גלריית מנשר
כניסת סטודנטים
03-6887090

INTERVENTION

תערוכת יחיד למאיה סמירה בגלריה 'מנשר'.

מאיה סמירה לאתר

מאיה סמירה בוגרת מנשר והמכון לאמנות בסן פרנסיסקו, מציגה וידאו וצילום בארץ ובעולם. זוהי תערוכת יחיד ראשונה שלה בישראל בה תציג גוף עבודות מהשנתיים האחרונות. 
בתערוכה מציגה סמירה עבודות צילום ווידאו ממקומות שונים ברחבי הארץ. מחצבות, מנהרות, אתרי בנייה וכרייה מאסיבית, פיצוצים יזומים, מסועי ענק וכלים עצומים בגודלם. בתהליכים אלו הנעשים ע"י אדם, משתנה הטופוגרפיה לעד. סמירה מתעדת וחוקרת את השינויים בנוף, ההתערבות והתנועה בהם. העיסוק המרכזי הוא בתהליכים של הרס ובנייה במרחב יחד עם פירוק ויצירה של הדימוי המצולם. סמירה לוכדת רגעים של השתנות מתמדת של פני השטח וחושפת מקומות שאינם גלויים לעינו של הצופה.

 

אוצר: עודד ידעיה
פתיחה: חמישי 27.10 בשעה 20:30
נעילה: 24.11

בסיוע המחלקה לאומנויות, אגף התרבות, עיריית תל אביב-יפו וקרן יהושע רבינוביץ' לאומנויות

 

 

מפה לגלריה

גלריה מנשר
רח' דוד חכמי 18, תל אביב
טלפון 03-6887090
שעות פתיחה: א-ה, 11:00-19:00

לוגו עירייהלוגו קרן רבינוביץ

 


 

כניסת חירום

תערוכה משותפת של: אווה לייטולף (גרמניה) ואילן ספירא (ישראל)

תמונה27צילום: אילן ספירא , "ללא כותרת"

 

התערוכה עוסקת ביחסן של מדינות אירופה וישראל לפליטים/מהגרים המגיעים במספרים גדולים.

אווה לייטולף לא מתעדת את הסבל האנושי הישיר המתועד רבות על ידי הצילום העיתונאי, אלא ב"סטרוקטורה של הפרוצדורה" שדרכן מתייחסות המדינות באירופה להגירה: תהליכים, אדמיניסטרציה, מוסדות, גבולות. היא משלבת אסטרטגיות תיעודיות וקונצפטואליות, וחושפת מתחים בין מה שנשאר לראות לבין מה שנעלם, בוחנת את האפשרויות והגבולות של ייצוג ונראות. מאז 2006 עברה אווה לייטולף במקומות רבים: מלילה בספרד, שאטו במרוקו, גבול הונגריה ואוקראינה, נמלי תעלת למאנש בקאלה ודובר, וכמובן – איטליה ויוון.

אילן ספירא חי בתוך חברת המהגרים הישראלית. הצילום שלו מערב אלמנטים עיתונאיים ומסחריים, תיעוד נטו באמצעות אלמנטים אמנותיים. נקודת המוצא שלו היא אישית – הוא מציג את מה שאכפת לו ממנו, הוא מציג את חייו ולא את אלו ששם בחוץ. הוא מצלם חתונות ולוויות, אלימות משטרתית עם פורטרטים של נשים אותן הכיר, ילדים אותם הסיע לבית חולים או לשדה התעופה, נשים מבוגרות שבנו את חייהן מחדש באפריקה לאחר הגירוש.

LEITOLF PfE0017-ES-030106 Leitern ES 2006צילום: אווה לייטוף "ללא כותרת"

אוצר: עודד ידעיה
פתיחה: חמישי 1.12.16 בשעה 19:30
נעילה: 29.12.16

מפה לגלריה

גלריה מנשר
רח' דוד חכמי 18, תל אביב
טלפון 03-6887090
שעות פתיחה: א-ה, 11:00-19:00

 


 

שנזוז?

