לימודי ציור מנשר - אמנות-שני-דיכנר
צור קשר

מגמות עיצוביות בתחום גופי התאורה

אם בעבר היה נהוג לעצב את סביבת המגורים או העבודה באמצעות אביזרים שונים, רהיטים, צבע לקירות, דלתות מעוצבות, הרי שכיום יש אפשרות נוספת ולא פחות חשובה. כיום, הדרך הנכונה לשפר את עיצוב הבית או המשרד הוא לעשות שימוש בגופי תאורה מיוחדים, יפים ומעוצבים.

בשורות הבאות נסקור כמה מגמות מעניינות בתחום זה. בין היתר נראה אילו גופי תאורה יכולים להגדיל את חלל החדר, מתי כדאי להעדיף פתרונות נסתרים, מהם ספוטים ומה היתרונות של תאורת לד.

תאורה מעוצבת לבית גדול

לא כולם התברכו בדירה ענקית או בבית גדול. עם זאת, בזכות בחירה נכונה בגופי תאורה ובפתרונות נוספים ניתן ליצור מראית עין של חלל גדול יותר וגם – מעוצב יותר. בחדרים קטנים וכן כאשר רוצים להגדיל את המראה החלל בכלל, ניתן לשלב נכון גופי תאורה צמודים לתקרה. כאשר מוותרים על גוף גדול ובעל נוכחות, במיוחד אם משלבים זאת עם אור בהיר וחזק, נותרת תחושה של מרווח נשימה, של חלל גדול יותר, של שטח גדול.

פתרונות אחרים הם מנורות קיר, שיכולות למקד את תשומת הלב לנקודות מסוימות בבית או במשרד, כך שהשטח נראה גדול יותר ונאה יותר. גם צבעי קיר לבנים ומראות יכולים ללכת נהדר עם חללים קטנים. בנוסף, מנורות קיר וגופי תאורה תלויים יכולים להתאים גם למסדרונות, לפינות עבודה, ליחידות הורים ועוד.

האור הנסתר

מגמה נוספת שרווחת כיום בגופי תאורה מעוצבים כוללת שימוש בגופי תאורה נסתרים או נסתרים למחצה. שימוש בפאנלים ובנברשות בעיצובים מודרניים יכול גם הוא להפוך סביבה משעממת למלאת חיים, חיות ועליצות. תאורת רצפה יכולה ליצור עניין ויופי וכך גם תאורת גינה מושקעת וחכמה.

גופי תאורה נסתרים יכולים להשתלב נהדר בחדרי הורים מעוצבים, בפינות אוכל, בסביבות מושקעות. למי שמעוניין, ניתן לבחור גופי תאורה נסתרים ביחד עם פתרונות מעוצבים וגדולים, אלה ליד אלה.

פיסול סביבתי ותחכום מודרני

פתרונות של תאורה יכולים להגיע כיום במגוון גדלים וצורות, לכל טעם ולכל סביבה. ניתן למצוא גופים קטנים וגדולים ויש גם פתרונות שהם ממש פסלים סביבתיים. כאשר ממקדים את תשומת הלב בצורה נכונה, ניתן ליצור מראה כפרי או מודרני, חמים וצבעוני או רוגע ושקט וכל זאת באמצעות המנורות הנכונות ופיזורן בבית.

באמצעות שימוש נכון בדימרים ובלדים, בהתאמה בין מנורות שולחן לספוטים ולסוגים רבים אחרים של פתרונות, ניתן להאיר את הבית באור מרהיב וגם בטוח וחסכוני. ספוטים, למשל, יוצרים אור ממוקד שמתקבל מפתרונות תאורה עומדים, ניצבים, שולחניים ואחרים. פתרונות שמשלבים לדים הם גם יפים, גם מודרניים וגם מאוד מאוד חסכוניים.