לימודי ציור מנשר - אמנות-שני-דיכנר
צור קשר

סרטי האנימציה המובילים לשנת 2015

תחום האנימציה מעולם לא חווה פריחה אמנותית ופופולאריות כפי שהוא חווה כיום. בכל שנה מופקים ומופצים עשרות סרטי אנימציה מכל הסוגים והסגנונות, לילדים קטנים ולמבוגרים, סרטים מקוריים חדשניים וסרטים מקסימים המבוססים על ספרים ואגדות – באמת עולם ומלואו של יצירה חזותית מגוונת ואף מפעימה לעיתים. בדיוק בגלל זה קשה לעיתים לבחור איזה סרט אנימציה לראות. אז הרכבנו עבורכם סקירה תמציתית אודות כמה מסרטי האנימציה המובילים לשנת 2015.

הקול בראש – Inside Out

אי אפשר לדבר על רשימת סרטי האנימציה המובילים לשנת 2015 בלי להזכיר את הסרט המקסים והחכם הזה. אולפני פיקסאר (מבית דיסני כיום) חזרו לימי הזוהר שלהם עם הקול בראש והפיקו סרט שגם מביא אמירה מקורית, תסריט חכם ושנון וגם ביצוע מקסים שאי אפשר להישאר כלפיו אדישים בהיבט החזותי והאסתטי. באמת עיצוב גרפי מעולה עם אנימציה במיטבה וביצוע מהנה שגורם לצופה לחשוב. הסרט מתרחש בראשה של נערה מתבגרת צעירה, כאשר הוא מלווה את חמשת הרגשות העיקריים המגולמים ע"י דמויות מונפשות – שמחה, פחד, גועל, כעס ועצב. מומלץ מאוד מכל בחינה ולכל הגילאים.

הנסיך הקטן – The Little Prince

הסיפור המקסים ושובה הלב שיצא בספרו עטור השבחים של הסופר אנטואן דה סנט-אכזופרי (כולל עיצוב גרפי מינימליסטי ומדהים של הסופר) הועבר למסך הגדול עם סרט אנימציה מיוחד ואיכותי. מדהים לגלות זאת, אך זהו העיבוד הראשון של הסיפור האהוב הזה לקולנוע. באופן כללי, הסרט מתאר את סיפורו של טייס המתרסק עם מטוסו במדבר ופוגש שם ילד קטן מכוכב אחר, כאשר במקביל הוא מתאר את חייה של ילדה צעירה וחסרת פחד המתוודעת לסיפור הנסיך הקטן.

מבחינת אנימציה, סרט הנסיך הקטן כולל אנימציה ממוחשבת יפה ומתאימה אך גם שילוב של אנימציית Stop Motion המוסיפה המון חן ועומק להפקה.

Anomalisa – סרט האנימציה הראשון של צ'ארלי קאופמן

סרט אנימציה מסקרן ומצופה ביותר שאמנם יוצא לאקרנים ממש בסופה של 2015, ב-30 בדצמבר, אך מחייב התייחסות כאשר מדברים על סרטי האנימציה המובילים לשנת 2015. מדובר על סרט האנימציה הראשון של צ'ארלי קאופמן, הגאון הקולנועי העומד מאחורי סרטים כמו אדפטיישן, שמש נצחית בראש צלול ואחרים. זהו סרט אנימציה למבוגרים שהופק כולו באנימציית Stop Motion, הטריילרים נראים מדהימים ומבטיחים והסרט עצמו נראה אנושי, נוגע ומקסים ממש.

המיניונים – Minions

סרט אנימציה מצחיק ומהנה מבית אולפני יוניברסל, עם עיצוב גרפי צבעוני המשלים את התסריט בצורה מצוינת. הסרט מביא את סיפורם של המיניונים, אותם יצורים צהובים קטנים ומצחיקים שהיו דמויות המשנה האהובות מסרטי גנוב על הירח של לפני כמה שנים. הפעם הסרט מתמקד במיניונים עצמם ועושה זאת בחן שאי אפשר שלא לאהוב. הסרט מתאר את מסעם של שלושה מיניונים למצוא בוס מרושע חדש לשבט המיניונים, מסע המוביל אותם לבריטניה של שנות השישים ולאינספור חוויות משעשעות, כולל הכתרתו למלך של אחד היצורים הקטנים.