תערוכה מיוחדת במסגרת שבוע האיור, המפגישה מאיירים ואנימטורים.

אופיר-תמיראופיר תמיר

 ישנו פער בין איור דומם לאנימציה שזזה. אך למעשה אנימציה מורכבת מהמוני איורים שיוצרים תנועה אחת. תערוכה זו נובעת מהרגע שבו האיור הדומם מתפתח להיות אנימציה ולמעשה מתעורר לחיים. יצירת דו שיח בין המאייר לאנימטור, בתיווכו של האוצר – ומשם לפיתוח של אותו איור לכדי אנימציה חיה ונושמת. בתערוכה יוצגו הן האיורים המקוריים והן האנימציות שפותחו מהם.

אסף-בן-ארושאופיר תמיר

 

מאיירים משתתפים: אופיר תמיר, איתי גואטה, אנה קוסטינציה, אסף בן ארוש, בועז גבאי, הדר ראובן, יאנה בוקלר, יניב שמעוני, מורן יוגב, רבקה גדג, שרה ג'יין, שרית בן יוסף, שלי אור גיסר
אנימטורים: עדי נווה, שרית בן יוסף, רועי נתן צוקרמן, גיא חיות, דנה לסקוב, גל דניאל

גיא-חיותגיא חיות

אוצר: גיא חיות

פתיחה: חמישי 15.9 בשעה 19:30
נעילה: יום חמישי 24.9
שעות פתיחת הגלריה: א'-ה' 11:00 – 19:00

 

 


 

מנופאוזה של ילד פלא

 אדר גולדפרב ויונתן בן שמחון // מיצב פיסול אינטראקטיבי

אדר גולדפרב ויונתן בן שמחון - מכונת חישוב

 

במרכז התערוכה נמצאת עבודה אינטראקטיבית futile type - שולחן כיסא ומכונת כתיבה. הצופה מוזמן להקליד על מכונת הכתיבה, ובכך הוא גורם לטקסט כלשהו להיות מוקרן על דף הנמצא במדפסת. 
הטקסט (שנכתב מראש) עוסק בפרוק והרכבה של משהו. 
בו זמנית - על הנייר של מכונת הכתיבה מוקרן סרטון עם טקסט בו מתאר הכותב חיים של מתח, כאוס וחוסר השליטה – מצב נפשי.

לינק ל-futile type:  Futile Type on Vimeo

אדר גולדפרב ויונתן בן שמחון - מתלה

בחלל הגלריה שמסביב למכונת הכתיבה, נמצאות גרסאות שונות של מכונות; מפורקות לגורמים בדרכים שונות, אך שעדיין מפעמת בהם רוח חיים – קינטיות מסוימת וירודה.

חפצים כמו כיסא, מאוורר, מכונות כתיבה, פרחים, מקרנים, טקסטים וכו׳ מונחים באינטראקציות שונות, אקראיות ומכוונות, בין רכיבי המערכת. הם מסמלים מצבים אנטרופיים חלופיים לאותו החדר. בסביבה הזו - שיהיו בה גם רעשים "לא מוזיקליים" נוצרות גם נקודות סדר אקראיות כרגעים פואטיים שונים.

אוצרות: עדיה פורת

פתיחה: יום חמישי 26.05.2016 בשעה 20:00
תאריכים: 30.06.16 - 26.05.16
שעות פתיחה: א'-ה' 10:00 – 18:00

 


 

 דור אבן-חן // נקמת המשטח

 

folder 3

"נקמת המשטח״ היא תערוכת היחיד הראשונה של דור אבן-חן, בוגר המחלקה לצילום במנשר לאמנות 2013.

