לימודי ציור מנשר - אמנות-שני-דיכנר
צור קשר

טיפים לבחירת לוקיישן לסרט

בהפקת סרטים, בין אם מדובר על סרט סטודנטים עצמאי במסגרת לימודי קולנוע, סרט תדמיתי לעסק, פרויקט לימודי צלום או אפילו סרטון מושקע לאירוע משפחתי, לבחירת הלוקיישן לצילומים יש השפעה מהותית על הצלחת ההפקה כולה ועל היעילות שלה. הלוקיישן לסרט – המיקום בו מצלמים אותו – משפיע על המראה הוויזואלי, על נוחות העבודה, על הבטיחות, על התוצאה הסופית וכיוצא באלה. בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה יש ממש תפקיד מוגדר של אדם האחראי על מציאת הלוקיישן המושלם. ריכזנו עבורכם את הטיפים העיקריים לבחירת לוקיישן לסרט.

מיקום ידידותי למצלמה

קחו בחשבון רקעים, צבעים בסביבה, רמות ה"בלאגן" ואי הסדר במיקום הרלבנטי וכיוצא באלה בבחירת לוקיישן לסרט. על המיקום להיות ידידותי למצלמה מבחינת המראה הוויזואלי שלו ולספק את המראה הרלבנטי לסרט שלכם.

הגודל משנה

כמובן שזה תלוי איזה סוג של סרט אתם מצלמים, אבל לגודל הלוקיישן יש משמעות וחשיבות. חלל קטן ודחוס אינו אידיאלי להפקת וידאו והצפיפות פוגעת גם בעבודה עצמה וגם בתוצאה הוויזואלית הסופית. רצוי חלל גדול יחסית וכזה המתאים לאופי וסגנון ההפקה או אפילו להעדיף לוקיישן פתוח אם זה מתאים לתסריט ולהפקה.

היבטי תאורה

ציוד תאורה יכול לספק פתרונות יצירתיים ואיכותיים מאוד לסוגי תאורה שונים ולמגבלות רבות. אך ישנם לוקיישנים בהם אמצעי תאורה שקיימים במקום ואשר עשויים לפגוע במראה המבוקש. לכן יש לוודא כי ניתן לכבות או לשנות את התאורה הקיימת במקום וכי ניתן לעבוד עם אמצעי תאורה שצוות הצילום מביא עימו. בנוסף, יש לשים לב לנושא הצל בלוקיישן הפוטנציאלי ולבחון את השפעת הצל על התאורה הכללית בשעות שונות ביום. התאורה היא גורם חשוב בתוצאה הוויזואלית של ההפקה שלכם ויש לקחת כמה שיותר פרמטרים וגורמים בחשבון – חשמל, מקום פיזי, אפשרות מניפולציות על תאורה קיימת, צל, אור טבעי וכו'.

התאורה היא מרכיב חשוב מאוד בכל מסגרת של לימודי צילום וכך גם בהקשר של טיפים לבחירת לוקיישן לסרט.

מיקום שקט ורגוע

סאונד ברור וחד הינו הכרחי להעברה נכונה של המסר והוויזואליות הרב גונית שבסרט שלכם. לכן בחרו לוקיישן שבו איכות הסאונד המוקלט תהיה טובה, לוקיישן ללא הפרעות צליל שונות שעשויות לפגוע בצילומים ובתוצאה הסופית – למשל כביש סואן, רעשי רקע, רעשי דיבורים וכו'. נסו לעמוד במיקום הרלבנטי למשך לפחות כדקה, בעיניים עצומות ונסו לדמיין כיצד יישמע הסרט שלכם במיקום הזה.

אתם צריכים את הכוח, של החשמל

קשה מאוד לצלם סרט בלי חיבור ישיר ומתאים למקור חשמל. הציוד הדרוש לצילום הינו רב, משוכלל ודורש חשמל, לכן הקפידו לבחור לוקיישן שיש בו תשתית חשמל המתאימה לצרכים שלכם ולזמני הצילום. אם מצלמים בחוץ ובמיקום מרוחק בדקו את האפשרות הריאלית להביא לשם גנרטור או פיתרון חשמל אחר. זהו היבט טכני של לימודי קולנוע למשל, אך היבט חשוב ומעשי הנדרש להצלחת ההפקה.

נגישות נוחה

כאמור, צילום סרט דורש הרבה ציוד, שחלקו במקרים רבים מאוד כבד ומורכב. לכן בחרו לוקיישן בעל נגישות טובה ונוחה, מיקום שניתן להגיע אליו עם הרכב, לחנות ולפרוק את הציוד בצורה יעילה. נכון שלפעמים חייבים לצלם במיקום לא מאוד נגיש, אך גם לכך יש פתרונות ואפשר לבחור לוקיישן עם מראה דרמטי ומבודד אך נגיש לציוד, לצוות ולכלי רכב.

טיפים נוספים

  •          חללים גדולים או חדרים שעשויים מחומרים מסוימים עשויים ליצור בעיה של הדהוד הסאונד בהם. בדקו זאת לפני בחירת הלוקיישן ותחילת הצילומים.
  •          מזג אוויר – כאשר מצלמים בחוץ יש לוודא שיש לכם פתרונות להגנה על הציוד מפני פגעי מזג האוויר – שמש, גשם, אבק, קור וכיוצא באלה.
  •          אישורים – במדינה קטנה ומסובכת בירוקרטית כמו ישראל, חשוב לוודא שיש לכם את האישורים הרלבנטיים לצלם במקום כלשהו. אתם ממש לא רוצים שבאמצע הסצנה יבוא פקח או שוטר ויפזר את ההפקה, שלא לדבר על הקנסות האפשריים.