לימודי ציור מנשר - אמנות-שני-דיכנר
צור קשר

טיפים לצילום ילדים

בין אם אתם עוסקים בצילום באופן מקצועי ובוגרי לימודי צילום ובין אם אתם צלמים חובבנים, אתם וודאי יודעים עד כמה לא פשוט לצלם ילדים, ובמיוחד את הקטנטנים שבהם. ילדים מתקשים להישאר מרוכזים ומבלי לזוז מול המצלמה והם אינם בהכרח משתפים פעולה. צילום ילדים הוא משימה לא פשוטה ומאתגרת מאד ואפילו גם עבור המקצוענים. רוצים לעבור את משימת הצילום בשלום ולהפיק תמונות מוצלחות? הנה כמה טיפים לצילום ילדים:

  1. סבלנות היא מילת המפתח – כדי להפיק צילומי ילדים איכותיים, חשוב שתהיו סבלניים. זכרו, סיטואציה כזו איננה טבעית ומובנית מאליה עבור הילד, ובמיוחד כשמדובר בילד צעיר מאד. ילדים בגילאים צעירים נוטים להיות תזזיתיים מאד מול המצלמה ומתקשים לשתף פעולה. היו סבלניים, הבינו אותם ונסו לדבר איתם בגובה העיניים. חייכו, דברו בטון נעים ואל תמהרו ללחוץ על כפתור המצלמה.
  2. צרו סביבה נעימה ונוחה לילד – בין אם אתם בוחרים לצלם את הילדים בסלון הבית, בחצר הגדולה או בחדר הילדים עצמו, צרו עבורם סביבה נעימה ונוחה. הדבר נכון בעיקר כשמדובר בצילומי סטודיו למשל, כלומר, במקום שאיננו מוכר לילד. הביאו אל הסטודיו משחקים אהובים על הילד וקשטו את המרחב כולו באלמנטים מוכרים שילדים אוהבים. כל זאת, כדי לאפשר לילד לחוש בנוח יותר מול המצלמה וגם אתכם, הצלמים.
  3. היעזרו במצלמה איכותית – כפי שלומדים במסגרת לימודי צילום, למצלמה ישנו תפקיד חשוב ומשמעותי מאד בתהליך. מעבר ליכולותיו של הצלם עצמו, חשוב להיעזר במצלמה איכותית וטובה. כדי להפיק צילומים ילדים באיכות גבוהה, היעזרו במצלמה מקצועית (ובעדשות תואמות כמובן). אל תתפשרו על איכות המצלמה והקפידו להיעזר במצלמה ובעדשה המתאימה לסוג זה של צילומים.
  4. בחרו לוקיישן מעניין – כדי להגיע אל התוצאה המתבקשת, בחרו לוקיישן מעניין. גן משחקים יכול להיות מקום נהדר לצלם בו ילדים. הילדים יחושו בנוח במקום ויוכלו ליהנות גם מכל המשחקים שמסביב. חוף הים הוא מקום מתאים נוסף, שיכול להיות לוקיישן מוצלח לצילום כזה. חפשו כמה מקומות שונים והשקיעו זמן בחיפוש. וודאו שהמקום יציע לכם את האווירה שבה אתם מעוניינים וגם יתאים לילד המצולם.
  5. נסו למשוך את תשומת לב הילד – כדי לגרום לילד להישאר במקומו, להיות מרוכז יותר ופחות לזוז, נסו למשוך את תשומת ליבו באמצעות משחקים, שירים או אלמנטים ויזואליים שונים. רק לאחר שהצלחתם לעשות את זה תוכלו להתמקד בצילום עצמו וליהנות משיתוף פעולה מצידו. שיתוף פעולה זה הכרחי לתהליך ובמיוחד אם מדובר בצילומי מבוימים. אם אתם מתקשים לעשות זאת, התמקדו בצילומים טבעיים יותר, צילומים המתעדים רגעים שונים, רגעים ספונטניים שלא מצריכים את שיתוף הפעולה של הילד או היערכות מיוחדת. מדובר בצילומים בעלי אופי מיוחד, צילומים שמתעדים את הילד במצבים שונים ותופסים אותו בדיוק כפי שהוא.