על התפרקותם של אמצעי היצור בתערוכתו של דור אבן חן – 'נקמת המשטח'

גלריה 'מנשר', מרץ-אפריל 2016

הדה קונסטרוקטיביזם דיבר רבות על התפרקות המבט, הדימוי, המציאות וכו'. זה התחיל כמובן בהתייחסות לטקסטים בכלל, ופילוסופיים בפרט, אבל אומץ בחום גם על ידי כותבים על אמנות והאמנים עצמם.
גם הצילום אימץ זה מכבר את התפרקות הדימוי, המבט הצילומי, האמת הצילומית, המציאות.
דור אבן חן מציע בתערוכה זו משהו נוסף, עדין מאוד, אך מובחן. העיסוק שלו באמצעי היצור, העיבוד, והתצוגה של הצילום – והקשר שלהם לתוצאה הסופית שהיא בכל זאת נייר – הינו כה עדין מצד אחד ומהודק מצד שני, עד שקשה לראות את זה במבט ראשון, ובוודאי אם מנסים לחוות את התערוכה הזו כקובץ דימויים במחשב. 
לכאורה לפנינו דימויים ממשיים: דחליל, שעון (או ירח), ערימה של קלקרים, קרני אור. הדימויים יפיפיים – עדינים, בגדלים משתנים, בגוונים נעימים של שחור ולבן. ואז נתקלת העין בלוח תליה של צילומים עומד על גלגלים באמצע הגלריה, בעכביש מוזר מעץ (חצובה?), במדף מוגבה יתר על המידה. ה"מתקנים" הללו – מגושמים באופן מאוד מדויק, גולמניים באופן מכמיר, טועים לכאורה בפרופורציות (כמו גם הקליפסים שמחזיקים את דפי הצילום) – מסמלים את כישלונם והתפרקותם של אמצעי היצור. זו לא תערוכה נוסטלגית של רדי מייד והתרפקות על שחור לבן, ואין כאן אימוץ של טכנולוגיות חדישות ומבט מפרק ומדויק, אלא כאמור – פסלים, הצבות, מתקנים – המעידים על תשוקה לקרבה ונחמה בעידן שבו מכשירים דקים וקרים עושים את כל החשיבה וביטויי הרגש.
ההתפרקות (וההרכבה) אותה מציע דור אבן חן היא דרך חיים, דרך לחוות את המציאות מכל צדדיה, וביחוד - דרך לבחון את אמצעי היצור של שני תחומים, אזוטריים לכאורה, אבל יש שיגידו שהם מרכז העולם – האור והדימוי (שכידוע אינם יכולים האחד בלי האחר). 
כהערה מסכמת – מציב דור אבן חן מול כל אלה, על קיר ארוך בצד השני של הגלריה, "שני חלונות", שתי כנפיים לכל חלון. לכאורה ניבט מהחלון הנוף הכי מרהיב – שלל צבעים פסיכדליים, מופשטים. למעשה זוהי עוד אמירה על אמצעי היצור של הדימוי – על החלון הממסגר, על ראשית הצילום, על האופציה שסימנו לו כתאוריה ראשונה, אי שם לפני 70 שנה – להיות חלון למציאות או מראה לנפש.

עודד ידעיה

 

 

picture-3  picture-4

 

picture-1

 

picture-2

 

ליווי ואוצרות: עודד ידעיה
תודה מיוחדת לעדו ערן, גלעד הדס וארן המלך

פתיחה: יום חמישי 17.03.2016 בשעה 19:30
תאריכים: 16.04.16 - 17.03.16
שעות פתיחה: א'-ה' 10:00 – 18:00

 

 


 

 

נטליה זורבוב // עבודות קטנות

פתיחה – יום חמישי  4.2.16 בשעה 20:00
נעילה -   יום חמישי 10.3.16

 

בטכניקה כאילו מסורתית, בסיטואציות כאילו יומיומיות רגילות – מחביאה נטליה זורבוב נוף עירוני של האחר התל אביבי. הוא לא ציוני, לא ישראלי, ובדרך כלל גם אין לו אשרה – אבל הוא מתנהג, מצטלם ומצטייר כמונו – צופה בטלוויזיה, מגדל ילדים וחתולים, מתפעל מזנב סוס של בחורה צעירה.

