גלריית מנשר
כניסת סטודנטים
03-6887090

GATEWAY
תערוכת יחיד - אלינור סלומון
אוצרת: עדיה פורת
פתיחה: יום ה' 12.04.2018
נעילה: יום ו' 11.05.2018

עבודתה של אלינור סלומון עוסקת בדימוי הדיגיטלי, בדרכי ראיה עכשוויות ובאי וודאות; 
סלומון אוספת דימויים, מעבדת אותם ומעלה אותם לדרגת דימוי עילאי, נוצץ, מקודש.
בתערוכה Gateway  היא פותחת שער לדימוי המטושטש (The Blur Image), הלא-ברור, הנמוך, המעורפל, בעל הרזולוציה הנמוכה, המפוקסל.

gate3 orange Elinor Salomon

סלומון מתעכבת על תופעה שהיא תופעת מעבר, דימוי ביניים שיוצר אי נחת והמתנה קצרת רוח להתחלפותו בדבר האמיתי, כלומר - הדימוי הנכון, הדשן, העשיר, בעל הרזולוציה הגבוהה.
סלומון מתעכבת על המטושטש, שואלת על טיבו, על השפה האסתטית שלו, על המתח שבו הוא מתקיים, על המערך הפוליטי שיצר אותו ומקיים אותו.

temple green Elinor Salomon

הדימוי הוא איטי – ומשמש שער דרכו אמור להיכנס המשתמש. הדימוי הזה יוצר שהות, המתנה, ציפייה, תשוקה לחצות אותו, תשוקה לדימוי ברור, תשוקה להגיע מעבר לו.
מהירות הפעולה לה אנו רגילים, תובעת דימוי חד ומפוקסל, אך סלומון מציעה להישאר במרחב האיטי. לא למהר לחצות אותו. לחפש וגלות את האסתטיקה שלו.
לדבריה של החוקרת דורין מנדל: הדימוי המטושטש מחפש כניסה, הדימוי חושש שלא להופיע, להתפספס מפני העין האנושית או הבלתי אנושית. הוא האפשרות, הפוטנציאל, המרווח.
סלומון בונה מקדש לדימוי האיטי, המטושטש, הדל, כמנסה לחולל סדרת טקסים דרכה תוכל למצוא את השער המוביל ליציאה מתוך "עולם המחשבות המתועשות", לנפילה מהעולם הזה אל תוך ריאליזם אחר.

gate1 gradient Elinor Salomon

רח' דוד חכמי 18, תל אביב
טלפון 03-6887090
שעות פתיחה: א-ה, 11:00-19:00
שישי: 11:00-14:00

 


 

נעילה: יום שישי 11.5.18

אינטרוספקציה | חן שינברג - צילומים
גלריה 'מנשר'
פתיחה: יום חמישי 25.1.18 בשעה 19:30
נעילה: 22.2.18

 המַקְלוֹנָאִים הם סדרה במחלקת החרקים - בעלי גוף דק וארוך ומראה המזכיר מקל או גבעול. הם ניזונים מהצומח ובעיקר מעלים. רוב המינים מתרבים ברביית בתולים שמולידה צאצאות נקבות בלבד.
חן שינברג כבר עשה בעבר סרט קצר על המקלונים שהוא מגדל בבית וקטע ממנו שבו המקלון מלטף את פניה של בתו בת ה- 6 הוכנס לסרטו המצמרר של אבישי סיוון 'תיקון' (סרט מצוין).
לפני כ- 10 שנים הציג חן שינברג ב'מנשר' תערוכה שעסקה בהיסטוריה של 'הצילום הזז' (לפני הולדת המושג 'וידאו ארט') מתחילת המאה ה- 20 מעקב כמו מדעי אחרי תזוזת חרקים.
בתערוכה זו עובר שינברג בהדרגתיות מהחרקים הדקים לערומים, ומהערומים לאינטרוספקציה (הסתכלות פנימה). צילומי הסטילס - מופשט חרקי, עירום חרקי, רקב יבש של עלים ופירות - נוגעים בעצם בעולם התחושות, הדחיה והפחד, הדעות הקדומות.

