לימודי ציור מנשר - אמנות-שני-דיכנר
צור קשר

טיפים לצילום ביתי

אוהבים לצלם? עוסקים בצילום באופן חובבני ותוהים כיצד תוכלו לשפר את מיומנות הצילום שלכם? אם כן, סדנת צילום יכולה להיות פתרון נהדר עבורכם. במסגרתה תוכלו לקבל מגוון רחב מאד של כלים טכניים, שיעזרו לכם להפיק תמונות איכותיות ואף מקצועיות יותר. במקביל לסדנה זו, ובמיוחד אם אתם מוצאים את עצמכם מבלים לא מעט שעות בצילומי אובייקטים דוממים בבית, מוצעים לכם, כאן, במאמר הבא, כמה טיפים לצילום ביתי שיהפכו את התמונות המצולמות למוצלחות יותר. הנה 4 טיפים נבחרים:

  1. תאורה נכונה – אם אתם רוצים לצלם תמונות שונות בבית, ובעיקר אובייקטים דוממים שונים, וודאו שהתאורה טובה מספיק. תאורת יום טבעית הופכת כל תמונה למוצלחת הרבה יותר ומציעה אווירה מיוחדת מאד. אולם, מה קורה כשמדובר בחדר חשוך או כשמעוניינים לצלם בערב? במקרים כאלה מומלץ להיעזר בתאורה מלאכותית או בפלאש כמובן. יש לוודא שהתאורה נמצאת מאחורי המצלמה, מאחורי הצלם ולא מופנית ישירות אל המצלמה עצמה (למניעת סנוור).
  2. לוקיישן מתאים – במסגרת כל סדנת צילום לומדים המשתתפים על חשיבותו של הלוקיישן. אם אתם רוצים להפיק תמונות מוצלחות יותר, חישבו על הלוקיישן בבית שבו אתם רוצים לצלם וודאו שהוא אכן מתאים לסיטואציה וגם מספק לכם את האווירה המתבקשת. בין אם מדובר בפסלים שונים בבית, באלמנטים עיצוביים מיוחדים שאתם רוצים לצלם או בכל אובייקט דומם אחר, השקיעו זמן וגם מחשבה במציאות המיקום הנכון והמתאים ביותר לצילום, מיקום שיעביר את המסר שבו אתם מעוניינים ויציע את האווירה הנדרשת.
  3. מצלמה איכותית וטובה – צילום טוב מתחיל בצלם טוב. אולם, מוצלח ומבין בתחום ככל שיהיה, אם אין לו את הכלים המתאימים, איכות התמונה שתתקבל לא בהכרח תהיה טובה. בין אם אתם בוחרים להירשם למסגרת לימודית כלשהי, כמו סדנת צילום, ובין אם רוצים להמשיך לעסוק בכך באופן חובבני ולצלם צילומים ביתיים שונים, השקיעו במצלמה טובה. ערכו סקר שוק, בדקו אילו מצלמות טובות מוצעות בשוק כיום ומהן יכולותיה של כל אחת מהן.
  4. תכנון מקדים – קחו את הזמן, תכננו מראש את הצילום עצמו, את הזוויות שמהן אתם רוצים לצלם, את הרעיון שאתם רוצים להעביר בתמונה וגם את התוצאה הסופית שתרצו לקבל. תכנון מקדים יעזור לכם להיערך לקראת הצילום וליהנות, בסופו של דבר, מתוצאה איכותית. בנוסף, וכדי להגדיל את סיכוייכם להגיע אל התמונה הטובה ביותר, כל אובייקט דומם שאותו אתם רוצים לצלם, צלמו אותו מכמה כיוונים שונים ובכמה מקומות שונים בבית. נסו במקום אחד מואר, במקום אחר חשוך יותר, נסו לצלם מהצד ואולי גם מלמעלה, במידה ואפשרי.

צילום אובייקטים דוממים הוא הליך מאתגר, המצריך התייחסות לפרמטרים שונים. רוצים להפוך את תחביב שלכם למקצוע או לרכוש כלים נוספים, שיעזרו לכם להפיק תמונות איכותיות וטובות יותר? הצטרפו אל סדנת צילום מקצועית, שתספק לכם את כל הכלים הנדרשים ותחשוף אתכם אל התחום באופן מעמיק.