לימודי ציור מנשר - אמנות-שני-דיכנר
צור קשר

למה ללמוד אומנות?

בעולם המודרני של היום, בו הטכנולוגיה הדיגיטלית שולטת במרבית תחומי החיים, אם לא בכולם. לפעמים נדמה כאילו לאומנות אין יותר מה להציע. בכל שנה ושנה, יוצאות לשוק מיני המצאות, כגון מדפסות תלת מימדיות או סורקים חכמים, היוצרים אינספור העתקים של אותו מוצר, דבר הגורם למקוריות ולחשיבה יצירתית להיחשב מעט מיושנות. עם זאת, המציאות מראה את ההיפך. כשבודקים מספרים אמיתיים, מסתבר כי לימודי אומנות עדיין נמצאים בין עשרת נושאי הלימוד הפופולאריים ביותר, לצד רפואה ומנהל עסקים.

בכל שנה ושנה, בכל רחבי העולם, אינספור סטודנטים לומדים את מקצועות האומנות השונים, החל מאמנות רב תחומית, דרך לימודי קולנוע, כתיבה ועיצוב, ועד ללימודי משחק ואומנויות הבמה. לעומת לימודי קולנוע, משחק, מחול ודומיהם, המאפשרים לסטודנטים להיות באור הזרקורים, לימודי אומנות מעניקים ליצירה את הבמה המגיעה לה, כאשר האמן נותר מעט מאחור.

ועדיין, כאמור, לימודי האומנות הפלסטית נחשבים לפופולאריים במיוחד. בכל שנה, יותר ויותר סטודנטים פונים אל מוסדות הלימוד השונים ומבקשים להתקבל למסלולי האומנות. רבים מהם אינם מתקבלים, אולם מנסים שוב ושוב עד שחלומם מתגשם. מדוע? מה כך כל מיוחד בלימודים אלו לעומת סוגים אחרים? על שאלות אלו ואחרות ננסה לענות במאמר זה.

לימודי העבר כמפתח לעתיד טוב יותר

בכל תחום שהוא, יש ללמוד את ההיסטוריה שלו ואת הדרך שהובילה את התפתחותו. בתחום האומנות, דבר זה הנו מהותי במיוחד. בכדי להבין את אופני היצירות של היום, יש ללמוד את ערכי היסוד שנהגו במאות מוקדמות יותר, עוד בימי יוון העתיקה.

לימודי אומנות מאפשרים לסטודנטים ללמוד את הכלים הבסיסיים ביותר, כגון קומפוזיציה, אור וצל, חלל ומרחב ועוד. הבנת העבר האומנותי והרקע להתפתחות מושגים אלו הנם מהותיים ליצירת אמנות העתיד, מאחר ורק על גבי ידע זה ניתן לרכוש כלים חדשים ודרכי אומנות חדישות.

מימוש הפוטנציאל האומנותי במלואו

על אף האמונה הרווחת, אף אומן לא נהפך לדה-וינצ'י, רמברנט או פיקאסו בן לילה. אמנם, על הסטודנט להיות בעל כישרון ופוטנציאל יצירתי, אולם עליו ללמוד ולהתמיד בלימודים העבר וטכניקות העתיד עד שיכולותיו וכישוריו יהפכו למשהו איכותי.

באמצעות לימודי אומנות, הסטודנטים רוכשים את מגוון הכלים הנדרשים לעיסוק באומנות, החל מהכרת החומר והצורה, דרך מתן משמעות חדשה ואחרת לחומרים ורעיונות, ועד לפיתוח היצירתיות והסגנון האישי. לרוב, תואר ראשון באמנות נמשך שלוש עד ארבע שנים, במהלכן הסטודנט רוכש את הידע הנדרש ומתמקצע באופן מעשי.

לימודים תיאורטיים לצד לימודים מעשיים

לימודי אומנות מעניקים לסטודנט את הידע העיוני והתיאורטי הנדרש לו, אולם בכדי לשייף יכולות אומנתיות אלו, על הסטודנט להתמקצע גם באופן מעשי. בשל כך, לימודי אומנות מעניקים גם ניסיון מעשי, החל מביצוע יצירות אומנות כאלו ואחרות במהלך הקורסים, קבלת ביקורות בונות על יצירות אלו וכלה בבניית תיק עבודות איכותי, המכיל את מיטב היצירות של האומן לעתיד.

חברה תרבותית היא חברה איכותית יותר

ההיסטוריה מלמדת אותנו כי חברה תרבותית היא חברה טובה יותר. לימודי אומנות מעניקים את הכלים הנדרשים לאמני העתיד, ובכך מאפשרים להם לתרום לחברה אליה הם שייכים. מגוון העבודות והיצירות שיצאו תחת ידיהם לא רק יהדרו את המוזיאונים והמבנים השונים, אלא גם יתרמו לחברה האזרחית שאינה צורכת אמנות בחיי היומיום.

לימודי אומנות על ידי הטובים ביותר

אומנות טובה מועברת מדור לדור, ממורה לתלמיד, על ידי הטובים ביותר. בבית הספר מנשר, ניתן ללמוד אומנות על ידי צוות מרצים מהטובים בתחום האומנות בארץ. בנוסף לכך, הסטודנטים זוכים לרכוש כלים וידע חיוניים, להתמקצע  באופן מעשי, לקבל משוב מעמיק, להציג את יצירותיהם ולבנות תיק עבודות איכותי.