אוצר: עודד ידעיה

S1030017
צילום: חן שינברג

S1340033צילום: חן שינברג

S1370006
צילום: חן שינברג

S1400134
צילום: חן שינברג

S1460060
צילום: חן שינברג

 


 

בסופו של דבר בים | Terminan en el Mar
שחר אפק - תערוכת יחיד
אוצרת: הילה כהן-שניידרמן
פתיחה 21.12.2017
נעילה: 20.01.2018

הפעולה האמנותית של שחר אפק נשענת על שוטטות במרחב העירוני, וליקוט של אובייקטים, חומרים ורעיונות שהמרחב מזמן. אפק דוגם את המציאות בעזרת הצילום, מעבד אותו ומחולל בו מספר תהליכי המרה אשר יוצרים את התחושה הנפחית והתלת-ממדית. אפק מיטיב להשתמש בחידושים טכנולוגיים, מנגנונים קינטיים והדפסות אמביציוזיות בקנה מידה גדול באופן שמצליח להמיר את הצילום לחומר גלם ממשי לבניית המציאות.
התערוכה ׳בסופו של דבר בים׳ נסובה סביב תמה זו תוך התייחסות ספציפית לרעיון של המודל - הדגם, ככלי משחקי אפקטיבי, המקנה יכולת לדמות את המציאות - להמחיש או לשקף אותה, ומחזיק בו בזמן את האפשרות לצפות בה גם מבחוץ.

מתוך בסופו של דבר בים -שחר אפק 2017 WEB

פרט מתוך מסמנים 2c הזרקת דיו על אלוקובונד2c 240x70x30 שחר  אפק 2017 WEB

אפק מתייחס לצילום ככלי לדגום את המציאות, על מנת להפוך את מרכיביה לכלי משחק מופשטים, בקני מידה משתנים, ולבנות באמצעותם מרחב חדש המכיל את שכבותיה השונות. בתערוכה הנוכחית חלל הגלריה של מנשר הופך למעין מודל בקנה מידה אנושי אליו ניתן להיכנס כמשוטטים, או לצפות בו מהמרפסת ממבט על.

image003

פרינטס 2 מיקס מדיה 2  שחר אפק 2017 WEB

על מנת להפוך את הצילומים לכלי משחק, אפק מחולל בהם מספר תהליכי המרה - תחילה תהליך של דחיסה והפשטה, ולאחר מכן עיבוד באמצעות פעולת קולאז׳ דגיטלי. הפעולות הללו משיבות לצילומים את התחושה הנפחית והתלת-ממדית שלהם, כאשר המוחשיות מתעצמת עוד יותר בשלב ההדפסה שנעשית על גבי אלוקובונד - חומר המשלב לוחות אלומניום ופלסטיק, בעל תכונה של גמישות, המשמש על פי רוב לשילוט חיצוני ולחיפוי בניינים. ההדפסה הופכת את הצילומים לפסלים של ממש, שניתן להציב בחלל, ולהלך ביניהם או סביבם.

01 web BIG

על הפעולות של אפק ניתן לחשוב כאדפטציה עכשווית לפיסול המינימליסטי של שנות ה-70, או לפחות כמחווה לה. לוחות הברזל המאסיביים והכבדים של ריצ׳רד סרה, זוכים אצלו לגרסה קלת משקל ורזולוציה, כאשר הצילום של הברזל החלוד הופך להדפסה ארוכה המנסה להתחקות אחר המחווה הפיסולית בחומר, ולהעלות את זכרונו הממשי. אפק אינו יוצר דמויים דרך הפעולה הצילומית, אלא נדמה שהוא יותר עסוק ביצירה של חומרי גלם אותם הוא מרכיב לכדי מרחב מקוטע. הפער הבלתי ניתן לגישור בין הזיכרון של החומר לבין הצילום שלו, מחולל געגוע מסוים, על סף פיתוחה של נוסטלגיה לחומר המקורי; אך בו בזמן המהלך פותח גם אופק אחר, מדמה ומאפשר. אפק משחק בכאילו, אבל זהו משחק מאוד רציני שנשען על חידושים טכנולוגיים, מנגנונים קינטיים והדפסות אמביציוזיות בקנה מידה גדול. הוא עובד לתוך החידושים הטכנולוגיים של החומרים, כמו גם של האפשרות להדפיס היום על מגוון רחב שלהם. הצילום שנטש את הנייר הופך בידיו לחומר גלם ממשי לבניית המציאות, לא רק לשיקוף או לעיוות שלה.

