לימודי ציור מנשר - אמנות-שני-דיכנר
צור קשר

פרמטרים לבחירת מצלמת וידאו מקצועית

במסגרת לימודי קולנוע נחשפים הסטודנטים למגוון הז'אנרים, הקשורים לתחום, וכמובן לציוד הרב, שבו נעזרים אנשי המקצוע המתמחים בכך. מצלמת וידאו היא אחד מכלי העבודה החשובים ביותר עבור כל מי שרואה עצמו כקולנוען בראשית הדרך, בין אם הוא מעוניין להישאר בגדר חובבן או להפוך את העיסוק למקצוע. אפשר למצוא בשוק מגוון רחב מאד של דגמים, המספקים מענה לצרכים שונים. אם אתם מעוניינים לרכוש מצלמת וידאו, הנה כמה פרמטרים חשובים שכדאי לכם לקחת בחשבון:

  1. איכות הצילום – בכל בית ספר לקולנוע, הכולל לימודי קולנוע ומגוון של קורסים, לרבות קורס צילום מקצועי, נעשה שימוש במצלמות וידאו מסוגים שונים. אם אתם לומדים בבית ספר כזה ומעוניינים להפוך את העיסוק הזה למקצוע, בתום הלימודים, חשוב שתבחרו מצלמת וידאו שמציעה איכות צילום ברמה גבוהה. מצלמות הוידאו המוצעות כיום נבדלות אלו מאלו, בין היתר, גם באיכות התמונה שהן מציעות. למצלמת וידאו איכותית יהיו לרוב שלושה חיישנים, שיחד יוצרים תמונה איכותית וטובה. למצלמת וידאו פשוטה יחסית יהיה חיישן אחד. גם לרזולוציה של המצלמה השפעה רבה על איכות הצילום. ככל שהרזולוציה גבוהה יותר, כך המצלמה תשיג תוצאות ברמה גבוהה ומקצועית.
  2. מהו אופן ההקלטה – המידע, שנקלט במצלמה, מועבר ישירות לדיסק הקשיח שבה או לכרטיס הזיכרון שלה. כל אחד מהאפשרויות מציעה משך הקלטה אחר ומשפיעה גם על האופן שבו יוקרן הסרט. במידה ובוחרים במצלמה הכוללת כרטיס זיכרון, אפשר להקרין את הסרט, שמופיע על גבי כרטיס זה, אך ורק במכשירים בעלי חריץ מיוחד, שאליו ניתן להכניס את כרטיס הזיכרון. כרטיסי הזיכרון מגיעים בנפחים שונים ובאיכות שונה של הקלטה. אפשרות של דיסק קשיח, שהינו רכיב המובנה ישירות בתוך המצלמה עצמה, משיג תוצאות ברמה גבוהה ואיננו מצריך שימוש במדיות חיצוניות.
  3. מגוון הכלים המוצעים במצלמה – במידה ונמצאים במסגרת של לימודי קולנוע ומעוניינים במצלמה מקצועית, כדאי לבחור מצלמה, המציעה במסגרתה מגוון רחב של כלים. אם, לעומת זאת, השימוש במצלמה הוא חובבני, אפשר לבחור מצלמת וידאו פשוטה יותר, שאיננה בהכרח משוכללת במיוחד או כוללת מספר רחב מאד של פונקציות וכלים שונים.
  4. מי היצרן – מצלמות הוידאו של היום מוצעות לנו על ידי מגוון רחב מאד של יצרנים. בין אם מדובר במצלמה של חברת סוני, קנון או שארפ, כל אחת מהן מציעה מענה מסוג אחר וגם יתרונות שונים. כפי שלומדים בכל בית ספר לקולנוע, כדי ליהנות מהפתרון הטוב והנכון ביותר, חשוב גם להשתמש בציוד המתאים. ולכן, יש לוודא שהמצלמה שבוחרים מיוצרת על ידי חברה, המתמחה בתחום זה של מצלמות וגם נחשבת למובילה.
  5. קבלת המלצות ממשתמשים – ניתן למצוא באתרי האינטרנט השונים כיום פורומים, המיועדים במיוחד לכל מי שמעוניין לרכוש מוצרים שונים, לרבות מצלמות וידאו. במסגרת פורומים אלה ניתן לקבל המלצות וחוות דעת על דגמי המצלמות המוצעים בשוק כיום, שיכולות לעזור בקבלת ההחלטה. אתרי האינטרנט השונים מציעים לנו גם מאמרים רבים, שיכולים לסייע גם הם בעת הבחירה ולספק את המידע הנדרש בנוגע לכל מכשיר ומכשיר.
  6. המחיר – גם למחיר ישנה חשיבות רבה מאד. טווח מחיריהן של מצלמות הוידאו הוא רחב מאד ומושפע מאיכות המצלמה, מהפונקציות שהיא מציעה וגם מהחברה, המייצרת אותה. מומלץ לבצע סקר שוק ולבחון כמה דגמים שונים ולהשוות ביניהם, תוך התייחסות אל מחירו של כל דגם. כדאי לזכור שמצלמה איכותית וטובה, סביר שתעלה יותר ממצלמה פשוטה, אולם אין צורך, בהכרח, לשבור תכנית חיסכון או להוציא סכומי כסף גבוהים מדי.