גלריית מנשר
כניסת סטודנטים
03-6887090

מנופאוזה של ילד פלא

 אדר גולדפרב ויונתן בן שמחון // מיצב פיסול אינטראקטיבי

אדר גולדפרב ויונתן בן שמחון - מכונת חישוב

 

במרכז התערוכה נמצאת עבודה אינטראקטיבית futile type - שולחן כיסא ומכונת כתיבה. הצופה מוזמן להקליד על מכונת הכתיבה, ובכך הוא גורם לטקסט כלשהו להיות מוקרן על דף הנמצא במדפסת. 
הטקסט (שנכתב מראש) עוסק בפרוק והרכבה של משהו. 
בו זמנית - על הנייר של מכונת הכתיבה מוקרן סרטון עם טקסט בו מתאר הכותב חיים של מתח, כאוס וחוסר השליטה – מצב נפשי.

לינק ל-futile type:  Futile Type on Vimeo

אדר גולדפרב ויונתן בן שמחון - מתלה

בחלל הגלריה שמסביב למכונת הכתיבה, נמצאות גרסאות שונות של מכונות; מפורקות לגורמים בדרכים שונות, אך שעדיין מפעמת בהם רוח חיים – קינטיות מסוימת וירודה.

חפצים כמו כיסא, מאוורר, מכונות כתיבה, פרחים, מקרנים, טקסטים וכו׳ מונחים באינטראקציות שונות, אקראיות ומכוונות, בין רכיבי המערכת. הם מסמלים מצבים אנטרופיים חלופיים לאותו החדר. בסביבה הזו - שיהיו בה גם רעשים "לא מוזיקליים" נוצרות גם נקודות סדר אקראיות כרגעים פואטיים שונים.

אוצרות: עדיה פורת

פתיחה: יום חמישי 26.05.2016 בשעה 20:00
תאריכים: 30.06.16 - 26.05.16
שעות פתיחה: א'-ה' 10:00 – 18:00

 


 

 דור אבן-חן // נקמת המשטח

 

folder 3

"נקמת המשטח״ היא תערוכת היחיד הראשונה של דור אבן-חן, בוגר המחלקה לצילום במנשר לאמנות 2013.

על התפרקותם של אמצעי היצור בתערוכתו של דור אבן חן – 'נקמת המשטח'

גלריה 'מנשר', מרץ-אפריל 2016

הדה קונסטרוקטיביזם דיבר רבות על התפרקות המבט, הדימוי, המציאות וכו'. זה התחיל כמובן בהתייחסות לטקסטים בכלל, ופילוסופיים בפרט, אבל אומץ בחום גם על ידי כותבים על אמנות והאמנים עצמם.
גם הצילום אימץ זה מכבר את התפרקות הדימוי, המבט הצילומי, האמת הצילומית, המציאות.
דור אבן חן מציע בתערוכה זו משהו נוסף, עדין מאוד, אך מובחן. העיסוק שלו באמצעי היצור, העיבוד, והתצוגה של הצילום – והקשר שלהם לתוצאה הסופית שהיא בכל זאת נייר – הינו כה עדין מצד אחד ומהודק מצד שני, עד שקשה לראות את זה במבט ראשון, ובוודאי אם מנסים לחוות את התערוכה הזו כקובץ דימויים במחשב. 
לכאורה לפנינו דימויים ממשיים: דחליל, שעון (או ירח), ערימה של קלקרים, קרני אור. הדימויים יפיפיים – עדינים, בגדלים משתנים, בגוונים נעימים של שחור ולבן. ואז נתקלת העין בלוח תליה של צילומים עומד על גלגלים באמצע הגלריה, בעכביש מוזר מעץ (חצובה?), במדף מוגבה יתר על המידה. ה"מתקנים" הללו – מגושמים באופן מאוד מדויק, גולמניים באופן מכמיר, טועים לכאורה בפרופורציות (כמו גם הקליפסים שמחזיקים את דפי הצילום) – מסמלים את כישלונם והתפרקותם של אמצעי היצור. זו לא תערוכה נוסטלגית של רדי מייד והתרפקות על שחור לבן, ואין כאן אימוץ של טכנולוגיות חדישות ומבט מפרק ומדויק, אלא כאמור – פסלים, הצבות, מתקנים – המעידים על תשוקה לקרבה ונחמה בעידן שבו מכשירים דקים וקרים עושים את כל החשיבה וביטויי הרגש.
ההתפרקות (וההרכבה) אותה מציע דור אבן חן היא דרך חיים, דרך לחוות את המציאות מכל צדדיה, וביחוד - דרך לבחון את אמצעי היצור של שני תחומים, אזוטריים לכאורה, אבל יש שיגידו שהם מרכז העולם – האור והדימוי (שכידוע אינם יכולים האחד בלי האחר). 
כהערה מסכמת – מציב דור אבן חן מול כל אלה, על קיר ארוך בצד השני של הגלריה, "שני חלונות", שתי כנפיים לכל חלון. לכאורה ניבט מהחלון הנוף הכי מרהיב – שלל צבעים פסיכדליים, מופשטים. למעשה זוהי עוד אמירה על אמצעי היצור של הדימוי – על החלון הממסגר, על ראשית הצילום, על האופציה שסימנו לו כתאוריה ראשונה, אי שם לפני 70 שנה – להיות חלון למציאות או מראה לנפש.

