לימודי ציור מנשר - אמנות-שני-דיכנר
צור קשר

איך למנף תחביב למקצוע?

האפשרות להפוך תחביב למקצוע של ממש, כלומר להתפרנס מדבר שאנחנו מאוד אוהבים לעשות, ונוהגים לעשותו בכל מקרה, היא בבחינת חלום שמתגשם.

אולם הדרך אל הגשמת החלום ואל הפיכת התחביב למקצוע של ממש מחייבת לימודים, שכן בימינו אין די בכישרון. לימודי תעודה הם הדרך המהירה אל משרה מתגמלת, ולא רק מבחינת כסף, בתחום האהוב עליכם.

מהם לימודי תעודה?

בניגוד ללימודי תואר ראשון, הנמשכים 3 או 4 שנים (ולפעמים אף נפרשים על פני תקופה ארוכה יותר), ובדרך כלל כוללים לא רק העמקה בתחום הלימודים הראשי אלא גם קורסי העשרה וחטיבות בתחומים נוספים, לימודי תעודה הם לימודים ממוקדים, שכוללים אך ורק קורסים וידע עדכני ומקיף בתחום בו רוכשים מקצוע. בהתאם, לימודים אלה הינם (לפחות ברוב המקרים) קצרים יותר מלימודים אקדמיים, כך שניתן לרכוש מקצוע מבוקש גם תוך חצי שנה עד שנה.

יחד עם זאת ישנם גם לימודי תעודה הנמשכים פרקי זמן ממושכים יותר, משנתיים ועד ארבע. באופן טבעי התעודה אותה מקבלים בוגרי לימודים אלה מרשימה יותר מתעודות של קורסים קצרים ופותחת הרבה יותר דלתות בשוק התעסוקה (ולדוגמה, התעודות להן זוכים בוגרי "מנשר" שבחרו במסלול שאינו מוביל ל- .B.A).

יתרונות נוספים של לימודי התעודה הם העלות הזולה יותר שלהם ביחס ללימודים לקראת תואר ראשון, וכן תנאי הקבלה אליהם, שברוב רובם של המקרים הם נוחים יותר – כך שכל אחד יכול למנף תחביב למקצוע.

איפה ניתן ללמוד בקורסים מקצועיים?

מוסדות לימוד רבים מציעים בימינו לימודי תעודה, וביניהם רוב רובן של המכללות האקדמיות והאוניברסיטאות, מוסדות לימוד בעלי שם בתחומים ספציפיים (מנשר בתחום האמנויות, רידמן בתחום הרפואה המשלימה, ג'ון ברייס בתחום לימודי ההייטק, פסגות בתחום לימודי שוק ההון, ועוד), ועוד שלל אפשרויות פחות מוכרות בכל תחום אולם בהחלט כאלה שלא כדאי לפסול אותן על הסף.

על מנת לבחור מסלול לימודים רצוי קודם כל לחשוב טוב טוב אם באמת רוצים למנף את התחביב למקצוע – מצד אחד אמנם עבודה בתחום אותו אוהבים (ואולי אפילו טובים מאוד בו) מובילה לסיפוק רב, אך מצד שני ישנם גם מקרים בהם השגרה השוחקת מאיינת אט אט את האהבה לאותו תחביב ובסופו של דבר גם המקצוע לא מתגמל מספיק וגם התחביב כבר אינו ממלא אותנו בנחת.

אם החלטתם שכדאי למנף את התחביב, ערכו רשימה של כל מוסדות הלימוד המציעים לימודי תעודה בתחום. את אלה שאינם נגישים עבורכם מבחינת מיקום גיאורגרפי מחקו מהרשימה, ולגבי כל השאר ערכו השוואה מדוקדקת – בעיקר מבחינת היקף הלימודים, גובה שכר הלימוד והמוניטין של מוסד הלימודים.

מומלץ להעניק עדיפות לפרמטר הראשון ולשלישי, שכן אם אתם רוצים להתמקצע ולהגיע למשרות איכותיות באמת בתחום כדאי ללמוד במקום הנחשב מוביל בתחום זה ולהשתתף בתוכנית לימודים מעשירה באמת.