לימודי ציור מנשר - אמנות-שני-דיכנר
צור קשר

דברים שצריך לדעת לפני שקונים מצלמה

רוצים ללמוד צילום? קורס צילום למתחילים הוא הזדמנות עבורכם לקבל את כל הכלים הנדרשים מצלם חובב או מקצועי וכן גם לפתח את המיומנויות השונות, שבהן משתמשים הצלמים במהלך הצילום. נרשמים לקורס כזה? אם כן, חשוב שתהיה לכם גם מצלמה איכותית, שתשרת אתכם במהלך הקורס וגם אחריו. לאילו פרמטרים חשוב להתייחס לפני שקונים מצלמה? הנה, התשובה:

  1. הגדירו את הצרכים שלכם – לפני שאתם רוכשים מצלמה, בחנו תחילה את הצרכים שלכם: האם מעוניינים לצלם באופן חובבני ולהתייחס לצילום כתחביב בלבד, או שמא אתם רוצים להפוך את הצילום למקצוע של ממש? האם אתם רוצים לקחת את המצלמה לטיולים ומעוניינים במצלמה קומפקטית וקלה, או שאתם מתכננים דווקא להשתמש איתה בסטודיו, במקום קבוע? ישנם סוגים שונים של מצלמות וצרכים שונים. חשוב להתאים את המצלמה לצרכים הקיימים כדי לנצל את כל מה שהיא מציעה.
  2. איכות הצילום – בכל קורס צילום למתחילים לומדים כיצד להשתמש נכון במצלמה וכיצד לנצל את יכולותיה השונות. אם אתם רוצים להפיק תמונות באיכות גבוהה וגם לצלם בתנאים שונים, שבחלקם עשויים להיות מאתגרים מאד, בחנו את איכות המצלמה. תוכלו למצוא מצלמות הנחשבות לאיכותיות מאד ולעומתן – מצלמות פשוטות יחסית. תוכלו למצוא מצלמות המציעות רזולוציה גבוהה מאד ולעומתן מצלמות ברזולוציה נמוכה. שימו לב גם לחיישן המצלמה. מדובר באחד החלקים החשובים שבה ובמיוחד לאלה שחשובה להם האיכות.
  3. תפעול המצלמה – אם אתם בתחילת הדרך, וגם אם אתם מעוניינים להיות באחד מן הימים צלמים מקצועיים, אין טעם שתרכשו מצלמה משוכללת מאד. בדקו את אופן תפעול המצלמה וחפשו מצלמה שקל לתפעל. מצלמה שגם החובבנים ולחסרי הניסיון יוכלו להפיק בעזרתה תמונות נהדרות. אם אתם מכירים את תחום הצילום ומנוסים בצילום, מצלמה משוכללת עם לא מעט פונקציות וודאי לא תפחיד אתכם ותוכל לספק לכם את המענה המושלם.
  4. המחיר – בדומה למוצרים אחרים, גם בתחום המצלמות, תגלו שמדובר בטווח מחירים רחב מאד. ישנן מצלמות יקרות וגם מצלמות זולות. מחיר המצלמה נקבע בהתאם לאיכותה, לפונקציות שהיא מציעה וגם בהתאם לשיקולים של החברה המייצרת עצמה. אל תמהרו בבחירה ובחנו כמה דגמים שונים של מצלמות. כדאי לכם לצאת לסקר שוק נרחב, ובעיקר בשם ההוצאה הגדולה יחסית. פנו לכמה חנויות צילום ובקשו לבדוק את הדגמים המובילים שהן מציעות. שאלו למחיר ואספו מידע לגבי המצלמה עצמה.

בכל קורס צילום למתחילים תפגשו לא מעט צלמים שוודאי יגיעו עם מצלמות גדולות, משוכללות ומקצועיות. אין זה אומר בהכרח שמדובר במצלמה שיכולה להתאים גם לכם. אם אין לכם מצלמה ואתם מתכננים להירשם לקורס כזה וגם לבחון האם ועד כמה מתאים לכם תחום הצילום, למדו על הנושא. למדו על המצלמות והקדישו לכך זמן. אל תמהרו לקבל החלטה ובחנו כמה שיותר אפשרויות לפני הרכישה.