עודד ידעיה

 

 

picture-3  picture-4

 

picture-1

 

picture-2

 

ליווי ואוצרות: עודד ידעיה
תודה מיוחדת לעדו ערן, גלעד הדס וארן המלך

פתיחה: יום חמישי 17.03.2016 בשעה 19:30
תאריכים: 16.04.16 - 17.03.16
שעות פתיחה: א'-ה' 10:00 – 18:00

 

 


 

 

נטליה זורבוב // עבודות קטנות

פתיחה – יום חמישי  4.2.16 בשעה 20:00
נעילה -   יום חמישי 10.3.16

 

בטכניקה כאילו מסורתית, בסיטואציות כאילו יומיומיות רגילות – מחביאה נטליה זורבוב נוף עירוני של האחר התל אביבי. הוא לא ציוני, לא ישראלי, ובדרך כלל גם אין לו אשרה – אבל הוא מתנהג, מצטלם ומצטייר כמונו – צופה בטלוויזיה, מגדל ילדים וחתולים, מתפעל מזנב סוס של בחורה צעירה.

 

נטליה זורבוב - נוו שאנן 1 טמפרה על בד 50 על 70

 

נטליה זורבוב - פנים בית 1

  

גלריה מנשר
רח' דוד חכמי 18, תל אביב
טלפון 03-6887090
שעות פתיחה: א-ה, 10:00-18:00

 

אוהד אשר // אובייקט, טרנספורמציה, עין

 

ohad asher SL 29 size20x25cm year2011

פתיחה: יום חמישי 24.12 בשעה 20:00
תאריכים: 25.12.15 - 28.1.16
שעות פתיחה: א'-ה' 11:00 – 19:00

 


 

 

מרג' ויזיבל // אסף גאם הכהן

 

דיכוטומיה כוזבת ושיבוש המבט בעבודות הצילום של אסף גאם הכהן המוצגות בגלריה 'מנשר' – 12.11.15 - 17.12.15

דיכוטומיה כוזבת היא כשל לוגי או כשל במתאם, משום שכל האפשרויות מוצגות כבלעדיות או אקסלוסיביות, או ראשוניות בחשיבותן, ואילו המצב בפועל איננו כזה. הכשל נובע מהרצון של אפשרות אחת לטשטש את הסבירות של אפשרות אחרת.
דיכוטומיה כוזבת היא גם מצב שבו מוצגות רק שתי אפשרויות כברירות מחדל, כאשר בפועל ברור שיש אפשרויות רבות נוספות.

gaza5

האמצעי הטכני:

שיבוש המבט על ידי הצילום, אותו מדיום שבמקום לספר על המציאות, לדווח עליה, להמחיש אותה - הוא מצייר אותה ביד חופשית – הוא כבר עניין ישן. הצילום עושה את זה כבר עשרות שנים - בגרעיניות הולכת וגדלה עד כדי איבוד הדימוי, בערפול וצמצום הגוונים, בהשטחה לשחור לבן, ועד למנעד קטן של אפור, בהעברה לצבע והגזמה מעבר לטבעי, בשיבוש היררכיות של חשיבות בין הדימוי לצל ואור שלו, לצורה ולתוכן וכו'. כל זה התקיים גם בעידן הצילום האנלוגי.

תוכנת העיבוד שמשתמשים בה היום מאפשרת הכול ואף יותר. לא רק שהפיקסלים החליפו את הגרעיניות כסמל לעולם חדש, פוסטי-מנותק, אלא שעכשיו הם הופכים גם לקוביות עם מסגרת - הדימוי עצמו (חלון, עין) הופך לפיקסל, פרטים קטנים חומקים מגזר הדין, ונשארים נאמנים לעצמם,  ואפשרי גם שהדימוי עצמו ישחק במחבואים עם הפטרן שהתוכנה כופה עליו. הגריד עצמו הופך לדימוי, לתלת מימד, מתקפל, הורס ומייצר משהו חדש.

IMG 5645

הגודל:
הגלריה מציעה מה שספר או אתר אינם יכולים להציע – את שאלת המרחק של הצופה ואת ההקשר של השימוש, את החיפוש אחר פרטים לצד ההצטנפות בתוך הגודל, את הגילוי של מסגרת בתוך מסגרת, את התמונה שהוצאה מאלבום משפחה, את כרטיס הביקור שנזרק על מדרכה והפך מאמצעי לאובייקט, את הטפט.

