לימודי ציור מנשר - אמנות-שני-דיכנר
צור קשר

טיפים לצילום באור יום

מצלמים מדי פעם? מוצאים את עצמכם מבלים לא מעט זמן בכל טיול בחוץ לוחצים על המצלמה שלכם כדי לתעד את הנופים ואת המראות השונים? אם כן, אתם וודאי יודעים כבר עד כמה צילום הוא תחביב או עיסוק מאתגר. צילום באור לילה, למשל, מצריך התייחסות מיוחדות אל כמות התאורה במקום, אל מידת החושך ואל האלמנטים המצולמים עצמם. הדבר נכון גם לגבי צילום באור יום. אם אתם צלמים בתחילת דרככם ואתם תוהים כיצד מצלמים נכון וחכם יותר בשעות היום, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם במשימה:

  1. היעזרו בפילטר – לאור יום יש יתרונות רבים, כפי שלומדים בכל סדנת צילום. אפשר לנצל אותם לטובת התוצאה הרצויה וליהנות מצילום בלתי רגיל, שלא תמיד ניתן לקבל אותו על ידי שימוש בתאורה מלאכותית למשל, בסטודיו סגור. צילום באור יום ובמיוחד בשעה שבה האור חזק מאד מצריך התייחסות מיוחדת. אחת הדרכים להתמודד עם כמות האור הרבה היא על ידי שימוש בפילטר מיוחד, המאפשר לצלם להוריד את כמות האור שתופיע בתמונה, אך מבלי שצבעיה או גווניהם ייפגעו או ישתנו.
  2. פלאש חיצוני – אפשר ואף רצוי להשתמש בפלאש גם בשעות היום, ולא רק בחשיכה. כדי לקבל את האפקט המתאים וגם להשלים את כמות האור הנדרשת באזורים המוצלים או הכהים יותר שבתמונה, ניתן להשתמש בפלאש חיצוני, אותו כדאי להניח בזווית של 45 מעלות מהמצלמה ולהיעזר בכבל ובשלט מיוחד כדי להפעיל אותו מרחוק. השימוש בפלאש חיצוני בשעות היום יוסיף עומק לתמונה וגם אפקט מיוחד מאד של אור.
  3. נצלו את הצל שבמקום – טיפ זה איננו תמיד ניתן ליישום אולם במידה וכן, כדאי לנצלו. אם אתם והמצולמים שלכם נמצאים בחוץ, באור יום, ומדובר בכמות רבה מאד של אור וגם באור בוהק וחזק מאד, חפשו מקום מוצל יותר שבו תוכלו להעמיד את המצולם שלכם. עברו גם אתם אל המקום המוצל וצלמו משם את התמונה. צילום באור במקום מוצל יאפשר לכם ליהנות מתוצאה ברמה גבוהה ותמונה מוארת במידה הנכונה.
  4. השתמשו ברפלקטור – את הרפלקטור תוכלו לפגוש בכל סדנת צילום. הרפלקטור הוא כמעין יריעת בד גדולה מאד. הרפלקטור הוא מחזיר אור ומתאים לשימוש, בין היתר, גם בחוץ כשכמות האור היא רבה מאד. כדי להתמודד עם כמות האור הזה, כדאי לכם להשתמש ברפלקטור שצדו הלבן מכוון ישירות אל האובייקט המצולם. הרפלקטור באופן הזה יחזיר אל האובייקט המצולם את האור ישירות מהשמש ובכך יפצה על האזורים החשוכים המוצלים וייצור מראה של אור אחיד וגם רך הרבה יותר.

רגע לפני שאתם מתחילים במשימה, בדקו את כמות האור במקום ואת התנאים בשטח. אם אתם צלמים מתחילים קחו אתכם למשימה צלמים מנוסים יותר והיעזר בידע ובניסיון שלהם בתחום.