גלריית מנשר
כניסת סטודנטים
03-6887090

פרשת הדרכים// טוביה ריבנר

תערוכת צילום והשקת ספר שירה. יום ג' 3/3 12:30 פתיחה ורב שיח‎.

Rivner inv-last

 

 


 

 

 

סמארה שבאט

קדושה וכוכבות – תערוכת צילום

 סמארה שבאט-קדושה וכוכבות

 

התערוכה עוסקת בקריעה פנימית. אישה ערביה צעירה, בת 30 מגלה דרך העיסוק החדש שלה בצילום (בהכשרתה היא עובדת סוציאלית) - עולם פנימי של חושניות ותשוקה, עיסוק בדימוי של כוכבת קולנוע, רצון להתרסה. זהו תהליך של יציאה ממסגרת נוקשה - חברה סגורה וקשוחה, קודי לבוש מחמירים, סבל.

לצידה חברותיה – נותנות את פניהן למצלמה, שותקות.

על פי הנוסחה הנוצרית – ככל שהסבל, הקורבנות ונומך המעמד גדולים יותר, כך מעלת הקדושה גבוהה יותר. גם היהדות והאסלאם אימצו את הנוסחה.

עד כאן – התחלה של סינופסיס לסרט עלילתי לפי נוסחה.

אלא שזהו צילום סטילס – חשיפה אמיצה של פורטרט, פה ושם של עור, בגדים ותחפושות ורק הסיפור בעל פה עומד מאחורי הדימויים.

הצילום הוא מדיום מאתגר – אין לו את החופש של הסתתרות אחרי דמויות בדויות, ובהיותו מוצג בגלריה - עליו להציע משהו מעבר לסיפור האמיתי. במקרה הזה הסיפור האמיתי נשאר חסוי, מעניין אולי, אבל לא התמה שלו. הכוונה של תערוכה הזו היא לנסח את המתח של בין פנים לחוץ, הגלוי והנסתר, חיי היומיום לעומת השחרור בסטודיו מול המצלמה. המצלמה כאן נעה בין אטימות מבט ולבוש ל"פוזות", בין שחרור וקתרזיס לחשש ופחד. התערוכה הזו היא על נושא האומץ בצילום, המלווה אותו מתחילתו. בין אם זהו האומץ המסורתי חיצוני של היפגעות ברדיפה אחרי מלחמות, או בין אם זהו אומץ אישי פנימי. התערוכה הזו, באופן נדיר – מאחדת את שני הסוגים.

וההיבט הפוליטי - בחרנו לתת נראות לקול הזה למרות שעיניים מסוימות יכולות לנתב את כתב האשמה הזה למחוזות פוליטיים הפוכים ממה שעקרונות המוסר הבסיסיים צריכים להוביל אליו. בחרנו לתת ניראות לקול הזה כי אותנטיות וכאב הינם יותר חשובים לפעמים משיקולי קורקט.

זו תערוכה ששיח הגלריה המלווה אותה – יותר חשוב מהפתיחה.

עודד ידעיה

חל איסור מוחלט לצלם בתערוכה!

  גלריה מנשר
רח' דוד חכמי 18, תל אביב
טלפון 03-6887090
שעות פתיחה: א-ה, 11:00-19:00

 


 

 

מרווחים - Intervals - 2

 

פתיחה – יום חמישי 18.12.2014 בשעה 20:00
שישי 19.12.2014 בשעות 11:00-14:00
שבת 20.12.2014 בשעות 11:00-22:00

intervalsPOSTER

 

תערוכת מכירת אמנות לכיסוי הוצאות הגנה משפטית על פעילים ופעילות במאבק המשותף נגד הכיבוש. מפגינים ומפגינות רבים נעצרים פעמים רבות ללא עילה, מואשמים בהאשמות שווא, ונאלצים להתגונן מול כתבי אישום מופרכים. ההגנה המשפטית חיונית כדי שאותם פעילות ופעילים לא ישבו במעצר על לא עוול. אבל על אף הנכונות של עורכות ועורכי הדין לספק הגנה משפטית במחירי סולידריות - העלויות, בגלל המעצרים הרבים, מצטברות לסכומים גבוהים. הסכום שיגויס בתערוכת מכירה זו ישמש לכיסוי הוצאות משפטיות אלו. 25% מהתמורה שתתקבל מכל עבודה ימסרו לאמן התורם.