את חלל הגלריה מניע צילום של מכסה ביוב המסתובב על צירו, כאבן המושלכת למים הוא מייצר סביבו אדוות של חומרים הולכים ומתרחקים או שמא מתקרבים, כמפץ או כאבן שואבת?

שחר אפק (נ.1987, חי ועובד בתל אביב), בוגר המחלקה לצילום ב'מנשר לאמנות' ובעל תואר ראשון במדעי הרוח והחברה מהאוניברסיטה הפתוחה. סטודנט בתוכנית התואר השני לאומניות בבצלאל. אפק הציג תערוכת יחיד במוזאון לאמנות ישראלית רמת גן והשתתף בתערוכות קבוצתית שונות, במוזאון נחום גוטמן, גלריה עינגע, גלריה p8, גלריה דנה בקיבוץ יד מרדכי, art budapest ועוד. עבודותיו נמצאות באוספים פרטים בארץ ובחו"ל. 

 


 

החלום הגדול: נא להוריד נעליים! שבוע האיור 2017

במסגרת שבוע האיור 2017 תתקים בגלריית מנשר התערוכה : החלום הגדול: נא להוריד נעליים! 

בתערוכה יוצג באופן חדש הפרויקט " החלום הגדול" שהינו תולדה של שיתוף פעולה בין שרונה קרני-כהן מקימת האתר Dreame  לבין המאייר וראש המחלקה לתקשורת חזותית עמית טריינין. שיתוף פעולה, שנוצר לראשונה לכבוד אירועי יום היוגה הבינלאומי שהתקיימו השנה בככר רבין בתל אביב וממשיך דרך התערוכה בגלריית מנשר. 
באירוע בככר רבין , הוצג אחד האיורים הגדולים ביותר שהודפסו בעולם על גבי 1500 מזרני יוגה שיצרו תמונה, המפרשת 500 חלומות, שנכתבו על ידי מבחר כותבים המתארים את עתידה של מדינת ישראל בשנת 2048, כשישראל תהייה בת מאה . 
בתערוכה בגלריית מנשר, יוצגו המזרנים למכירה כיצירות אמנות אבסטרקטיות העומדות בפני עצמן, במקביל לאיורים ואנימציות שנעשו במיוחד לתערוכה.

כל המזרנים והאיורים מוצעים למכירה!!!

לינק לאיוונט בפייסבוק

 

 

 

תמונות מערב הפתיחה:

התערוכה של עמית טריינין 7 web

התערוכה של עמית טריינין 9 web

התערוכה של עמית טריינין 12 web

התערוכה של עמית טריינין 3 web

התערוכה של עמית טריינין 22 web

התערוכה של עמית טריינין 21 web

שעות פעילות הגלריה: א'-ה' :11:00-19:00
גלריה מנשר: רח' דוד חכמי 18, תל אביב
טלפון: 03-6887090 

 


 

 

TRANSMISSION
תערוכה קבוצתית בהשתתפות שש אמניות החיות ויוצרות באירופה 

Transmission הינה תערוכה קבוצתית בהשתתפות שש אמניות שחברו זו לזו בעת לימודיהן בלונדון ב-Royal College of Arts and Design. העבודות הנכללות בתערוכה, בין אם ציורים, הדפסים, ווידאו או פסלים, חולקות גישה ייחודית לחומריות, הנעה בין מסורתיות לאסתטיקה עתידנית. האמניות יוצקות, לוחצות ,מצליבות או מנפצות חומרים שונים ליצירת פורטרט מרחבי של לייבור פיזי, שבו עצמים, מידע, אנשים וחומרים משדרים זה לזה ומשפיעים זה על זה.

