לימודי ציור מנשר - אמנות-שני-דיכנר
צור קשר

קולנוע ישראלי – כל מה שרצית לדעת

מקולנוע המתבסס במידה רבה על סרטי 'בורקס'  הפך הקולנוע הישראלי לאיכותי ומקצועי. לא בכדי אנו זוכים לשמוע שוב ושוב על סרטים ישראלים אשר זוכים להשתתף וגם לזכות בפרסים בפסטיבלי הסרטים המוכרים והמובילים בעולם וכן להיות מועמדים ראויים בטקס פרסי האוסקר.

אם בזמנו, כאשר הסרט "השוטר אזולאי" זכה להתחרות על פרס האוסקר, כל אזרחי ישראל התרגשו וחיכו בקוצר רוח לבשורה על זכייתו (שלצערינו לא הגיעה לבסוף) הרי שכיום אנו שומעים, כמעט כל שנה, על סרט מבית היוצר של מדינתנו הקטנה, אשר משתתף בתחרות ואף מהווה מועמד חזק וראוי לקטוף את הפרס.

אם גם אתם, במקרה, חולמים על כתיבת תסריט, בימוי או הפקת סרט איכות, אין ספק כי לימודי קולנוע וטלוויזיה בבית ספר לקולנוע יכולים לסלול לכם את הדרך לעיסוק מקצועי בעולם הקולנוע שבו השמיים הם הגבול.

הנה לפנינו כמה מהסרטים הישראליים המוביליםף האיכותיים, המוכרים והמשפיעים ביותר בשנים האחרונות:

בופור – הסרט, זוכה פרס אופיר בשנת 2006,  מבוסס על אירועים אמיתיים מספר את שיפורם המרתק של קבוצת חיילים במבצר הבופור המפורסם ו'מתעד' את חוויותיהם המרגשות, המפתיעות והמיוחדות במהלך חודשי השהייה האחרונים במוצב, רגע לפני נסיגתו של צה"ל מהמוצב ופיצוצו של המוצב.

הדמויות השונות בסרט וביניהן מפקד המוצב לירז (אושרי כהן), זיו םארן, הלוחם ביחידה לסילוק פצצות (אוהד קנולר), אושרי סמל המחלקה(אלי אלטוניו), קוריס החובש (איתי טיראן), זיטלאווי (איתי תורג'מן )ועוד, יוצרים בעיני הצופפה רגעים רבים של התרגשות, הזדהות ולא מעט דילמות מוסריות.

עג'מי – הסרט אשר זכה בלא פחות מחמישה פרסי אופיר, היה (ועודנו) הפתעה מרגשת עבור עולם הקולנוע הישראלי. הסרט המגולל את סיפורה של החברה הערבית בשכונת עג'מי ביפו, בנוי למעשה מחמישה סיפורים, או פרקים אם תרצו, אשר מספרים סיפורים שונים ובכולם מתגלה לבסות מכנה משותף והקבלה מעניינת במיוחד. צוות השחקנים הורכב ברובו הגדול משחקנים לא מקצועיים אשר עברו סדנאות והכשרות מקצועיות על מנת להכשירם ולסייע להם לשחק את תפקידם בסרט באופן הטוב ביותר.

הסרט התקבל בתרועות רמות על ידי מבקרי הקולנוע, בארץ, ובעולם והוא הוגדר על ידי מבקי הקולנוע בישראל כ"הישג מופלא ומפתיע".

הערת שוליים –  הסרט הערת שוליים זכה ב9 פרסי אופיר (!) וכן בפרס התסריט הטוב ביותר בפסטיבל קאן המפורסם בשנת 2011. מטבע הדברים, הסרט זכה גם להיות מועמד בטקס האוסקר עבור פרס הסרט הזר הטוב ביותר, אך לצערנו לא זכה לבסוף לקטוף את הפרס. בסרט משתתפים שחקנים מובילים בעולם הקולנוע הישראלי כדוגמת שלמה בר אבא(בתפקיד האב, חוקר התלמוד), ליאור אשכנזי (בנו של חוקר התלמוד) וכן עלמה זק, יובל שרף, ג'וני שועלי, נתן דטנר ועוד רבים וטובים.

הסרט למעשה מגולל את סיפורם של שני פרופסורים,חוקרי תלמוד, ולפני הכל אב ובן (בר אבא ואשכנזי). הסרט בא לבחון את הדילמה בין האב, איש הדוגל בשיטת המקר הישנה והמסורתית והבן,  נציגה של שיטת המחקר החדשה, כאשר מתגלה כי מחקרו החשוב של האב, שעליו עבד במשך עשרות שנים, הופך למיותר ובלתי רלוונטי עקב תגליותיו של חוקר אחר.

זוהי רק טעימה על קצהו של מזלג מכל יצירות הפלא של עולם הקולנוע הישראלי המופלא. נוכל לדבר עוד רבות על יצירות פאר נוספות כמו מצלמות שבורות, השוטר אזולאי, מאחורי הסורגים ועוד רבים וטובים. אין ספק – הקולנוע הישראלי הופך, בצעדי ענק, לשם דבר בקולנוע העולמי.