיבה שונים, שיכולים להיות מקור להשראה.

מה מציע קורס כתיבה יוצרת?

קורס כתיבה יוצרת, וכפי שניתן לנחש משמה, שמה דגש על הפן היצירתי, על ההבעה האישית ועל הרעיון שלוקח חלק בלתי נפרד מהכתיבה עצמה ואולי אף הוא זה שמנחה אותה.

סדנת הכתיבה, שמהווה מקום מפגש לכותבים בסגנונות שונים וברמות שונות, מתקיימת בדרך כלל אחת לשבוע ובמסגרת של לימודי תעודה, המוצעים במכללה המתמחה בכך. בכל מפגש, שנערך כשלוש שעות, מקבלים המשתתפים בסדנא כלים שונים, הנדרשים לסופר שבראשית דרכו ולכותב המעוניין להיחשף אל התחום וליהנות ממקורות השראה נוספים.

סדנת כתיבה יוצרת חושפת את המשתתפים בה אל הסיפור הקצר ויסודותיו, אל האופן שבו הוא בנוי ואל האלמנטים השונים, הלוקחים בו חלק. היא מציעה מבחר של כלים ספרותיים שיכולים לסייע לכותב בכתיבה עצמה ומאפשרת למשתתפים להתנסות באופן מעשי בכתיבה במהלך כל התקופה.

מי שבוחר לקחת חלק באחת מתוך מבחר של סדנאות כתיבה יוצרת, מקבל תרגילים שונים המאפשרים לו לתרגל את התכנים הנלמדים וגם לבחון את תהליך הכתיבה שלו באופן מעמיק יותר, לבחון את הקשיים ואת המקומות שבהם הוא זקוק לחיזוקים.

למי מתאים לימודי כתיבה יוצרת?

קורס כתיבה יוצרת, או סדנת כתיבה, מתאימים לכותבים בראשית דרכם, לכותבים חובבנים וגם לבעלי ניסיון בכתיבה שאינם בהכרח עוסקים בה באופן מקצועי.

סדנאות כתיבה יוצרת מתאימות לצעירים וגם למבוגרים, לחיילים ולבני הגיל השלישי. הן מתאימות לכל מי שהכתיבה היא חלק בלתי נפרד מחייו, למי שמחפש כתובת שבה יוכל להתנסות בכתיבה, ללמוד עליה וגם לקבל ביקורת על תכנים שכתב.

הקורס איננו חלק מלימודי תואר, כי אם חלק מלימודי תעודה בלבד. הוא איננו מקנה נקודות אקדמיות, אולם נחשב ככתובת מקצועית לכל דבר לצד קורסים נוספים הקשורים גם הם לכתיבה, כמו סדנת שירה.

קורס זה, שנמשך 26 מפגשים, יכול להתאים לאנשים עובדים, לבעלי משפחות וגם לסטודנטים, שלומדים תחומים אחרים. הוא מועבר על ידי מרצים מהשורה הראשונה, העוסקים בכתיבה באופן מקצועי ומוכרים בתחומם.

קורס כתיבה יוצרת במנשר

למה לבחור בקורס כתיבה יוצרת במנשר?

קורס לימודי כתיבה יוצרת במנשר נועד להעשיר את הידע האישי בצורות כתיבה, ללמוד דרכי ביטוי שונות, להיעזר במרצה ובמשתתפים בקורס כדי ללמוד טכניקות חדשות לכתיבה איכותית.

בקורס כתיבה יוצרת כל משתתף שומע חוות דעת שונות, הערות והארות על סגנון כתיבתו של, זאת לצורך ליטוש הכתיבה והגעה למצוינות בתחום.

הקורס נערך בקבוצות קטנות של עד 20 כך שבכל שיעור אפשר להתייחס לכל מי שכתב וזקוק למשוב.

האם יש תנאי קבלה לקורס?

תנאי הקבלה לקורס הינם האהבה לכתיבה, הרצון ללמוד ולרכוש כלים חדשים לטובת כתיבה איכותית ומקצועית אף יותר.

מהן אפשרויות התעסוקה לאחר סיום הקורס?

הקורס משפר בהמון את יכולות הביטוי והכתיבה הזורמת. הידע הנרכש ישמש אתכם בכל תחום שבו תצטרכו לכתוב: בין אם סיפור קצר, תיאור של תהליך עבודה, תגובה לידיעה בעיתון, ברכה ליום הולדת.

כמה זמן נמשך הקורס?

קורס כתיבה יוצרת נפרס על פני 26 מפגשים, לרוב אחת לשבוע דהיינו כשנה אקדמית.

כדאי לדעת

קורסים בכתיבה יוצרת הם הזדמנות מצוינת להגשים חלום ולהפוך לכותבים. מעבר לכלים החשובים שמקבלים בהם, הם משמשים כפלטפורמה נפלאה ליצירת חברויות.

המשתתפים בסדנאות אלה הינם בעלי תחביב ועיסוק משותף: הכתיבה. הם יכולים לסייע זה לזה וגם לשתף.