ג'וליה פרנק ( Julia Frank, איטליה) תציג עבודות מתוך סדרת ה'קרטוגרפיות הפיקטיביות' שלה – עבודות מופשטות וצבעוניות בקנה מידה גדול, שנוצרו בטכניקת ציור פעולה ייחודית, בה לוחצת האמנית צבעים תעשייתיים לתוך משטחי פלסטיק .
לורה אוניל (Laura O’Neill , אנגליה) תציג סרט אנימציה ממחושבת קצר בסגנון מדע בדיוני או חברתי, בו העתיד עדיין לא לבש צורה. עבודת וידאו נוספת, של
ביאטריס לוצה (Beatrice Lozza, שוויץ), מציגה התפוצצות של קריסטל הרים בהילוך מהיר. 
שרלוט וויסטון (Charlotte Whiston, אנגליה) תציג סדרה של הדפסי משי בהן נראה אותו מבנה אדריכלי פיקטיבי בגרסאות צבעוניות שונות .
יאנינה לאנג ( Janina Lange, גרמניה) תציג יציקות ברונזה של פולגוריטים – צינורות טבעיים הנוצרים כאשר ברק פוגע באדמה, לצד פסלי גבס מופשטים של ולנטינה פיני ( Valentina Pini, שוויץ ,איטליה) .

Beatrice Lozza 1
ביאטריס לוצה. קריסטל הרים, חומרי נפץ וכבל.

על האמניות:
ביאטריס לוצה
(נ .1977, פרטוריה, דרום אפריקה) חיה ועובדת בלונדון ובציריך. היא השלימה MFA בפיסול ב-Royal College of Art , לונדון ,2014. תערוכות סולו אחרונות כוללות את Abracadabra vol zero ב- Twostanzasunospazio-ציריך ,2016 ו , Sagentobe-ב Imsagenbachtobel ;2016, ציריך ,Nieves  ;2017, הלסינקי ,SIC-ב Good Vibrations לונדון ,2016. תערוכות קבוצתיות כוללות את ,Lychee One , Norwich Cathedral -ב Incunabula ;2016, לונדון ,Lychee On-ב Paper|Publication|Performance  .2013, לונדון , Hilary Crisp-ב  In Conversation-נורוויץ ,'2015 ו ,Librar

לורה אוניל (נ .1990, ויגאן, אנגליה) כיום משתתפת בתוכנית השהות של ה- Rijksakademie van  ;2017, לונדון ,Cell Project Space באמסטרדם. פרויקטים בעבר כוללים את Beeldende Kunsten  ;2016, בריסל ,Composite ;2016, פירנצה ,Palazzo Strozzi ;2017', קיימברידג ,Wysing Arts Centre Bikini  ;2016 ,Focal Point Gallery’s Big Screen, Southend-on-Sea ;2016 ,ICA Film Biennale , ניו קאסל ,Baltic 39 ;2015, לונדון ,Camden Art Centre ;2015, לונדון ,ICA ;2015, מקסיקו סיטי ,Wax  .2013, בריסטול , Spike Island-ו 2014 ,Liverpool Biennale ;2014

שרלוט וויסטון (נ .1991, לונדון, אנגליה) חיה ויוצרת בלונדון. תערוכות אחרונות כוללות את Print/5 ב- D&AD New -ו John Jonas Project Space-ב Xhibit ;Arcane Gallery-ב Print/4 ;Bomb Factory Blood, לונדון.