 

נטליה זורבוב - נוו שאנן 1 טמפרה על בד 50 על 70

 

נטליה זורבוב - פנים בית 1

  

גלריה מנשר
רח' דוד חכמי 18, תל אביב
טלפון 03-6887090
שעות פתיחה: א-ה, 10:00-18:00

 

אוהד אשר // אובייקט, טרנספורמציה, עין

 

ohad asher SL 29 size20x25cm year2011

פתיחה: יום חמישי 24.12 בשעה 20:00
תאריכים: 25.12.15 - 28.1.16
שעות פתיחה: א'-ה' 11:00 – 19:00

 


 

 

מרג' ויזיבל // אסף גאם הכהן

 

דיכוטומיה כוזבת ושיבוש המבט בעבודות הצילום של אסף גאם הכהן המוצגות בגלריה 'מנשר' – 12.11.15 - 17.12.15

דיכוטומיה כוזבת היא כשל לוגי או כשל במתאם, משום שכל האפשרויות מוצגות כבלעדיות או אקסלוסיביות, או ראשוניות בחשיבותן, ואילו המצב בפועל איננו כזה. הכשל נובע מהרצון של אפשרות אחת לטשטש את הסבירות של אפשרות אחרת.
דיכוטומיה כוזבת היא גם מצב שבו מוצגות רק שתי אפשרויות כברירות מחדל, כאשר בפועל ברור שיש אפשרויות רבות נוספות.

gaza5

האמצעי הטכני:

שיבוש המבט על ידי הצילום, אותו מדיום שבמקום לספר על המציאות, לדווח עליה, להמחיש אותה - הוא מצייר אותה ביד חופשית – הוא כבר עניין ישן. הצילום עושה את זה כבר עשרות שנים - בגרעיניות הולכת וגדלה עד כדי איבוד הדימוי, בערפול וצמצום הגוונים, בהשטחה לשחור לבן, ועד למנעד קטן של אפור, בהעברה לצבע והגזמה מעבר לטבעי, בשיבוש היררכיות של חשיבות בין הדימוי לצל ואור שלו, לצורה ולתוכן וכו'. כל זה התקיים גם בעידן הצילום האנלוגי.

תוכנת העיבוד שמשתמשים בה היום מאפשרת הכול ואף יותר. לא רק שהפיקסלים החליפו את הגרעיניות כסמל לעולם חדש, פוסטי-מנותק, אלא שעכשיו הם הופכים גם לקוביות עם מסגרת - הדימוי עצמו (חלון, עין) הופך לפיקסל, פרטים קטנים חומקים מגזר הדין, ונשארים נאמנים לעצמם,  ואפשרי גם שהדימוי עצמו ישחק במחבואים עם הפטרן שהתוכנה כופה עליו. הגריד עצמו הופך לדימוי, לתלת מימד, מתקפל, הורס ומייצר משהו חדש.

IMG 5645

הגודל:
הגלריה מציעה מה שספר או אתר אינם יכולים להציע – את שאלת המרחק של הצופה ואת ההקשר של השימוש, את החיפוש אחר פרטים לצד ההצטנפות בתוך הגודל, את הגילוי של מסגרת בתוך מסגרת, את התמונה שהוצאה מאלבום משפחה, את כרטיס הביקור שנזרק על מדרכה והפך מאמצעי לאובייקט, את הטפט.

