גלריית מנשר
כניסת סטודנטים
03-6887090

Held in Edges - Avital Cnaani

אוצרת: סאלי הפטל נווה

פתיחה: יום חמישי ה-19 בדצמבר שעה 20:00 – נעילה: ה-23 בינואר 2014


תערוכה שלישית בפרויקט תחזיק בקצוות של אביטל כנעני המורכב משלוש תערוכות יחיד מוצגות ברחבי הארץ בטווח של שלושה חודשים. בכל אחת מהתערוכות מציגה האמנית מיצב תלוי מקום המשלב בתוכו פיסול ורישום. התערוכות מוצגות בגלריה לוחמי הגטאות בצפון (אוצר: יורי כץ), בגלריה בארי בדרום (אוצרת: זיוה ילין) ובגלריה מנשר בתל-אביב (אוצרת: סאלי הפטל נוה).

בפרויקט זה עוסקת כנעני בפעולת פירוק והרכבה מחדש של מרחבי הארץ ובניסיון למפותם על ידי סימון טריטוריאלי סימבולי (מיצבים תלויי מקום) בשלוש נקודות גאוגרפיות קרדינליות: צפון, מרכז ודרום.

בפעולת המיפוי מבקשת כנעני לחבוק בבת אחת את הארץ כולה, לסמן מרחב בשפה גרפית, מונוכרומטית ומינימליסטית ולבנות סביבה חדשה מתוכה עולים דימויים של חיות ומוות, איזכור למציאות מקומית. קו אווירי ארוך עובר בין סביבות המיצבים, נמתח לאורך מרחב גיאוגרפי גדול מכדי לתפוס ולחוות את שלושת מוקדי ההתרחשות בעת ובעונה אחת.

בעבודות קודמות שלה הקפידה כנעני להפריד בין פיסול לרישום ואילו בפרויקט הזה היא פורצת את הגבולות המקובלים של המדיום, מבטלת את האבחנה ביניהם וכך יוצרת סימביוזה בין השניים.

בתערוכה בגלריה מנשר: יוצג מיצב העשוי מיצב, עץ, נייר, גרפית.

בעבודה, חיות מונומנטליות משרבבות לשון ארוכה נדחסו לתוך חלל הגלריה. חלקן כנועות, נחות דוממות, מרוסקות על רצפת החלל, חלקן תלויות מקורות המבנה מתות ליפול. זהו שדה קטל, בית מטבחיים, מרחב נטול חיים.


צילום דימויים: יובל חי

DSC 4116c DSC 4137 DSC 4157 DSC 4245 DSC 6193 DSC 6255 1 DSC 6312

תערוכת יחיד

פתיחה: 7.11.13 בשעה 19:30
נעילה: 12.12.13 שעה 19:00
הגלריה פתוחה: ימי א'- ה' בשעות 11:00- 19:00

 

חלק מהאובייקטים אצל פליקס הינם יומיומיים. גם הקיבוץ של הדימויים אינו מעיד על יוצאות דופן – פרחים באגרטל, פורטרטים, אנשים ברחוב.
הזרויות והאחרויות בעבודתו מופיעות בפרטים הקטנים, ו/או בבחירה של איזה פרט בצילום אחד מתכתב עם איזה פרט בצילום האחר. קריס מציע פרשנות של עמדתו כלפי הדימויים ולא פרשנות של הדימויים עצמם; זה לא פרח ציפור גן-עדן אלא הציור קיר שמאחוריו, זה אמנם פורטרט מאשקלון אבל שום דבר לא באמת מכאן, אנשים ואוטובוס זה באוקראינה, ורק באברבנל ההרוס ומוזנח יש איזו שלמות של צילום כהילכתו.
זו תערוכה שקטה ומופנמת הדורשת השהיה של המבט, גילוי הפרט הקובע בכל עבודה – אבל לא כדי לדרג את חשיבותו במכלול או ליחס לו חשיבות של מעין פונקטום הפותר חידה – אלא כנקודה על קו מאוד דקיק המקשר הלך מחשבה והתנהלות של צלם.

 

 

KRIS 2 KRIS 3 KRIS 4 KRIS 5 KRIS 6 KRIS 7 KRIS F

נא מלא/י פרטיך, ונחזור אליך בהקדם

לימודים מלאים
קורסי ערב