יאנינה לאנג (נ .1986, ברלין, גרמניה) חיה ועובדת בלונדון ובברלין. היא דוקטורנטית לפיסול ב-Royal  College of Art, לונדון, שם היא עובדת על פרויקט מחקרי בשם Destroy She Said’‘. עבודותיה נבחרו ל- , לונדון ,ICA-בלונדון ,2017; בShowroom -ולאחרונה הוצגו ב 2016 ,Bloomberg New Contemporaries 17-2016; ב-Klemm’s, ברלין ,2016; ב-KH7, אורהוס, דנמרק ,2016; ב-GAP, גלורנצה, איטליה ,2016; ב-Bluecoat, ליברפול ,2016; ב-Kunsthalle Exnergasse, וינה ,2016 וב-Heit, ברלין ,2014. היא זוכת מלגת TECHNE: AHRC לשנים 2017-2014 וכיום משתתפת בתוכנית השהות CW+.

ג'וליה פרנק (נ .1988, בולצאנו, איטליה) חיה ויוצרת בלונדון ובגלורנצה, איטליה. פרויקטים אמנותיים אחרונים כוללים את Campus International Young Biennale, בואנוס איירס, 2017; Golden Lane, , ונציה ,Fondazione Bevilacqua La Masa ;2017, לונדון , Art Lacuna-שיתוף פעולה עם ג'ייקוב וולף ב  ,Smartup Optima ;2017, בולצאנו ,MUSEION Museum of Modern and Contemporary Art ;2017 DOX Center for -ב  Modes of Democracy-לונדון ,2015 ו ,Camden Art Center ;2016, נאפולי .2015, פראג ,Contemporary Art

ולנטינה פיני (נ .1982, טיצ'ינו, שוויץ) חיה ויוצרת בציריך. היא למדה אמנות ב-HEAD, Akademie der bildenden Künste  בווינה, והשלימה את ה-MFA שלה בפיסול ב-Royal College of Art , לונדון ,2014. תערוכות אחרונות כוללות תערוכת יחיד ב-Deptford X gallery, לונדון ,2017; תערוכה זוגית עם Aloïs  -ב Twin Twist-ג'נבה ,2017; ותערוכה קבוצתית ב ,Le Labo-ב Tonic Immobility בשם Godinat  .2016, באזל ,Vitrine gallery

Beatrice Lozza 2
ביאטריס לוצה. ‘Beyond the Other Side of Control’, 2010, סטילס מוידאו.

Charlotte Whiston Abstracted Views iii - 2
שרלוט וויסטון. ‘Abstracted Views III', 2017, הדפס משי.

Julia Frank
ג'וליה פרנק. ,Rural, 2016, שכבות מלאכותיות, גז ומשקל גוף

 


פתיחה: יום חמישי 07/09/2017 , 20:00
נעילה: 15/10/2017 
שעות פעילות הגלריה: א'-ה' :11:00-19:00

גלריה מנשר
רח' דוד חכמי 18, תל אביב
טלפון 03-6887090 

"מלחמה" | נעם ונקרט

אוצרת: אלפא חיימוב

בתערוכה יוצג מיצב ציורי גדול מימדים, מחווה לציור "המלחמה" של אנרי רוסו משנת 1894. ונקרט מפרקת את ציורו של רוסו לצורות נפרדות התלויות מתקרת הגלריה, מתחברות לציור השלם ומתפרקות שוב עם תנועת הצופה בחלל. ציורו של רוסו משמש לונקרט כמעבדה מבוקרת לניסויים בחקירת צורות. בציור מתוארת סצנת קרב מדממת בנוף חרוך שכולו הרס ופחד, ובמרכזה דמות אישה-ילדה חושפת שיניים ומניפה חרב ולפיד מעשן, הרוכבת על גבי חיה מפלצתית וכהה דמוית סוס חורץ לשון ורומסת גופות אדם מבותרות. רוסו, בין האמנים הנאיביים הראשונים שהגיעו להכרה עולמית, מעולם לא למד בבית ספר לאמנות והחל לצייר בגיל מבוגר בעודו עובד כפקיד במכס. רוסו לימד את עצמו לצייר, וכך פיתח סגנון ייחודי לו החורג ממוסכמות ציוריות של הממסד האמנותי בן זמנו, וסיגל לעצמו פתרונות ציוריים ובהם צורות נפחיות בעלות גימור חלק, שאינן מתמזגות זו בזו, מבע נאיבי, כמעט ילדי, וללא שמירה על חוקי פרספקטיבה ופרופורציה מדויקים. ציוריו לרוב עוסקים בנושאים נעימים, רוויי סימבוליזם לעיתים אך נטולי אימה. בארגז כלים זה השתמש גם כאשר, באופן ייחודי מאוד לקריירה האמנותית שלו, צייר לראשונה ולאחרונה נושא קשה זה של מלחמה.