היכנסו להתרשם מגלריית העבודות באתר:
http://intervals.exiguo.us

 

intervals

 

גלריה 'מנשר' – אוצר: עודד ידעיה
פתיחה 25.12.2014 בשעה 19:30
נעילה: 28.1.2015
שעות פתיחת הגלריה: א'-ה' 11:00 – 19:00

איליה יפימוביץ' נע בין קטבים – מצד אחד צלם עיתונות שתמיד נמצא קרוב, שתמיד מצליח לתפוס רגעים מכריעים, קשים, חזקים (לא בתערוכה הזו); ומצד שני בוגר 'מנשר לאמנות' שפרויקט הגמר שלו היה להסתובב לבוש בבגדי כומר שחורים שמגלים תחתיהם תחתונים וורודות בעת שהוא רותם את עצמו בחבל לקורת ברזל בגובה 3 מ' (גם מזה נשאר רק הד קלוש הפעם).
ובין הקצוות המסעירים האלו הוא לא מניח את המצלמה, והמבט הסקרן שלו משוטט כל הזמן, ונעצר בדרך כלל על פורטרטים של אנשים: כאן וברוסיה, בשטחים וגם סתם בשדה פתוח. הרוסים נראים לנו שונים – מתחילים את החיים כבלונדינית יפה ומסיימים כאישה עבת לחיים עם מבט מלנכולי. אבל גם המתנחל החמוש בבגדים לבנים ועשרה כלי נשק נראה מטורף, והחיילת עם המדים הגדולים מעידה על מציאות מטורפת, וגם הצעיר החתוך לאורך כל הלחי לא נראה מאושר.
ומצד שני אובייקטים במרחב – סלע אתה עוד מבין, גם חורבת כפר ומחצבה ישנה, ואז פתח מערה, המוזילאום במוסקבה, 5 אנשים נושאים את גופתו של לנין ושטיח התפילה המוסלמי שנשען על ספסל.
העניין הזה של הישענות מקבל את התוקף החזק שלו דווקא בצילומי העצים, לכאורה נוף שאמור להיות מרגיע; אבל כל העצים של יפימוביץ מרגישים לא נוח ביער – הם נוטים על צידם, נשענים, מתעקמים, נגדעים, מנסים לפרוץ ולדקור, לקבל עוד קצת תשומת לב ותוקף.
ואז העין חוזרת לפורטרטים ומבינה שזה מה שהצילום עושה לאנשים – נותן להם תוקף, מאריך את משמעות ההופעה שלהם. שהרי גם המדים הם לא סימן לכוח אלא רק תלבושת חובה כדי להגיע למשכורת עלובה בסוף החודש, וכך יוצא שהמצבות נשענות על ההיסטוריה, העצים נשענים אחד על השני והאנשים נשענים על רגעי חסד של הצילום.

1YIS030

1YIS133

 1YIS477

1YIS298

 


 

20/11/14- 11/12/14

בהשתתפות: אוהד אשר, שגית נמיר, דור אבן חן, דניאל כהן דינור, טל ניסים, יעל גולדברג, ירדן כץ, עדו ערן, שני נחמיאס.

שעות הגלריה: ימי א'-ה' 11-19

פתיחה: יום חמישי 20/11 בשעה 19:30

אוצרת התערוכה – רונית ידעיה

דור אבן חן מראה מתוך מכוניתדור אבן חן, מראה מתוך מכונית

 

"סטנדרט כפול" הגדרה מילונית:
"כלל או אמת מידה של התנהגות טובה, שבאורח בלתי הוגן מצופה מִחלק מן האנשים שיתנהגו לפיהם בעוד שמחלק אחר – לא".

ב"סטנדרט כפול", מונח הלקוח מהשיח הפוליטי, המחבר/אמן מנסח עבור הצופה את אפשרויות הפרשנות, אם בהישענו על הפרשנות הסטנדרטית למושג "צילום" והכפירה בה (פרקטיקה נפוצה בימינו), או בהצגת כפל משמעות וסתירה בין הדימוי - לתוכן - לביצוע, כשאמצעי התצוגה נשענים תוך ציפייה "בלתי הוגנת" של אופני התבוננות - התנהגות - צפויים ושגורים ושל שעתוק כפול של המציאות ושל תודעת המתבונן וחתירה נגדם, מתוך כפירה בפרשנות פתוחה של יצירת האמנות, ובניגוד לקריאה לצופה לפרש לפי הבנתו כל טקסט, כפי שנוסחה בטקסט המכונן של רולאן בארת, "מות המחבר" - המנסח את היעלמות המחבר מן השיח הביקורתי ואת החלפתו בקורא עצמו, אף אם זו לא הייתה כוונת המחבר.

