הישגי סטודנטים
כניסת סטודנטים
03-6887090

תערוכת בוגרים

תערוכת בוגרים מנשר 2017

אירועים במנשר

הקרנות, תערוכות, כיתות אמן ועוד

גלריית מנשר

תערוכות בגלריית מנשר

עבודות סטודנטים - אמנות

תרגילים, הגשות ותהליכי עבודה

פרויקטי גמר - אמנות

פרויקטי גמר של תלמידי המחלקה

השגי בוגרים - אמנות

תערוכות, תחרויות, פרסים ועוד

ענבל אגוז - פרט מתוך תערוכת היחיד בבית האמנים בירושלים

פרט מתוך תערוכת היחיד של ענבל אגוז, WORKING CLASS HERO  בבית האמנים בירושלים.

ענבל היא בוגרת המחזור האחרון של המחלקה לאמנות במנשר.

 


 

הידאיה דכה משתתפת בתערוכה

הידאיה דכה, בוגרת המחזור האחרון של המחלקה לאמנות משתתפת בתערוכה
"האמנות: לשרוד"

אוצר: יחזקאל לזרוב

aza13

כתבה של גליה יהב ב'הארץ' און ליין

תערוכות בוגרים 2014 || מנשר: ממהומת אלוהים מאושרת לאיפוק עשוי היטב

עבודת וידיאו וסטילס המערבת את החושניות והסקסיות של החאפלה המזרחית בזו של מועדני הגייז; מיצב עשוי כדי חימר ושטיחוני תפילה; פרויקט צילום המתמקד בחזיתות בתים. אלה כמה מהעבודות הבולטות של בוגרי צילום ואמנות במנשר

גליה יהב
08.07.2014

מצב האמנות משברי מאז ומתמיד, הן מבחינה פילוסופית והן מבחינה פרגמטית. אבל נראה כי השנה באמת נשבר שיא מקומי של משבריות במוסדות ללימוד האמנות, וכי אי ודאות, סכסוכי עבודה ואי אמון נוקב וגורף כאלה לא נראו בהם מאז המרד בבצלאל בסוף שנות ה-70.

אלו ניכרים בשלושת המוסדות המובילים, ברמה זו או אחרת. בבצלאל אמנם נמנעה ברגע האחרון שביתה כוללת, אבל רק בזכות פסיקת בית הדין לעבודה, שביטלה את הפיטורים המתוכננים ובעצם גם את שאר מהלכיה של הנהלת האקדמיה. בתוכנית התואר השני התפטר מנהל המחלקה רפאל זגורי־אורלי במחאה על קיצוצים ושיבוש עבודתו, ורק השבוע נודע כי ניקולא טרזי מונה למחליפו. כיום יחסי העבודה במוסד אמורים לחזור לשגרה, אך לאחר חילופי ההשמצות והטחת ההאשמות הפומבית בין כל הנוגעים בדבר - משבר האמון יהיה קשה לאיחוי. בשנקר אמנם לא הגיעו לטונים צורמים כמו בבצלאל, ונכון לעכשיו נרגע סכסוך העבודה שהוכרז שם עקב תנאי המרצים מן החוץ. אבל ימי המו"מ על ההסכם הקיבוצי בעיצומם, והם יתנהלו ככל הנראה עד תחילתה של שנת הלימודים הבאה. ואילו במדרשה מתקשים למצוא את האדם המתאים, שגם יהיה מעוניין להחליף את המנהל היוצא.

לנוכח כל זה, תערוכות סוף השנה מתגבשות ברוח נכאים, בדקה התשעים או מתוך התגייסות בחישוק שיניים למען הסטודנטים. אבל איזו תמונה תצטייר בהרשמה לשנה הבאה? מי הסטודנט שיהמר על מוסד שאף אחד לא מעוניין לנהלו או שיחסי העבודה שלו מגיעים לפתחו של בית המשפט? מי הסטודנט שיהמר על כך שחלק מתקופת לימודיו יוקדש לתמיכה במלמדיו השובתים, הנאבקים על שכרם? ומי רוצה להמר על אג'נדה ניהולית וסדר יום אמנותי שיגובש בחטף?