הזמנה מלחמה

חוסר התאמה זה, שבין הצורניות הנעימה לבין התוכן הזוועתי, מעורר אי נחת אצל ונקרט, אך גם סקרנות גדולה לחקור את הצורות בלב הסיפור המזעזע. המיצב הציורי המוצג בתערוכה זו קרוב למקור, לציורו של רוסו. הקרבה הגדולה מייצרת סביבה כמעט ניטרלית לבחינת הצורות הנבדלות זו מזו של רוסו: ונקרט מנסה לחוש אותן במכחולה ביצירתן מחדש בתרגום משלה, באופן גזירתן תוך מעקב אחרי קווי המתאר הברורים שלהן, במתן חיים אוטונומיים לכל צורה או מקבץ צורות בתלייתן במרחב בנפרד זו מזו, בחלל הגלריה. תשוקתה של ונקרט לחבר את הציור לעולם הממשי, הוביל אותה לתהליך בו הציור של רוסו נותק והורחק מן הקיר והפך ליער של צורות, הנראה שלם ובעל חזית אחידה מרחוק, ומזמין את הצופה לחוות בפירוק הציור לצורותיו תוך כדי שוטטות בתוכו.

נעם ונקרט - פרט

נעם ונקרט אוהבת סיפורים. בתערוכתה האחרונה יצרה גוף ציורים גדול על פי סיפורים שביקשה מחברים ועוברי אורח לספר לה על חוויותיהם מיצירות אמנות בבתים בהם גדלו או חיו. משיכתה לנרטיב בציור לכאורה מנוגדת לחקירת הצורות כטהורות, חקירה פורמליסטית. באמצע הדרך שבין ציור נרטיבי-פיגורטיבי להפשטה מוחלטת, ונקרט "משתילה" צורות משלה במיצב. צורות גיאומטריות מוגדרות. הצופה מתבונן בצורה ואמר בליבו: "משולש", "מעגל" או אפילו "צורה". דומה שכוח המילים כבסיס למשפט, לפסקה,לנרטיב, לא כמילה המעוררת מצב קיומי, הוא העומד בבסיס חקירת הצורות עליה שוקדת ונקרט במיצב זה. הצופה מתבונן בציור המורכב, בדמויות האנושיות והחייתיות המיוצגות בו בעיצומה של פעולה מובחנת, המלחמה, דמויות המורכבות מנפחים שאינם נמסים זה אל זה, וביניהן שזורות הצורות הגיאומטריות מנותקות וללא חלק בסיפור, אך הצופה מחפש להן חלק בו, מטעין את הסיפור מחדש.

נעם ונקרט מתגוררת ועובדת בדרום תל אביב, בוגרת אוניברסיטת תל אביב, המדרשה ותואר שני בבצלאל. 