טל ניסים פרח סריקת אורטל ניסים, פרח - סריקת אור

אוהד אשר
אוהד אשר

שני נחמיאס dancing all night

שני נחמיאס, dancing all night

דניאל כהן דינור

דניאל כהן דינור

יעל גולדברג
יעל גולדברג

ירדן כץ אבסטרקט חי

ירדן כץ, אבסטרקט חי

שגית נמיר שביל
שגית זלוף-נמיר, שביל

סדק
עדו ערן, סדק

 


 

1.10.14 – 6.11.14
שעות הגלריה: ימי א'-ה' 11-19
פתיחה חגיגית (עם מנגו וחברים): יום רביעי 8.10.14 שעה 19:30

המלכודות שיפתח בלסקי מייצר הן הפשטה מתוחכמת של אסתטיקה נמוכה, או – ניסיון לחשיבה גבוהה של פרקטיקה ראשונית.
המלכודת נועדה לתפוס פולש או טרף, לפגוע או לקחת בשבי יריב.
הפיתיון הוא בדרך כלל אוכל, לעיתים אין צורך בפיתיון אלא בהסתרה מוצלחת.

אצל יפתח בלסקי הפיתיון והניצודים הם תמונות – נשים צעירות שנהרגו בנסיבות טראגיות.

המלכודות בנויות מחומרים פשוטים: אבנים, ענפים וחבלים. הפיתיון מתחכם – דימוי שספק אם חיה יכולה להתייחס אליו.
המלכודות ממוקמות בחלל כשהן במצב טעון ומוכן להפעלה. מעבר לא זהיר של הצופה יכול להפעיל את הכבל הממעיד, מקל ההפעלה, הלחיצה על ההדק. הצופה הסקרן (הגבר המציץ, שהוא גם הצייד הנצחי) עלול להיהפך לקורבן/ניצוד/שבוי.

אבל המלכודות אינן רק פסלים, אלא גם מטאפורות. הן נמצאות אתנו גם בהליכה בנופי הגולן, בנשיאה של אבן בזלת, בחפירת הבורות לצרכים צבאיים, בעבודה, במגורים - הן לא סתם מצב (היסטוריה אישית, מצב נפשי, משפחתי, לאומי), אלא גם מצב גיאו-פיזי, שלא לומר פוליטי.

כלומר שגם עבודות הוידאו, שכאילו באות ממקום אחר - עוסקות בגבול הדק שבין שליטה לאובדן שליטה; בין יצירת מרחב מחיה למציצנות אובססיבית; בין גבריות נוכחת ומוחצנת, לבין הסתוואות בשדה הקרב, בין הישראלי הלוחם לבין הכובש.

הפרויקט הזה שמתחיל מההיסטורי/אסתטי/מופשט - הולך פנימה - לתוך עולמו הפנימי של הגבר המובס.

כל הצילומים – יפתח בלסקי.
אוצר התערוכה – עודד ידעיה

baleski1baleski2baleski3baleski4baleski5baleski6

 

  • יוני גולד 
    אוצר: סשה סרבר
    פתיחה: 21.8.14 בשעה 19:00
    נעילה: 11.9.14
    שעות פעילות הגלריה: א'-ה' בשעות 11:00-19:00
  • תערוכה
  • ללא כותרת 160x190, פיגמנט, דבק ושעווה על בד

 

רחצה לילית, תערוכתו של יוני גולד בגלריה מנשר. "היום שהיה" ערוץ 10 דקה 24

http://10tv.nana10.co.il/Category/?CategoryID=600250

ביום א 25.5 בשעה 18:30 תפתח התערוכה "הוצא מהקשרו" איור כיצירת אמנות, בהשתתפות בוגרי ומרצי המחלקה לתקשורת חזותית. (פרטים בהזמנה)

 

התערוכה מתקיימת  בחסות עירית תל אביב במסגרת פרויקט " אוהבים אמנות עושים איור"

באותו ערב יתקיים בשעה 20:00 האירוע "סניק פיק" המציג הצצה ראשונה לפרויקטים עתיידים באיור בין היתר יציגו בו המאיירת  מירב סלמון –ראש מסלול איור בבצלאל, אסף בן ארוש- מאייר ואנימטור ובוגר מנשר.

אני אשמח מאד לראותכם  איתנו. זה אירוע מחלקתי ראשון מסוגו והשתתפותכם בו תהייה לנו לכבוד.

בהמשך יפורסמו אירועים נוספים שיעשו במסגרת התערוכה.

kesh

 

 

אסף בן ארוש פסכיאטר

הדר ראובן מנשר  2ליזה זברסקי  מנשרמורן יוגב

אור ענבר מנשר 2

cross
עמאר יונס

צלמים אורחים:
ראאד בואיה /זיאן אמירה / מוסטפה חארוף

אוצר: גיא רז

20:00 1.5.2014 פתיחה:
תאריך נעילה: 21.05.14
שעות פעילות הגלריה : א'-ה' בשעות 11:00 -19:00

 

 

נא מלא/י פרטיך, ונחזור אליך בהקדם

לימודים מלאים
קורסי ערב