המצב המשברי הזה עשוי להיות נקודת המפנה של בתי הספר הפריפריאליים ושל בתי הספר התל אביביים הקטנים יותר (מנשר, מכון אבני וסמינר הקיבוצים), אם רק ישכילו להציע לתלמידיהם יותר מאשר חממה פמיליארית מגוננת. זה הרגע שלהם לחדד את האמביציה האקדמית והאמנותית, להשוות שכר ותנאים ולגייס מרצים, או אפילו רק להעמיד בחזית את המרצים האיכותיים שמלמדים אצלם, למרק את הסילאבוסים, לעדכן רלוונטיות.

בבית הספר מנשר טוענים לאפליה מתמשכת מצד משרד התרבות בתמיכה התקציבית בהם: בימים אלה הם מגישים תביעה, הטוענת לעיוות ולחוסר בקריטריונים לתמיכת המשרד, וכן לקיום "מנגנון הגנה מוגזם לטובת החזקים", כלשון מנהל בית הספר עודד ידעיה. למרות תחושת העוול מסיימים השנה את הלימודים 26 בוגרים. ומאחר שהמחלקה לאמנות במנשר קטנה מאוד, תערוכת הגמר משותפת לה ולמחלקה לצילום, הבולטת בין השתיים. השנה מאורגנת תערוכת הגמר כפרויקטים נפרדים של כל הסטודנטים וכתערוכה קבוצתית משותפת להם בגלריה של בית הספר. כך ניתן לראות כיצד מציב כל סטודנט תערוכת יחיד קטנה, כיצד הוא מגבש פרויקט שלם בחלל, אבל גם את האופן שבו הוא משתלב עם יצירות שונות.

הפרויקט המרשים ביותר הוא KULU של מיכאל ליאני, המורכב מווידיאו (22 דקות) וצילומים. קוּלוּ (כולם במרוקאית) מתחיל בצילום עץ תאנה בחצר במגדל העמק. אנשים נכנסים ויוצאים בבתי שיכונים, אחד משוחח עם חברו היושב ברכב, נשען על החלון, נערה מתאמנת בריקודי בטן. חלונות עם תריסים, שכונה. סאונד של תיפוף בדרבוקה מסמן אקספוזיציה. ואיזו מהומת אלוהים מאושרת תתחולל אחרי הפתיחה הזאת. אורות מהבהבים במועדון גייז, טקסי חינה, חאפלות משפחתיות, מסיבות באומן 17 ושל ליין אריסה, אימונים על ריקודי בטן, ועוד. גברים, נשים, ילדים, נערות, זקני שבט ודודות, דראגיסטים, אורחים מזדמנים ובליינים מיומנים, כל אלה ואחרים רוקדים, אוכלים, מוחאים כפיים, משתוללים, בוערים בחושניות, סקסיים. שוב ושוב הם מתייצבים מול המצלמה, עושים פוזה ומשלחים מבט מפתה, כשהם טועים בין וידיאו לסטילס.

כך נוצרות תמונות של יחידים הקופאים בלב ההמון, כרגעי בועה, אינטימיות, ציד. יותר מכך, ליאני מצלם את כל זה בשחור־לבן, מוהל סטילס וקולנוע, מתעכב על רגעים שקטים בלב ההמולה בהילוך אטי מלודרמטי, ממסך הכל במוזיקה מרימה, ומגיע לשיאי דרמה א־לה קופולה. הווידיאו נע בין בניית מתח שקט, קצב, לבין התפרקותו המשתוללת. בבחירות הצילומיות שלו החושניות והסקסיות של החאפלה המזרחית מתערבבת בחושניות ובסקסיות של מועדני הגייז, ונוצרת השוואה בין שני סוגי מנטליות משפחתית, שבטית וקהילתית העסוקות בעצמן.

ליאני מצליח לשלב בין הומאז' לתרבות שממנה בא להומאז' לתרבות שאליה פנה באופן מתוחכם - דרך החזותיות המוחצת של השמחה, היסוד הקרנבלי, עוצמת האקסטזה המאפיינת את שתיהן, באמצעות עריכת תמונות קצרות המערבבות שמחה בשמחה. מה שנתפש בדרך כלל כקהילות בהתנגשות, האחת מסורתית ושמרנית והשנייה נהנתנית וחדשנית, מקבל אצלו האחדה מלהיבה - שתי תרבויות המתמקדות בעונג, בחדוות ההשתתפות - והוא נע בין שתיהן בטבעיות של בן בית, מלא הומור, מצחיק באופן לא מתחשבן, נהנה בעצמו.