פתיחה: יום חמישי 08/06/2017
שעות הגלריה: א'-ה' :11:00-19:00
נעילה: 06/07/2017 

 


 

גלריה מנשר
רח' דוד חכמי 18, תל אביב
טלפון 03-6887090
שעות פתיחה: א-ה, 11:00-19:00

 

אלעד שניידרמן | מטוטלת  (מיצב סאונד)

אוצרת: עדיה פורת

מרחב התערוכה "מטוטלות" כמעט ריק. בחלל תלויות אנטנות-מטוטלות הנעות במקצבים שונים. המרחב מתמלא בצלילים הנוצרים כתוצאה מתשדורות רדיו המושמעות מהאנטנות הנעות כמטוטלות וכן מתנועת המבקרים בגלריה, הצלילים יוצרים ממשות במרחב וממלאים את ריקותו בקסם ומיסתורין. כל אחת מהמטוטלות נעה בין שני משדרי רדיו המשדרים חומרי סאונד שונים, וביניהם מקלט רדיו הקולט את התדר משני המשדרים. תנועת המטוטלת מחליפה סאונד בסאונד וכך נוצרות הפרעות רדיו. הקול חסר הגוף של הרדיו ממלא את החלל ויוצר חווית קולות חסרי גוף, חוויה המיוחסת באופן מסורתי לבלתי שפוי או לנושא חזון.

1477

תופעת גלי הרדיו טומנת בחובה מסתורין : כיצד גלים אלקטרומגנטיים הנישאים באוויר מפוענחים לאותות המתקבלים כקולות?  הטבע הערטילאי של הסאונד, הנכחת קול ללא הגוף הנושא אותו, הוביל הוגים להעלות השערות לגבי ההקבלה שלו עם הלא מודע הנפשי. ספקטרום שלם של אירועים אקוסטיים הנשמעים על גבי הרדיו, כגון: רעשים, שתיקות, חזרות מונוטוניות, קולות גופניים או חומריים אחרים, מקביל לדיבור אוטומטי ללא פילטרים, ביטוי של מה שנותר בלתי ניתן לתמלול או לכתיבה, עקבות של מציאות נעלמת.

 

פתיחה: יום חמישי 04/05/2017
שעות הגלריה: א'-ה' :11:00-19:00
נעילה: 01/06/2017 

 


 

גלריה מנשר
רח' דוד חכמי 18, תל אביב
טלפון 03-6887090
שעות פתיחה: א-ה, 11:00-19:00

 

אנחנו השממה שבאתם להפריח | הילה שפיצר

אוצר: שגיא רפאל

HILA SHPITZER 1 of 8

במשך שנות מגוריה בבאר שבע, התמקדה הילה שפיצר בציור רגעים 'לא-מונומנטליים' מתוך רצף החיים שלה ושל הסובבים אותה. בין אם אלו חבריה, קולגות בקהילת האמנות המקומית, או אנשים שכלל לא הכירה ושהקשר איתם נוצר דרך האינטרנט - נראה שציוריה ורישומיה שאפו תמיד להתעכב על הרגע החולף, הדינמיקה החברתית, תיאור דקורציה סלונית, כלי הגשת האוכל, ובעיקר - דמויות אדם הנטועות בתוך התפאורות הללו. הציורים המרכיבים את תערוכת היחיד של הילה שפיצר "אנחנו השממה שבאתם להפריח", מתחקים אחר הלכי רוח ומאפיינים מקומיים (באר שבעיים), תוך ניסיון לאתר תכונות הייחודיות לקהילות השונות המרכיבות את מרקם החיים בעיר, בין השאר דרך הפריזמה האדריכלית והפריזמה האמנותית.