התוכן:
אסף גאם הכהן מציע צילום חדשות של פיצוץ בית בעזה כשווה ערך למועדון חשפנות המציע את מרכולתו, כיכר עיר המקושטת כל חודש שוות ערך למגרש מוזנח (כיכר המסוממים) של התחנה המרכזית הישנה, ולצידם - מעלית עם ראי, מיכל מים מקלקר, שיח ירוק כלשהו, פסל במוזיאון – כולם דימויים המתקיפים אותנו מידי יום – כל היום.בשל הקושי העצום לעכל אותם, להבין עד כמה הם נוראיים או מענגים, מעניינים או משעממים, דורשים פעולה או קוראים להירגעות – כל שנותר לנו לעשות, הוא להריץ אותם מול העיניים (כן במחשב), לשחק איתם, להקפיץ באוויר כמו תפוח אדמה לוהט, ולהניח אותם אחד ליד השני בצורה מקרית.בפרפרזה על ברנרד שואו – כל העולם הוא אוסף של דימויים, וכולנו צרכנים בולמים. עודד ידעיה.

 
      love me not     

 


 

 

 סנדלים באורגון // אסף בן ארוש

 

בשלושה חודשים האחרונים מקדיש אסף בן ארוש, בוגר המחלקה ומרצה בה, ליצירת עבודות מקוריות לקראת התערוכה "סנדלים באורגון" שתפתח ביום חמישי הזה , התערוכה לוקחת חלק במסגרת שבוע האיור 2015 והינה התערוכה הרשמית של המחלקה בשבוע האיור שיפתח ביום חמישי הקרוב ברחבי תל אביב. בעזרת מגזרות נייר מרהיבות יצר אסף עולם פנטסטי, ש בעזרת שותפיו לסטודיו לאנימציה ואיור POINK , שסגרו לשבועיים את הסטודיו המצליח שלהם ובאו לעזור לאסף , הם עובדים במרץ על הקמת התערוכה. אני נרגש לראות את שיתוף הפעולה והעבודה המרהיבה שנוצרת על קירות הגלריה ומפציר בכם לבוא לפתיחה ביום חמישי הקרוב 3.9 בשעה 19:30 לפרגן ולקחת חלק בפתיחת התערוכה המייצגת את המחלקה לתקשורת חזותית של מנשר בשבוע האיור 2015.

התערוכה תהיה סגורה בסוף השבוע הזה ובראש השנה 11-15.9 ותפתח שוב ב-16.9 ועד סוף החודש.

התערוכה תהייה פתוחה עד ה-1.10

1arush oragon1

קישור לאתר שבוע האיור http://www.illustrationweek.co.il/#!minshar/c1g5p

קישור להזמנה לאירוע הפתיחה של מנשר https://www.facebook.com/events/685558798244144/

קישור לכתבה על הקמת התערוכה http://byfar.co.il/archives/84355

 1arush oragon2

 

1arush oragon3

 


 

עיד אלהדא'לין מאום-אלח'יר

אוצר: עודד ידעיה

פתיחה - יום חמישי 11.6.15 בשעה 19:30
נעילה -  2.7.15

שעות הגלריה: א'- ה' 11:00 – 19:00

eed1

עיד אלהדא'לין גר באום-אלח'יר – קבוצת מבנים ואוהלים בדרום הר חברון בצמוד להתנחלות כרמל.
תנאי חיים מינימליים – מבנים של 20 מ"ר, שירותים ומכלי מים בנפרד, אוהלים לצאן, וערימות גדולות של גרוטאות: עץ, ברזל, גומי, פלסטיק, זכוכית, חלקי רהיטים ואביזרים.
הפער הזה בין התנאים הסביבתיים לבין הבחירה של עיד להתיישב אחרי יום עבודה ולעשות אמנות – הוא בלתי נתפס כמעט. עם פלייר ביד, כמה כלי חיתוך וריקוע, וחוט ברזל מלוהט (כדי לעשות חריצים בגומי) – עיד בונה את האובייקטים הכי צבעוניים שהוא רואה מול העיניים: בולדוזר, שופל, ומחפר בצהוב, טרקטור ועגלה בירוק, משאית עם מכלית נגררת בלבן, הליקופטר שחור. מטוס נוסעים גדול שבנה – נהרס באחד ה"ביקורים" של הצבא.

ee2

 

eed3

 


 

נא מלא/י פרטיך, ונחזור אליך בהקדם

לימודים מלאים
קורסי ערב