"אני עובר עם פנס בהפסקות חשמל חברתיות ההולכות ובאות", הוא אומר על כך. חשוב להגיד גם שהסרט כולל טיפוסים נפלאים, כוכבים טבעיים ברגעים מעוררי הזדהות של התגברות על מבוכה חברתית וגופנית והתמסרות לריקוד, או ברגעי התפרקות מעוררי קנאה לצלילי מוזיקה מעולה, תפאורות ביתיות שכמו נלקחו היישר מהסבנטיז ודינמיקות כובשות לב. אנושיות לא מעושה פורצת מכל קטע וקטע. בנוסף לסרט מציג ליאני שלושה צילומים הקשורים למגדל העמק והופכים אותה למחוז חפץ איקוני, למקום שהוא חלום ורוד, ותצלום־פליפ של דיוקן בחורה צעירה שלשונה בחוץ; כשזזים מול הצילום הלשון נעה, כמו מונה ליזה שמשמיעה צהלול (קולולו).

הידאיה דכה מציגה מיצב עשוי כדי חימר ושטיחוני תפילה, בשניהם היא מטפלת באופן כזה שהפונקציונליות שלהם, החפצית והדתית, נעלמת לטובת תפאורניות מסדר אחר. מרכז החלל נחצה על ידי שדרת עמודים שנבנתה מכדים המונחים זה על זה, הופכים כך לפיסול בטנוני המשלב סוגי עיטור וחומריות שונים, מעוטר בנוצות ובשרשראות חרוזים. לצדם שטיחוני התפילה שהמסגדים המסומנים עליהם נגזרו החוצה עד מחציתם והועמדו בהבלטה באוויר כמין כרטיס ברכה תלת־ממדי. כשהם מונחים ביחד זה לצד זה, הם יוצרים תמונת נוף ממוזערת, מן הולילנד עתירת מסגדים בצבעי סגול־ירוק־אדום־כתום בוערים. "הכדים והשטיחים הם מסמכים היסטוריים", היא כותבת על העבודה, "מוצרים של ייצור תעשייתי שנמצאים בכל הבתים שאני מכירה. הם תרבות דתית, תרבות של חפצי נוי".

גם נעם נכון עוסקת בשיבוש האסתטיקה הביתית והטקסטיל כמעידים על תרבות. קיר שלם בחלל צופה בטפט צבעוני כתום־שחור, שנדגם ממפית נוי ששימשה ככיסוי למסעד הכורסה בבית הוריה. מול הקיר תלוי שטיח בעל דגם מעוטר שחלק מעיטוריו נגזרו החוצה, כך שהוא הופך לדמוי תחרה מחוררת. עוד מוצג שולחן אור ובו מונחת מפית פרומה שהולחמה עם מפית קרושה - ביחד הן מוצר ייחודי המוצג כמעין ממצא תרבותי נדיר.

ריקי שוורץ מציגה פרויקט צילום מאופק ועשוי היטב, צילום אדריכלות ברוח רועי קופר ואפרת שוילי, המתמקד בחזיתות בתים כבאלמנטים פיסוליים במרחב. בעצם, רוב הבתים של שוורץ נראים כתצלומים משטרתיים - חזית ופרופיל. הצדודיות שלהם חלקות, חסרות חלון, נדמות כחתך גיאולוגי, כבתים חצויים בנוסח גורדון מטה־קלארק או כתרגילי־ענק נוסח רייצ'ל וייטרד. הם נבנו מראש כמחכים לבית תאום שיידבק לקיר החיצוני שלהם, בינתיים הם מגרש ריק, והם מתקבלים כמעין מסכי אבן אטומים, רק משוליהם מציצים מרפסת, סוכך או סביבת עפר מאחור.

 

 

תערוכה של יעל גולדברג ושרון מוספי

בוגרות 2013 מציגות בגלריה אלפרד 3/7/2014

Alfred DustBowl 1.0

ספרה של לורן מילק "פרפר פרלין"

כתבה של רועי חסן על על ספרה של לורן מילק, בוגרת מחלקת כתיבה "פרפר פרלין", בידיעות תל-אביב.

loren

בוגרת מחלקת אמנות יפעת אלוק

אנו שמחים לשתף אתכם בכך שגלריה בספרד רכשה 10 עבודות של יפעת אלוק, בוגרת מחלקת אמנות, שיוצגו בתערוכה ויהיו חלק מאוסף הקבע של הגלריה. הפניה והרכישה נעשו ביוזמת אספן אומנות ספרדי שרכש 9 מעבודותיה.

memory

forbidden game

יפעת אלוק בוגרת המחלקה

מתוך עבודות של יפעת אלוק, בוגרת המחלקה לאמנות במנשר, שנמכרו בארץ, בבריסל ובברלין.