HILA SHPITZER 2 of 8

"אנחנו השממה שבאתם להפריח", הינה פרפרזה על דברים שאמר המוזיקאי ויזם התרבות המקומי דויד פרץ, והיא מתריסה מול התפיסה הפטרונית שבירת הנגב היא שממה ריקה מתוכן, שיש לבצע בה מאמצי החייאה שיישרו קו עם מטרות חיצוניות, לעתים לאומיות ולעתים קרובות כלכליות-נדל"ניות. הילה שפיצר חותרת למעשה תחת התפישה הסטריאוטיפית המצפה מדימויים "באר-שבעיים" להיות אקזוטיים, פריפריאליים ו"אחרים-במובהק" מהנראות ה"ישראלית" ההגמונית או המגזרית לסוגיה השונים. נדמה כי ציוריה מציגים אלטרנטיבה מוחשית המסתמכת על המציאות, הסותרת את קלישאות המדבר והשונות האתנית העולות לעתים קרובות בייצוגים של אזור זה. שפיצר מציגה ציורים כמעט הדוניסטיים, של חיים מלאי תשוקה והנאה, והם מתענגים על הפרטים הקטנים המסקרנים אותה כאמנית, בין אם אלו טקסטורות בבנייני שיכונים, אורנמנטיקה מטבחית או בלגן ביתי. היא רושמת בכישרון רב את הגיבוב האסתטי ואת הנאות החושים החולפות בזמן הסעודה, את החברותא המתגבשת בחללים נסתרים מעין. היא כמו-מתעדת, ולמעשה בוראת, מהלך של זום-אין וזום-אאוט, של התקרבות אל תפנימי הבתים, והתרחקות למבט הציפור, בכדי להקיף פנים שונות של השכונות והאוכלוסיות בבאר שבע. ציורי הבתים הארוכים הקיימים כמעט בכל עיר שאינה תל אביב – מחיפה ועד דימונה - הם החוט המקשר בין מה שהוא בחץ פריפריה ובפנימיותו הוא אנשים, בני אדם.

ביקורת על התערוכה באתר 'פורטפוליו'
ראיון עם האמנית הילה שפיצר

HILA SHPITZER 4 of 8

HILA SHPITZER 7 of 8

HILA SHPITZER 3 of 8

 


 

 

 

זן נזיל / FLUID SPECIES  | תמר רודד שבתאי

תמר רודד שבתאי יוצרת תיעוד פיקטיבי של "שבט הפלואידו" (Fluid Species), בני השבט בעלי מאפיינים ייחודיים המאפשרים להם להימתח ולהתארך, להיכנס ולהשתחל לתוך איבריהן הפנימיים. הדימויים הפנטסטיים המופיעים בציורים נלכדים ברגע של שינוי ופירוק מתמידים. הם נראים ספק כצמחים, מעין סוג של אורגניזם, ספק כחלקי גוף או איברים. התערוכה כולה מדגישה פוטנציאל של המשכיות, גרעין של העברה בין-דורית, העובר בין מקטע ציורי אחד למשנהו. פרקטיקת הקיטועים יוצרת חיבורים חדשים ואינספור אפשרויות המתרחשות בו זמנית בכל מקום בחלל. קריאתה של התערוכה נעשית נדבך על גבי נדבך, באופן מצטבר. הצופה נכבש על ידי הדמויות המשדרות עדינות, יופי, גמישות וכוח בלתי מתפשר אך נשארות אניגמטיות ובלתי מפוענחות. 

  מוך תמר רודד שבתאי  11X 17 סמ אקריליק נוזלי על נייר 2016

 ללא כותרת תמר רודד שבתאי  34X 28 34X 28 סמ אקריליק נוזלי על נייר 2016

תמר רודד שבתאי   58X 76 סמ ידע בן דורי אקריליק נוזלי על נייר 2016   תמר רודד שבתאי ללא כותרת 28 על 34 סמ אקריליק נוזלי על נייר 2016

תמר רודד שבתאי ללא כותרת  30X 40 סמ אקריליק נוזלי על נייר 2016

 

 

 

 

 

 

 

'מנשר' מזמינה אתכם לתערוכה קצרה והשקת ספר צילום ומסות של 'אקטיבסטילס'

הפתיחה: יום רביעי 4.1.17 בשעה 20:00

רק לסוף שבוע הקרוב:
חמישי   11-19
שישי     11-14
שבת     11-14

 

 הזמנה
 
 
0176 b
 
0172
 
40to67 003
 

 גלריה מנשר
רח' דוד חכמי 18, תל אביב
טלפון 03-6887090
שעות פתיחה: א-ה, 11:00-19:00

 

 


 

 

נא מלא/י פרטיך, ונחזור אליך בהקדם

לימודים מלאים
קורסי ערב