התוכן:
אסף גאם הכהן מציע צילום חדשות של פיצוץ בית בעזה כשווה ערך למועדון חשפנות המציע את מרכולתו, כיכר עיר המקושטת כל חודש שוות ערך למגרש מוזנח (כיכר המסוממים) של התחנה המרכזית הישנה, ולצידם - מעלית עם ראי, מיכל מים מקלקר, שיח ירוק כלשהו, פסל במוזיאון – כולם דימויים המתקיפים אותנו מידי יום – כל היום.בשל הקושי העצום לעכל אותם, להבין עד כמה הם נוראיים או מענגים, מעניינים או משעממים, דורשים פעולה או קוראים להירגעות – כל שנותר לנו לעשות, הוא להריץ אותם מול העיניים (כן במחשב), לשחק איתם, להקפיץ באוויר כמו תפוח אדמה לוהט, ולהניח אותם אחד ליד השני בצורה מקרית.בפרפרזה על ברנרד שואו – כל העולם הוא אוסף של דימויים, וכולנו צרכנים בולמים. עודד ידעיה.

 
      love me not     

 


 

 

 סנדלים באורגון // אסף בן ארוש

 

בשלושה חודשים האחרונים מקדיש אסף בן ארוש, בוגר המחלקה ומרצה בה, ליצירת עבודות מקוריות לקראת התערוכה "סנדלים באורגון" שתפתח ביום חמישי הזה , התערוכה לוקחת חלק במסגרת שבוע האיור 2015 והינה התערוכה הרשמית של המחלקה בשבוע האיור שיפתח ביום חמישי הקרוב ברחבי תל אביב. בעזרת מגזרות נייר מרהיבות יצר אסף עולם פנטסטי, ש בעזרת שותפיו לסטודיו לאנימציה ואיור POINK , שסגרו לשבועיים את הסטודיו המצליח שלהם ובאו לעזור לאסף , הם עובדים במרץ על הקמת התערוכה. אני נרגש לראות את שיתוף הפעולה והעבודה המרהיבה שנוצרת על קירות הגלריה ומפציר בכם לבוא לפתיחה ביום חמישי הקרוב 3.9 בשעה 19:30 לפרגן ולקחת חלק בפתיחת התערוכה המייצגת את המחלקה לתקשורת חזותית של מנשר בשבוע האיור 2015.

התערוכה תהיה סגורה בסוף השבוע הזה ובראש השנה 11-15.9 ותפתח שוב ב-16.9 ועד סוף החודש.

התערוכה תהייה פתוחה עד ה-1.10

1arush oragon1

קישור לאתר שבוע האיור http://www.illustrationweek.co.il/#!minshar/c1g5p

קישור להזמנה לאירוע הפתיחה של מנשר https://www.facebook.com/events/685558798244144/

קישור לכתבה על הקמת התערוכה http://byfar.co.il/archives/84355

 1arush oragon2

 

1arush oragon3

 


 

עיד אלהדא'לין מאום-אלח'יר

אוצר: עודד ידעיה

פתיחה - יום חמישי 11.6.15 בשעה 19:30
נעילה -  2.7.15

שעות הגלריה: א'- ה' 11:00 – 19:00

eed1

עיד אלהדא'לין גר באום-אלח'יר – קבוצת מבנים ואוהלים בדרום הר חברון בצמוד להתנחלות כרמל.
תנאי חיים מינימליים – מבנים של 20 מ"ר, שירותים ומכלי מים בנפרד, אוהלים לצאן, וערימות גדולות של גרוטאות: עץ, ברזל, גומי, פלסטיק, זכוכית, חלקי רהיטים ואביזרים.
הפער הזה בין התנאים הסביבתיים לבין הבחירה של עיד להתיישב אחרי יום עבודה ולעשות אמנות – הוא בלתי נתפס כמעט. עם פלייר ביד, כמה כלי חיתוך וריקוע, וחוט ברזל מלוהט (כדי לעשות חריצים בגומי) – עיד בונה את האובייקטים הכי צבעוניים שהוא רואה מול העיניים: בולדוזר, שופל, ומחפר בצהוב, טרקטור ועגלה בירוק, משאית עם מכלית נגררת בלבן, הליקופטר שחור. מטוס נוסעים גדול שבנה – נהרס באחד ה"ביקורים" של הצבא.

ee2

 

eed3

 


 

אילין ח'ורי - סוחמאתא

 

1suchmata

 


 

 

פרשת הדרכים// טוביה ריבנר

תערוכת צילום והשקת ספר שירה. יום ג' 3/3 12:30 פתיחה ורב שיח‎.

Rivner inv-last

 

 


 

 

נא מלא/י פרטיך, ונחזור אליך בהקדם

לימודים מלאים
קורסי ערב