יפעת אלוק: "אז יש מסר אופטימי לאמנים מתחילים...:)

אבל אני גם מציירת המון ומשתתפת בתערוכות ככה שזה לא קורה בלי נכונות למאמץ."

 

יפעת אלוק2יפעת אלוק בוגרת 2012

יפעת אלוק

1) מתוך התערוכה מרווחים בגלריה מנשר, 2013.

2) עבודה מתוך התערוכה 'געגוע לחיבוק' במתחם התחנה בתל אביב.

3) עבודה מתוך 'קול מים רבים' במוזיאון ארצות המקרא בירושלים.

Yifat Aluk 1Yifat Aluk 2Yifat Aluk 3

ניצן מינץ ב'גלריה'

המלצת סוף שבוע ב'גלריה' בעיתון 'הארץ' על שיח-גלריה וסיור אמנות רחוב בהנחיית ניצן מינץ, סטודנטית לכתיבה ולאמנות במנשר.

1377503 10151964895978024 505997349 n

ציור של שני דיכנר באוסף דובי שיף

ציור של שני דיכנר, בוגרת טריה של המחלקה לאמנות במנשר, נרכש לאוסף דובי שיף. כל הכבוד שני ובהצלחה!

SSSHANU

תערוכה קבוצתית של בוגרי מחלקת אמנות

תערוכה קבוצתית של בוגרי מחלקת אמנות ב'חשמל 33'. כל הכבוד ובהצלחה!

1378245 10151749103407561 262568298 n

לוסיאנה קפלון בארטיס

לוסיאנה קפלון, בוגרת לימודי צילום ואמנות במנשר, בתערוכת ארטיס היוקרתית בני יורק.

artis logo 560

NCF Exhibition Promo image Luski

סמדר שפי על תערוכת בוגרים 2013

מתוך דף הפייסבוק של סמדר שפי (שהיתה מבקרת האמנות של 'הארץ'):

"מבחר קטן של עבודות שאהבתי בתערוכות גמר שונות: פסל של מיה נויהאוז (ואפשר לחשוב על העבודות המוקדמות של יהודית סספורטס אבל גם על ארטשווגר) והצילומים היפיפיים של עופר בסודו ממנשר.....
מכנה משותף לבחירות, כך עולה המחשבה אחרי התבוננת במה שצילמתי (והוספתי לרשימות הפרטיות) היא איזון בין לימוד ,וכן כן, גם השפעות, לבין סוג של מבט טרי (וכמעט אני כותבת פריך) על העולם; בין רצון להרשים לבין תחושה של מחקר.
לחיי ההתחלות ולחיי הדרך!"

לקריאה לחצו כאן

SMADAR SHEFFI

 

 

איה גוזנר

בוגרת המחלקה לאמנות, איה גוזנר, בתערוכת "זהו פרצופה של המדינה" בגלריה המרכזית בתחנה המרכזית החדשה,
קומה 5. 

AYA

שרון מוספי - "האמן המבטיח" של עיתון כלכליסט

שרון מוספי, תלמידת מחלקת אמנות שנה, זכתה במקום שני בתחרות "האמן המבטיח" של עיתון כלכליסט. בתחרות השתתפו סטודנטים נבחרים מכל בתי הספר לאמנות בארץ.

SHARON M

יערי שלם בערב פרפורמנס ב"אתר בניה"

יערי בעבודה "כל ילדיי הכנופים" - עבודת פרפורמנס ומחול במסגרת היוזמה "אתר בנייה" במתחם התחנה בתל אביב.
"אתר בנייה" היא יוזמה חדשה לעידוד ויצירת קשרים בין יוצרים מתחום הפרפורמנס. הערב יאגד ארבעה יוצרים, ויערי שלם ביניהם, לכל אחד גישה אינדיבידואלית ליצירה עכשווית בתחום.

YAARI

ליה דוד

ליה דוד, בוגרת המחלקה לאמנות - בתערוכה "בין הסיפים", במתחם חוף הריביירה, בת ים.
אוצרות: אלס ורבקל ועדי יקותיאלי

נא מלא/י פרטיך, ונחזור אליך בהקדם

לימודים מלאים
קורסי ערב

חדשות אמנות