לימודי ציור מנשר - אמנות-שני-דיכנר
צור קשר

תוכנות עריכת סרטים

המחשב מהווה כיום חלק בלתי נפרד גם מעבודות וידאו למיניהן, כאשר כלים טכנולוגיים מתקדמים הפכו משימות כגון עריכה לזמינות ונגישות הרבה יותר, עם תוכנות עריכה ייעודיות המחליפות חדרי עריכה משוכללים ויקרים יותר. תוכנות עריכת סרטים מאפשרות בפועל כמעט לכל אחד להפיק תכני וידאו איכותיים ומהוקצעים, הכל באמצעות המחשב. כך שבין אם אתם מחפשים פיתרון לעריכת סרטון חתונה או בר מצווה מושקע ומקצועי ובין אם אתם רוצים פיתרון יעיל ואיכותי לסרט הסטודנטים שלכם במסגרת לימודי קולנוע וטלוויזיה, לפניכם פירוט של כמה מתוכנות עריכת הווידאו הנפוצות.

למרות שיכולות עריכת וידאו הן הרבה יותר נפוצות ונגישות כיום, כולל לציבור הרחב במקרים מסוימים, חשוב להבין כי אפילו תוכנת עריכת הסרטים הטובה ביותר אינה תחליף אמיתי של בית ספר לקולנוע המספק מסלול מובנה וייעודי להכשרה בתחום, כולל לימודים מעמיקים של תורת העריכה.

Movie Maker תוכנת עריכת הווידאו של מיקרוסופט

תוכנת Movie Maker מבית חברת מיקרוסופט היא תוכנה חינמית פופולארית מאוד, היא ניתנת להורדה והתקנה על מחשבים המריצים את מערכת ההפעלה ווינדוס של החברה. התוכנה לעיתים נקראת בעברית "יוצר הסרטים". מדובר באופן כללי על תוכנה ידידותית מאוד למשתמש, קלה לתפעול ובעלת מאפיינים בסיסיים של עריכת וידאו וסרטים. למרות שהיא מאפשרת עריכת וידאו ברמה גבוהה יחסית, היא באופן כללי תוכנה ביתית פשוטה המיועדת לשימושים אלו, לרוב לא תראו אותה בשימוש של בית ספר לקולנוע למשל, אך בכל זאת מדובר על כלי נפוץ מאוד שראוי להכיר.

התוכנה מאפשרת לערוך ולשלב תכני וידאו שונים, תמונות ומוזיקה, כאשר מייבאים את כל אלו מהמחשב או ממדיות חיצוניות אל התוכנה. ניתן לייצר מעברים ואפקטים ויזואליים שונים, לחתוך קטעים מתוך סרטונים, לחבר סרטונים, להוסיף כתוביות לסרטון וכיוצא באלו.

Final Cut

מבחינת תוכנות עריכת סרטים, זוהי כבר תוכנה מקצועית המשמשת גם במסגרת לימודי קולנוע וטלוויזיה וביישומים מתקדמים נוספים. התוכנה היא מבית היוצר של חברת אפל, כך שהיא מיועדת למחשבי המק של החברה בלבד. מדובר על תוכנת עריכת סרטים פופולארית מאוד הנחשבת איכותית, מקצועית ומדויקת במיוחד. המאפיינים המרכזיים של תוכנת Final Cut לעריכת וידאו כוללים למשל: תמיכה בפורמטים באיכות גבוהה, תמיכה בתכני וידאו ממצלמות שונות במקביל, תמיכה נרחבת בפורמטים הנפוצים בווידאו, שימוש בלתי מוגבל ברצועות וידאו, פילטרים מגוונים ומקצועיים, ממשק תפעול וניהול נוח ויעיל מאוד, שלל כלי עריכה מתקדמים, כלים מקצועיים רלבנטיים המגיעים באופן מובנה בתוכנה, שילוב עם תוכנות אחרות של אפל ובאופן כללי יכולות עריכת וידאו מעולות.

בדומה למוצרים אחרים של אפל, גם תוכנת פיינאל קאט מציעה ממשק ניהול ויזואלי וידידותי מאוד, עם 4 חלונות עבודה וצפייה מרכזיים. זו תוכנה בתשלום, שניתן להוריד מאתר אפל, עלותה היא כ-300$.

Adobe Premiere – אדובי פרמייר

חברת התוכנה אדובי (מפתחת תוכנת פוטושופ הנפוצה לעריכת תמונות) מציעה את תוכנת פרמייר לעריכת סרטים. תוכנת Adobe Premiere נחשבת לאחת התוכנות החזקות והפופולאריות בתחום, תוכנה מקצועית מהמדרגה הראשונה המציעה יכולות מגוונות מאוד של עריכת תכני וידאו, שילוב תמונות וסאונד, אפקטים מיוחדים וכן הלאה. בהקשר של לימודי קולנוע וטלוויזיה ניתן לומר כי זוהי תוכנה המשמשת גם ברמות הגבוהות ביותר, עבור הפקות המיועדות לשידור בטלוויזיה, לקולנוע, לשידורי מובייל ואינטרנט וכיוצא באלו.

התוכנה כוללת כלים רבים מאוד לעריכת תכנים והוספת מאפיינים מתקדמים לסרט שלכם, איכות התמונה של התוכנה מעולה וממשק העבודה אמנם מקיף ומורכב אך עם זאת ידידותי למשתמש. ניתן לרכוש גרסא בסיסית ומוזלת של התוכנה או את הגרסה המלאה, המתקדמת מאוד והיקרה.